Cruise 2020 - Reisdag naar Dubai / Heerlijk weer in Dubai

11 maart 2020 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Woensdag 11 maart - De reisdag.

We gingen om 22:30 naar ons bedje met het idee dat we wel even snel in slaap zouden vallen en dan om 02:00 wakker te worden. Helaas de feiten waren wat anders. Ik heb wel een 1 12/ uur liggen slapen maar het vrouwtje heeft alle wijzer positie’s van de klok voorbij zien komen. Geen napje voor Wil. Ik werd om 01:00 wakker en Wil was klaar wakker. Toen maar besloten om uit het bed te gaan en ons gewassen. Om 01:12 zette ik beneden het espresso apparaat aan om niet veel later het heerlijke bruine vocht door mijn keel naar binnen te laten lopen, heerlijk.

Wil met een bakje thee en om 01:18 lagen de koffers in onze bagage bak en 01:21 reden we weg bij ons huis. OP naar de zon en warm weer.

Om 02:20 reden we onder de slagboom door bij P3 richting overdekte parkeer garage. Er was een plekje haast direct bij de ingang dus lekker makkelijk. Na tien minuten stond ik bij het vrouwtje die bij de bus op mij stond te wachten. We waren de enige passagiers en in lege bus bracht onze privé chauffeur ons naar vertrek hal 1. Natuurlijk veelte vroeg want we konden pas om 03:30 in-checken en onze baardig kaart krijgen. Het moet gezegd, het was echt ontzettend rustig op Schiphol. Wij hebben dit nog nooit mee gemaakt. We liepen als het ware door de cabine bagage controle en ook bij de douane was helemaal niemand. Dus om 04:00 zaten we bij het koffie cafe “Amsterdam”. Na een half uurtje kwamen ook de dames Caroline en Marga aan. Wij wisten al, dat ook hun op deze boor hadden ingechecked. Natuurlijk lang zitten praten want in de 3 jaar dat we hun niet hadden gezien. Was er natuurlijk wel wat gebeurt.

Om 05:45 liepen we naar de Gate 7E waar we haast direct door konden lopen het vliegtuig in. We hadden de stoelen gereserveerd 10C en 10D.

Aan het gangpad waar je lekker de benen kan strekken. Naast mij zaten twee oudere mensen uit Huizen die ook naar de MSC Splendida gingen. Hun hadden al 37 cruises gedaan dus daar zijn nog groentjes bij.

Om 06:40 werd ons toestel naar achteren gereden en ging de 7 uur lange vlucht naar Dubai beginnen.  Om 06:50 waren de wieltjes los van de grond en ging het vliegen echt beginnen. We kregen nog wat natjes en droogjes maar allemaal wel betalen. Niets voor niks. Maar ok er was iets aanwezig. Nog een klein beetje turbulentie gehad maar dat eigenlijk geen naam hebben. OM 16:05 stonden de wieltjes op vaste grond en naar een kleine tien minuten rijden stonden we stil op Dubai Airport. Met een busje werden we naar de aankomst hal gebracht. Maar wat een heerlijke temperatuur met een lekker zonnetje. Dat is wat we wilde, iedereen bevestigde dit. Lekker weer. Bij het uitstappen van deze terminal bus. Stond ons een lange rij te wachten om langs de douane te komen. Daar werd ook nog een foto gemaakt. De foto lukte niet zo goed bij mij en ik moest naar een special hokje. Die camera’s zijn gemaakt voor de meeste gezichten. Maar dit voor ons mooi uiterlijk als mijn persoontje. Maar de foto was snel gemaakt en binnen No time had ik deze nodige stempel in het pasport. Nu nog even onze koffertjes op halen. Die waren er vrij snel en om 17:00 stonden we bij de uitgang waar we werden opgewacht door de reis organisatie. Met een bus werden alle cruise ganger naar het mooie hotel gebracht wat net buiten Dubai lag. Ik heb op de koffers bij de bus staan wachten die uitgeladen moesten worden. Wil naar de receptie van dit Signature Hotel. We hadden snel onze kamer sleutel 514 op de 5de etage. Super mooie kamer dus niets te klagen. We hadden besloten om door middel van de Metro die net achter het hotel lag. Om vanavond wel naar de fonteinen show te gaan bekijken. Even snel een bakje koffie en een kopje thee gezet met onze kamer. Toen de nodige spulletjes in de rugzak gedaan en op 17:45 gingen we op pad. We moesten een behoorlijk stukje lopen naar de Metro. Aldaar 2 dag kaarten gekocht (55 lokaal) wat ongeveer 13 Euro is. Super mooie metro trein stellen zonder machinist. We stapten in bij Internet City station (nr.34) en wij moesten er bij de Buhr Kalifa er weer uit. Dit was halte 25. Binnen een kwartier stonden we daar en moesten we een behoorlijk stuk lopen naar de Fontein boulevard lopen via de Dubai Shopping Mall. Uiteindelijk stapten we om 18:45 uit bij de Buhr Khalifa station. Nu moesten we nog een stuk lopen maar dat goed voor de gezondheid. De dokter zou trots op mij zijn. Net na 19:00 stonden we bij het watertjes waar de show zou gaan plaats vinden. Het was hier echt heel druk, nee we waren niet de enige. De show was indrukwekkend en was deze trip waard geweest. Nog even iets gedronken en toen terug met de Metro. Om 21:30 stapten we weer uit waar we aan het metro avontuur waren begonnen. Tijdens de wandeling terug naar ons hotel in een leuk tentje lekker zitten eten. Maar we waren moe van deze lange dag en een bed hadden we nu echt nodig. Om 22:17 lokale tijd gingen we beginnen aan onze eerste droom sessie op deze reis.

Wordt vervolgd

Donderdag 12