Cruise 2021 van Genua naar Dubai 26 en 27 november 2021 / De laatste lootjes

27 november 2021 - Nieuw-Beijerland, Nederland

Vervolg:

Vrijdag 26 november 2021: 31 graden moet een staalblauwe hemen - De Rondtoer.

Vandaag was de dag dat we van ons bootje de mSC Virtuosa moesten gaan. De avond ervoor allerlei uitgebreide aanwijzingen gehad hoe het verlaten van de boot moest gaan geschieden.

Gelukkig heerlijk geslapen en de Iphone maakte ons keurig om 07:15 wakker want wij moesten op tijd uit de kamer wezen. We hebben ons natuurlijk netjes aan die afspraken gehouden en we waren om 07:45 boven in het ontbijt restaurant dus kon de kamer netjes worden schoon gemaakt en gereed worden gemaakt voor de volgende cruise gasten. We moesten om 10:20 verzamelen in het grote theater. We hadden groeps nummer 39 en werden om 10:10 al geroepen om van het schip te gaan want buiten de aankomst hal zouden de bussen al op ons staan te wachten. Bij de uitgang op dek 4 moesten we de MSC klokjes afgeven wat die werden dan gebruikt om gelijk ons account aan boord af te sluiten. Het door de Emigratie / douane passeren ging makkelijk en soepel. Toen kwamen we in de aankomst hal en daar stonden ons koffers ook in keurig in rij 39. We hadden onze koffers snel gevonden en liepen spontaan naar de uitgang omdat de bussen met de corresponderende groep nummers buiten op de parkeer plaats stonden. Helaas ons groeps nummer 39 bus stond niet buiten. Dus terug naar binnen in de koele aankomsthal en rustig afwachten wat er ging gebeuren en wanneer. Uiteindelijk veel later om 12:10 kwam er heerschap met een bordje 39 naar binnen. Die kwam eerst de mensen ophalen die nog een overnachting in Dubai hadden geboekt. Om kwart voor één kwam dan eindelijk onze bus aan. Om tien voor één zaten we dan eindelijk in de bus. Met vele bezweette hoofden om ons heen want er blijven altijd mensen die denken dat hun intuïtie zegt dat zij dan aan de beurt zijn. Want er blijven altijd mensen die als eerste naar binnen in de bus willen zitten. Onze reisleider was Mahmoud Khater uit Egypte die heel goed Nederlands sprak. Die informeerde ons toen we allemaal in de bus zaten. Dat we de volgende bezienswaardigheden in en om Dubai gingen bezoeken. Het zou dan gaan om.

1) Oude Souk - Goud markt en kruiden markt.

2) Paleis van Sjeik Mohammed Bin Rashid

3) Moderne shopping Mall -Souk Madinat Jumeirah

3) Souk Arabian

4) De Palm eilanden van Jumeirah met het Atlantic hotel als topper

5) Burj Al Arab toren (7 sterren) en het strand wat daarbij ligt

6) Marina beach resort

6) Dubai Shopping Mall met 1200 winkels en de Fonteinen show

De hele route was leuk en interessant. Heel veel dingen gezien die nieuw voor ons waren. Zoals het winkel centrum Souk Madina Jameirah. We zijn daar even bij de koffie keten van Costa gaan zitten. Ik voor de dubbele Espresso en Wil voor een Pepsi light. Om vijf uur moesten we terug zijn bij de bus. We zijn even iets anders terug gelopen als op de heen weg en we waren haast de weg kwijt. Hierna naar Palm eiland en met op de kopse kant het imposante Altantis hotel. Leuk stekkie en de avond ging invallen. Net op tijd voor wat foto’s. Hier moesten we zes uur terug zijn bij de bus. Vanaf deze lokatie naar de Marina bij de beroemde gedraaide woon / hotel toren met daar tussen in een Marina met allemaal dure bootjes. Ook op deze lokatie waren wij nog nooit geweest. Het was toen inmiddels kwart voor zeven en dat was ook de tijd dat we terug moesten zijn bij de verzamel lokatie. Hier vandaan zouden we naar de Dubai Mall gaan waar we vier uurtjes kregen om rond te kijken. Dat was eigenlijk een beetje te lang. Maar gezien ons vliegtijd was dit ook wel weer begrijpelijk. Het was hier in de Dubay Mall veel en veelste druk. Je kon hier vanavond niet met goed fatsoen normaal lopen, echt ontzettend druk en eigenlijk te druk zeker in deze Corona tijd. We zijn eerst naar buiten gelopen om de fontein show te zien. Altijd toch weer mooi om dit nog een keer te aanschouwen. We hebben daar nog even staan praten met een stel uit Rusland die in st’Petersburg woonde. En ja, daar was ik toevallig ook geweest op de motor in 2014. Daarna zijn we op zoek gegaan naar een leuk eet stekkie. Want we wilde eigenlijk een leuk eet tentje vinden om deze vakantie op een leuke manier af te sluiten. Maar die eet zaakjes waren niet echt voorhanden door de drukte. Alles zat tjok vol. Uit noodzaak toch ergens snel een hamburger naar binnen gegooid (staand). Want we konden echt nergens zitten. Na de snelle hap 2 etages gezakt en bij een koffie zaakje “Jack”. Daar hebben we de tijd een beetje vol gebracht. Uiteindelijk bij een ander zaakje een glaasje Appelsap en een colaatje voor het vrouwtje.

Toen was het kwart voor elf en moesten we naar de verzamel plaats. Uiteindelijk met de hele groep 39 terug naar de bus parkeer plaats gelopen. We waren best wel moe.

We hadden al 15.400 stappen gedaan, gelijk aan 11,2 km. Rond kwart voor twaalf waren we bij de luchthaven van Dubai. Ook hier was het bijzonder druk en slecht georganiseerde bende. We zouden in Sectie 5A moeten inchecken en de baardig kaarten moeten krijgen. Maar toen we haast aan de beurt waren moesten we in eens naar sectie 2A en dat was totaal ergens anders. Je voelt je dan toch wel een beetje genaaid als je een kleine drie kwartier in de rij hebt gestaan en daar zomaar ergens heen moeten en weer achteraan kan gaan beginnen.  Toen we eindelijk bij een heerschap van Dubai airport stonden hadden we gelukkig alle benodigde papiertje. Want we moesten een recensie PCR test laten zien op papier. Plus het bewijs van twee vaccinaties. De koffers gelijk laten door sturen naar Amsterdam dan hadden we daar geen kopzorgen over in Istanboel. Natuurlijk weer vele controles van tassen - pasporten.

Ik ben natuurlijk altijd het lul met mijn twee kunst knieën. De piepen en maken altijd herrie bij zo’n controle poortje. Uiteindelijk waren we dan bij B17, de gate waar we om 01:40 en niet veel later zaten we op onze stoeltjes op rij 30J en 30K. Dit was een vlucht van 4,5 uur en wij waren echt al dood op maar slapen ‘Ho maar”. Wij konden niet slapen. Dus even lopen, benen strekken in het looppad etc etc. Eindelijk waren we dan in Istanboel en daar hebben we alles op alles moeten zetten om de aansluitende vlucht naar Amsterdam te halen. Dat was echt spannend. Gelukkig op tijd waren we bij gate A1C en konden we haast direct het vliegtuig in van de Turkse vlieg maatschappij. Nog mooier en uitgeput waren toen we daar in de stoelen zaten. Begon er een vervelende ouwehoer op de stoel voor me. Te zeiken dat ik tegen z’n stoel aan stootte. Ik gebeurde echt niets meer dan dat. En ja, dat zijn dan van die dingen die je net niet kan hebben als je met zo’n uitputtings slag bent bezig geweest. Ik heb hem toen in nette Engelse bewoordingen gezegd. Dat als dit al teveel was, een eigen privé jet moet nemen of iets voordeliger. Eerste klas moet gaan vliegen. Daarna niets meer gehoord van dit heerschap. Waren weer 3,5 lange uren. Om 10:10 stonden we op Schiphol en moesten we nog even wachten omdat de plaats waar dit toestel zou moeten komen te staan bezet was en dat dit nog enkele minuten kon duren. Maar uiteindelijk kwam dit goed. Je probeert hoe stom ook. Zo snel mogelijk bij de bagage band te komen. Hoe stom ook, want helaas zijn onze ervaringen met de bagage op Schiphol echt triest. Het duurt altijd eeuwen voordat je dan je koffer hebt. Eenmaal in het bezit naar buiten naar de bus van P3 waar de bus in stort bui op ons stond te wachten. Het regende echt enorm maar gelukkig stond we 15 minuten op P3 waar ons auto in de garage op de 1e etage stond. Wil bleef buiten op mij staan wachten met de drie koffers. Het regende enorm en alleen al van de koffers in de auto te zetten waren we verzopen. Hé, hé eindelijk weer ens een buitje regen. Wat hadden we hier naar verlangd, regen en lekker fris zonder Airco??????

Het was lekker druk onderweg en in Spijkenisse viel ik haast in slaap. Het is dat Wil me wakker gilde anders…….. Om kwart over één stapten we ons eigen huisje binnen waar de overbuur vrouw wat bloemen op tafel had gekocht / gezet en een paar dagen geleden de huis thermostaat op automaat had gezet. Het was lekker warm binnen en gezellig door de bloemen, Het is en blijft natuurlijk altijd Home Sweet Home

Wat is er bijgebleven van deze Cruis 2021 van Genua naar Dubai:

1) Mooi weer en goed eten aan boord gehad.

2) Wij hadden voor de eerste keer noodzakelijk een binnen hut. Dit gaan we nooit meer doen.

Zo’n hut heeft bij ons een opgesloten gevoel en er is geen enkel gevoel met buiten

3) Corona maakt het allemaal veel minder. Het altijd dragen van mond doekjes wordt je gek van

Tevens veroorzaakt het veel gedoe in andere havens.

4) Mensen zijn opstandiger. Het beroemde ligstoelen gevechten hebben we meer gezien dan anders

5) Er wordt veel naar de PCR en Corona vaccinaties gevraagd.

Het zit er weer op maar wij gaan wel even wachten dat Covid-19 echt goed voorbij is en dat er dan weer een normaal leven mogelijk is.

Dit was het, tot een volgend Reislogger verhaal.

De vermoeide Leen & Wil Kermans

1. Coby Christiaanse:
    Welkom thuis
  2. Marga en Caroline Polm:
    27 november 2021
    Bedankt voor de mooie verhalen maar ik ben bang dat we voorlopig niet verlost zijn van het corona gebeuren en aan de andere kant moeten we misschien blij zijn dat er nog iets mogelijk is. Wij gaan morgen aan boord en zullen het beleven. Als je ziet hoe Dubai inspeelt op het testen want er stond een heel bateljon op je te wachten om te testen met een redelijk tarief en een uitslag binnen 4 uur ben ik bang dat het nog wel even gaat duren deze ellende en zullen we maar zeggen dat is het nieuwe reizen de tijd zal het leren.
  3. PWM Snepvangers:
    27 november 2021
    dank je wel fam, kerkmans voor de mooie reis berichten of je het zelf mee maakt zo mooi geschreven fij dat jullie weer veilig thuis zijn.. tot horens Gr Ans en peter.
  4. Leen en John Kerkmans:
    Mogge Peter en Ans,
    Zoals je wel hebt kunnen lezen hebben wij het goed naar ons zin gehad. Ook leuk om de positieve reacties te lezen van onze volgers. Ik ben net wakker van een goede nachtrust. Morgen moet Wil voor een controle naar het ziekenhuis. Ik ben 1 kg aangekomen. We spreken wel gauw wat af als Corona dat toe laat. Tot ziens, Leen & Wil
  5. Miranda Heeck den Boer:
    27 november 2021
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn! En het was leuk om jullie verhalen te lezen. Wat gaat de tijd toch snel hè?!
  6. Leen en John Kerkmans:
    28 november 2021
    Altijd goed om weer in je eigen huis terug te komen. Heerlijk in je eigen bed. Ik ben net wakker maar Wil ligt nog te knorren.
  7. Nico en Marijke:
    27 november 2021
    Fijn weer thuis. De laatste dag was heel lang en vermoeiend! Maar ook weer bijzonder! Weer genoten van je reisverslag!
  8. NELLIE en Arie:
    Goede Morgen en welkom thuis Arie Nellie