Cruise 2021 - Genua naar Dubai - zondag 21 november 2021

21 november 2021 - Salalah, Oman

Vervolg van vorige:

Vandaag was de kleding code WIT. Gelukkig hadden we dat bij ons dus zouden we niet uit de toon vallen.

Om vijf over half zeven liepen wij als witjes het restaurant binnen waar iedereen op onze rij al aanwezig was. Het Albanese vrouwtje naar Wil had zelfs haar kunst gebit er in zitten. En dat was de eerste keer tijdens deze cruise. Natuurlijk het lekkerste van de kaart uitgezocht met als dessert Chocolade mousse taart ook weer met ijs. Om tien over acht liepen we deze eet schuur weer uit en hebben we het schip wat beter lopen verkennen. We zijn een etage naar boven gegaan dus naar de 7de. Hier was een soort van TV studio waar nu een Karaoke bezig was. Hier doorheen lopend kwamen we in soort  van grote feestzaal. Daar weer doorheen liepen we enorme Casino in waar wij geen Euro’tje zouden gaan spanderen. Maar er zaten er zat die wel wat geld in de gok machines duwden. Hierna kwamen we bij het Carousel theater waar je naar betaalde show kon gaan voor 45,- Euro per persoon. Vervolgens zijn we terug gelopen via de andere kant waar we toen de juweliers zaak voorbij zijn gelopen. Uiteindelijk kwamen we weer bij de trap waar we ook naar boven waren gegaan. We zijn maar door gelopen van het grote theater waar we ons hadden ingeschreven voor de Show van deze avond “The Apple” genaamd. Om vijf voor negen gingen de deuren open en zijn op één van de bovenste rijen gaan zitten zodat we straks als één van de eerste het theater konden verlaten. Natuurlijk ging het over Newyork maar wij waren niet echt onder de indruk van dit soort Musical. Ergens was ik blij dat het naar 35 minuten was afgelopen en dat we terug konden naar onze hut. Ik was moe waarschijnlijk door de vele malen dat ik mijn open en dicht heb moeten doen en het vele kauwen. Wat nu blijkt is veel eten een vermoeiende bezigheid. Om kwart voor tien waren we terug in 10408 waar ik direct aan het strippen ben gegaan. En jawel de ontspannende pyjama broek heb aangedaan. Even dit zitten intikken terwijl een heerlijk vers sinaasappeltje voor mij heeft staan schillen.

Vandaag 8.811 stappen - 6,4 km (toch weer aardig wat)

Zaterdag 20 november 2021: 30 graden - We varen in de Golf van Aden

Na een wat onderbroken nachtrust om half negen uit ons bedje om natuurlijk weer naar het ontbijt te gaan. Om half tien liepen we naar buiten op dek 16 waar we vandaag niet op onze gebruikelijke plaats konden gaan zitten. Omdat dit was afgezet omdat er teveel wind stond. Dus, wij wat naar voren gelopen waar nog zat ligstoelen ongebruikt stonden. Er was inderdaad wel wat wind maar dat maakt het liggen in deze warmte alleen maar aangenamer. Het was weer rond de 30 graden. Er was wel een klein probleemtje bij, we moesten wat verder lopen naar een WC. En……dan moet ik toch wel even kwijt. De WC,es aan boord zijn werkelijk ontzettend schoon. Daar is niks op aan te merken. Maar het valt mij op bij een Urinoir waar een man’s zijn klok en hamerstel haast in de Urinoir hangt. Dat daar nog zoveel urine onder zo’n urinoir ligt. Dit is echt ongelofelijk en haast niet te begrijpen? Maar goed, het was vandaag weer een zeedag maar zo’n dag verloopt vrij vlot. Met een beetje zwemmen en rond half één naar een restaurant te gaan en een snack te gebruiken. Je neemt wat ijs water met koffie en thee. Dan ga je naar een half uurtje weer terug naar de beach op dek. Nogmaals de tijd vliegt. Er is natuurlijk wel een gevaar. Dat je teveel zon op je huid krijgt en verbrandt. Daarom gaan wij meestel om drie uur uit de zon en trekken ons terug in een verkoelende omgeving. Waar we vandaag vaarden waren heel veel schepen om ons heen. Zowel vanaf de tegen overgestelde richting als schepen die dezelfde kant uit gaan. Alleen dit cruise schip vaart veel sneller en gaat al deze schepen zo makkelijk voorbij. En hier op deze open zee geen snelheid controle of restricties. Wij waren om 17:00 beneden in ons kamer voor een verfrissende douche om het smeersel er af te spoelen. Wil eerste en daarna ik. Ik heb geprobeerd om iets te pakken te krijgen over de Formule 1 training omdat om 17:00 de kwalificatie zou gaan beginnen. Maar helaas, dit lukte niet. Om vijf voor half zeven zakte we weer af naar de zesde voor de avond maaltijd.

Iedereen op ons rijtje was al aanwezig, dit keer waren we de laatste. Des al niet te min, we werden weer hartlijk welkom door alle dienstdoende obers. Natuurlijk snel de menu kaart in-gescand met de telefoon.

Onze keuzes waren snel gemaakt. Wil koos voor de varkens schouder en ik nam de Gegrilde Tortillas met rode bonen als hoofd gerecht. Ik een kaas plankjes en Wil een nam de Chocolade duo cake met daarbij natuurlijk 3 bolletjes ijs. Dit samen met een heerlijk koud biertjes was de maaltijd weer meer dan voortreffelijk inclusief de presentatie van de gerechten. Al met al de dag was voor ons voorbij en we zijn terug gegaan naar ons kamer 10408 om er weer een ontspannende avond van te maken. In de kamer nog even naar de kwalificatie van de Formule 1 in Quatar zitten kijken waar Max Verstappen 2de werd achter die klote Mercedes van Hamilton. Als ik dit stuur is het 21:19. En de belofte dat het morgen weer 30 graden gaat worden.

Vandaag 5.333 stappen - 3,9km (luilakkend dus)

Zondag 21 november 2021: 30 graden met veel wind.

Heel lang geslapen, schaamteloos, om half tien werden we pas wakker?

We schrokken er zelf van maar we hadden gisteren avond tot laat een film zitten kijken.

En ja, zo laat naar bed gaan zijn wij niet meer gewent natuurlijk. Dus, ons snel gewassen en aangekleed om toch vooral het ontbijt niet te missen. Eenmaal boven aangekomen bleken er meerdere lang slapers te zijn. Want het was nou niet bepaald leeg. Natuurlijk weer twee heerlijke spiegel eitjes laten bakken en samen met wat geroosterd bruin braad en koffie en thee. Dit op het gemakje zitten op peuzelen.

Natuurlijk waren we pas om half elf buiten bij ons cruise beach op dek 16 waar nog helemaal niemand zat. Laten we zeggen, het was nog lekker rustig. Ruimte zat en ook lig bedden zat. De koperen Nelis was al volop aanwezig samen met een behoorlijk verkoelend weertje. We konden weer niet klagen.

Het zijn natuurlijk wel veel zeedagen maar dat komt door Corona. Er zijn twee tussen stops tussen uit gevallen die ons niet aan land willen hebben. Dinsdag zouden in Muscat wel een voet aan land moeten kunnen gaan zetten. Maar we geloven dit pas als dit zo is. We hebben begrepen dat voordat we er af morgen in Dubai. Moeten we eerst een PCR test hebben die aanbood zal worden afgenomen.

Maar goed terug naar deze dag. Omdat later dan gebruikelijk is. Was de lunch natuurlijk ook korter bij.

Om 13:00 uur zaten we een dek lager om toch maar iets te eten. Voor mijn alleen sla met wat ingrediënten zoals paprika-uien ringen-tomaten etc. Wil had een klein broodje kaas en water meloen. We bleven natuurlijk wel scherp om niet teveel naar binnen te werken. Er was hier aanbood een pizza bakker die allerlei pizza’s maakte maar die hebben wij nog niet aangeraakt. Om kwart voor twee waren weer bij ons Cruise beach waar de ligstoelen nog netjes op ons stonden te wachten. Wil had mazzel, achter haar ligstoel was een behaarde heerschap gaan liggen. Die zijn zwembroek ver over zijn bilnaad trok. Waarom, wij wisten het niet want een man van rond de 75 jaar zo te zien liggen is nou niet bepaald sexy?

Misschien wilde hij wat verkoeling in dat gebied. De middag daar rustig door gebracht met regelmatig een bezoek aan het zwembad wat trouwens zoute water had. Maar je kon je erna direct afspoelen met zoetwater ons de douche. Nee, we vermaakten ons best en ook vandaag was vier uur zo bereikt en was het tijd  om uit het zonnetje te stappen en af te zakken naar de bakkerij waar de verse koekjes weer dampend op ons (en andere) stonden te wachten. Dit samen met een bakkie thee en koffie. Een beters afsluiting van deze middag was niet denkbaar. Om vijf uur liepen we onze kamer binnen. Ik had de avond er voor geen Internet meer op de Laptop. Dus ben ik even naar de zesde etage gegaan waar een helpdesk is die dit soort van problemen oplost. Dit was zo gebeurt en in NO-time was ik weer terug bij onze kamer waar alles weer normaal werkte. Het is nu 17:34 waar ik stuk alvast via reislogger gan verzenden

1. Nico en Marijke:
    21 november 2021
    Lekker genieten! Fijn die temperatuur!
  2. Frans van der have:
    21 november 2021
    Weer een leuk verhaal , jammer van de zeedagen maar gelukkig vervelen jullie je niet . Frans heeft de middagdienst dus schrijf ik Jolanda een reactie , altijd leuk om jullie te volgen , wens jullie nog veel plezier de rest van jullie reis , groetjes Jolanda
  3. Leen en John Kerkmans:
    Alles goed met Jolanda
  4. Miranda Heeck den Boer:
    21 november 2021
    Klinkt allemaal goed. En het eten is volgens mij goed te doen als ik het zo lees. En goed dat jullie niet proberen te verbranden. Veel plezier nog! 🌈😘
  5. Leen en John Kerkmans:
    21 november 2021
    Het eten is zeker goed. Maar ons over Andy zorgt een beetje extra voor ons. Wij krijgen aljd als extra ijs als dessert. Maar hoe is het met Miranda’s gezondheid?
  6. Miranda Heeck den Boer:
    21 november 2021
    Goed hoor. Ben vandaag weer begonnen met de medicatie. Wel een beetje bijgekomen de laatste twee weken gelukkig. 6 december mri en scan. En 14 december de uitslag. Spannend.
  7. Leen en John Kerkmans:
    21 november 2021
    Het mooie aan jou Miranda, dat je zo’n positieve moeder / vrouw bent en blijft. Wij vinden dat heel knap van je. Ondanks alle strubbelingen in jou leven. We gaan je zien. Groetjes van ons
  8. Miranda Heeck den Boer:
    Lief van jullie! Tot snel! Nu lekker nog ‘even’ genieten! 😜