Op naar de Franse Alpen en Italie 2020 - 3 september 2020

3 september 2020 - Heidelberg, Duitsland

Donderdag 3 september 2020: Mooi weer op naar Heidelberg

John was om kwart voor zeven al wakker en ik niet veel daar na. Goed geslapen alleen moet ik zoals te doen gebruikelijk 3 keer naar de toilet. John had zijn eigen kamer in dit onderkomen. En, om bij de toilet te komen moest ik zijn kamer met een joekel van een TV passeren. Maar in een hotel gemaakt van hout dus ook met houten vloeren is dat wel moeilijk want alles piept en kraakt. Kan me voorstellen als je een jong en hitsig stelletje bent. Dat het hele hotel wakker wordt. Maar de volgende morgen verteld John dat hij mij maar één keer had gehoord. Om half acht zaten we in de ontbijtzaal maar er waren al 4 mensen aanwezig. Ik moet een A4’tje in vullen met allerlei vragen die betrekking hadden op Corona. Afijn, na een kwartiertje alles te hebben ingevuld konden we dan eindelijk aan dat gene beginnen waar we voor waren gekomen. Koffie met broodjes en gebakken eieren. Het smaakte goed en ook het roerei met spek was lekker klaar gemaakt. Na een half uurtje stonden we buiten bij de parkeer plaats en werd de GPS ingesteld op Heidelberg. We hebben een kronkleroute ingevoerd zodat we niet over de snelweg deze 389km zouden gaan rijden. Lekker bochtjes rijden over goed lopende en schone wegen. Om 10:00 passeerden we de grens en koerste we naar Lindau aan het Bodemmeer. Het was hier wel druk met verkeer maar na een half uurtjes waren we van de drukte af. Het ging toen weer zwerend over de mooie bochtige wegen. Langs deze route om 11:00 gestopt in de plaats Otterswang voor koffie met een klein gebakje wat John in vieren had gesneden. Alleen waren er bijen die hier ook wel trek in hadden en moesten we erg opletten dat we geen bijen gebak hadden. Met veel zwaaien en blazen kon ik een klein stukje naar binnen krijgen zonder een bij. Ik heb maar niet meer genomen want het was een omslachtig manier van gebak eten. Na een half uurtje zijn we verder gereden met de zon als leuke bijkomstigheid. Om 13:00 zijn we een leuk plaatsje ingereden en voor een klooster op een pleintje was een gezellig terras. Dit tentje heette Klostergasthof en naar later bleek. Lekkers lunch gerechten. Ik nam gefileerde forel en John een Aubergine schnitzel. Kan niet anders zeggen, het smaakte heerlijk en ook nu had ik het Zwitser leven gevoel. Nadat we nog bakje bruin sap namen reden we hier om 13:15 weg. Dezelfde wegen en allemaal binnen door en niet over snelle doorgaande wegen maar binnenwegen. Rond 15:00 getankt en toen besloten we om vanaf hier snelweg te kiezen om Stuttgard centrum te mijden. Zo gezegd zo gedaan maar helaas waren de snelwegen ook een drama. Alles lag open en file na file. Uiteindelijk was het 16:00 uur toen we hier uit waren en konden we sneller door rijden. Om 17:00 gestopt om wat ter drinken ergens op bij een snelweg restaurant. Daar hebben we onze hotel zitten uitzoeken voor vannacht. Het was nog 85km naar Heidelberg en we moesten vannacht maar een kittelen met een goed hotel. Om 18:15 stonden we in Heidelberg bij ons hotel gelegen op de Bergheimer str. 91 en moesten we de motors in de parkeer garage onder het hotel zetten. Ik ben toen naar de receptie om de sleutel in ontvangst te nemen. Maar voordat ik de sleutel kreeg moest ik 2 A4’tje invullen met allerlei vragen over gezondheid etc….etc. Maar een kleine 10 minuten had ik dan de sleutel kaarten van onze kamer 312 en liepen we onze mooie kamer in. Mooie kamer met alles wat je maar kan wensen. John snel onder de douche en ik niet veel later ook alles schoon gepoedeld. We roken weer naar bloemetjes en trokken de nette kleertjes aan om naar die Altstadt. Wat een een kleine 20 minuten lopen was. Het was hier gezellig druk en heel eet gelegenheden. Wij zijn gestopt bij Strohauer’s grill restaurant en ik had me ingedoken voor Boeren worst met brood (was mijn wens) je kon er aardappels of patat bij krijgen maar daar had ik geen trek in. John koos Flamn kucken. Die simpele gegrilde worsten smaakte goed zeker omdat alles werd gegrild op hout. Het rook buiten ook al lekker. Na drie kwartier zijn we naar het einde  van deze Hauptstràbe gelopen waar in de hoogte het beroemde Schloss Heidelberg. Het was inmiddels donker dus fotograven is dan moeilijk. We zijn toen weer terug gelopen naar ons Hotel en onderweg nog 2 appels en 2 nectarines gekocht. Ik heb een Nectarine gelijk op gegeten. We hebben totaal 8327 stappen gedaan bij terugkomst in ons hotel. John moest heel erg naar de toilet en haalde het maar net. Na zijn toilet bezoek ging wel de rookmelder af in onze kamer???? Maar John was weer wat afgevallen. In de kamer de TV op voetballen gezet. De wedstrijd Spanje tegen Duitsland bezig. Voor morgen ochtend moesten we ook nog een formulier invullen. Tja, de Duitsers waren strikt en dat zijn in deze Corona periode helemaal. Je krijgt een pen om alles in te vullen en die moet je gelijk weg gooien na gebruik. Het is nu 21:45 als ik klaar ben met dit verhaaltje. We hebben besloten om morgen ochtend uitgebreid te gaan ontbijten omdat je toch iets uit het betaalde terug moet halen. Tevens gaan we om 09:30 vertrekken en hebben we met Wil afgesproken dat we naar Oostvoorne gaan rijden en we hebben aardappelen met Andijvie en een bal gehakt besteld. Dus morgen richting “Home sweet home”

Word vervolgd

1. Miranda:
    3 september 2020
    Goede en veilige terugreis morgen! 🍀🌈😘
  2. Leen & Wil:
    3 september 2020
    Zit er bijna op! Goede reis morgen!
  3. PWM Snepvangers:
    3 september 2020
    Doe jullie morgen wel voorzichtig wand nu de doffers weer hun duifjes ruiken nemen ze misschien te weinig pauzes hi hi nou nog een fijne reis toevgrwensy morgrn gt. Ps
  4. Frans van der have:
    4 september 2020
    Goede reis terug morgen , en leuk dat we met jullie konden mee reizen.
    We hebben genoten van jullie reis verhalen, altijd leuk om te lezen.
    Ik weet zeker dat de andijvie en gehaktbal zullen smaken morgen maar ik denk dat er geen gebak en ijs klaar zal staan haha.
    Als je ons wil volgen en ook de reis verhalen wil lezen moet je maar een keer kijken bij jolanda reislogger.nl
    Groetjes van ons.
  5. Leen en John Kerkmans:
    4 september 2020
    Hoi Frans, we zijn net bij John aangekomen. En, ja er waren slagroom tompoezen. Dus we liggen op schema.