Maandag 14 juni 2021 / Bloedheet zou het worden

14 juni 2021 - Pau, Frankrijk

Maandag 14 juni 2021 : Vertrek uit Brive-la-Gaillarde naar Pau

John maakte me eigenlijk wakker door zijn gerommel in de kamer. Het was 07:15 toen ik de oogluiken open deed en zon door het raam van onze kamer naar binnen kwam. Het zou warm worden vandaag dat werd ons verteld. Het was zelfs op dit tijdstip rond 07:45 al 22 graden. Daar kwamen we achter toen ik de tanden gepoetst - geschoren - alle mijn pillen had ingenomen en oog druppels aan mijn gerepareerde Staar oog. Moet zeggen dat de staar operatie is een succes geweest omdat ik alles van de navigatie weer kan lezen. In het ontbijt zaaltje werd ons gevraagd of we spek met eieren wilde. En daar zeggen deze klompen lopers natuurlijk geen nee tegen. Na 5 min. hadden we  twee bordje met het beloofde.

En dit samen met stokbrood was de start van deze zonnige dag al een succes.

Om kwart over acht reden we weg en ging het vandaag richting Pau wat haast gelegen is in de Pyreneeën. Het was een behoorlijk stukje voor vandaag dus zouden het veel motor kilometers worden. Helaas liepen onze beide navigatie toestellen niet altijd synchroon. Als ik recht door moest gaf John zijn navigatie rechts af aan en visa versa. We hebben onderweg nog even staan kijken of er instellingen anders waren maar dat was niet het geval. Via de D840 naar Rocamadour. We benaderde dit plaatsje vanaf de overkant dus mooi om plaatjes te maken. Wij denken dat het door Corona hier heel erg stil was. Want er waren zoveel terrastje waar niemand zat. Vanaf die kant afgedaald en het dal overgestoken en weer een stukje omhoog om bij de toegangs poort van Rocamadour te zijn. Ik heb nog even een fotootje genomen en toen verder naar via een stukje snelweg de Cahors. Hier zijn we even gestopt voor een glas cola en toch weer even te kijken naar onze navigatie verschillen. Nadat we de cola op hadden zagen we stukje verder op een Lidl zaak. Daar hebben we even wat inkopen gedaan (John). Het was stokbrood met wat brood beleg en een bakje mayonaise salade. Een stuk verder op bij een leuk kanaaltje gestopt en op een bankje ons brood zitten beleggen. Dit pad werd ook gebruikt door de Camino wandelaars. Dus tijdens onze lunch liepen deze mensen bij ons langs. Na een half uurtje vervolgden wij onze motor toer nar Pau. We reden via de N8 en N11 richting Pau. Ook stukje over de D653 naar de D9. Het was inmiddels 14:30 en we moesten nog ruim 203km. Maar de weg hierna was een goed lopende N weg dus we schoten aardig op. Natuurlijk nog een drink stop ingevoegd wat het was toen 35 graden dus niet bepaald een dag om met een helm op je hoofd te zitten. Ik had een Cooldown vest wat regelmatig zeiknat werd gemaakt om mijn lichaam te koelen en dat werkt echt. Via Auch naar Pau. Net voor Pau op een terrasje even onze slaap plaats zitten bepalen. Het werd Ibis Center. Dit was 5,2 km gelegen van de plaats waar we zaten. Na een Cola light en een klein ijsje verder naar onze overnachting plaats in het midden van de stad. Motor even op de stoep en naar de receptie die al onze gegevens had. We kregen kamer  107 met twee enkele bedden. John ging direct onder de douche ik heb even alles zitten orderen om een beetje te weten waar alles zit. Toen John klaar was in de badkamer ik met wat ondergoed en een T-shirt om dit te wassen. Dit zou wel drogen als ik het morgen aan deed. We moesten ook de motoren nog van het trottoir weg halen. Die hebben we achter het Hotel gezet. Om kwart voor zeven toen we allebei Spic en Span waren met een ander luchtje dan een klein uurtje geleden. Zijn we de stad ingegaan ook om iets te eten. Het werd voor vanavond KFC. Een kippen maaltijd met wat fris. Na deze ook heerlijk maaltijd zijn we gaan wandelen en liepen richting kasteel. Hoe je dar moest komen werd met bordjes aangegeven. Het moet gezegd. Dit gebouw zag er mooi en verzorgd uit. We wilde weer terug zijn voordat de voetbal wedstrijd zou beginnen. We moesten dus nog even door wandelen maar om 20:30 waren terug in het hotel. Nog een dubbele espresso genomen en door naar onze kamer.

Ik weer even gaan tikken want morgen zou het ook weer een lange maar wel een bijzonder mooie dag gaan worden. De eind bestemming zou de plaats Logrono in Spanje worden. Nu tijd om naar het voetballen te kijken in de slaap houding.

1. HanniecDuque:
    14 juni 2021
    Hoi Leen en John,
    Wat een hitte om in een motorpak te rijden en wat heerlijk om dan te gaan douchen 🧼.
    Wat een prachtig plaatsje is dat met het kasteeltje en andere mooie gebouwen.
    Nu genieten van jullie welverdiende rust en voetbalwedstrijd 🇪🇸 Eens kijken of ze net zo hun best doen dan Nederland gisteren!
    Morgen een fijne reis verder en voorzichtig.
  2. Leen en John Kerkmans:
    14 juni 2021
    Goedenavond Hanny en Alberto, we liggen gestrekt op bed en naar Zweden - Spanje te kijken. De was hangt te drogen maar i. Kaner met airco gaat dan niet droog worden morgen.
    We komen dichterbij jullie. Morgen willen we in zo’n Parador hotel de nacht door brengen. Tot gauw. De bikers Leen en John
  3. Frans van der have:
    15 juni 2021
    Mooie route gereden en ook mooie foto's , ik had nog een vraagje zijn jullie al een keer aangehouden voor Corona en of jullie getest zijn.
    En ja KFC is altijd de moeite waard wij doen dat ook altijd als we in Frankrijk zijn in Spanje zal het wel veel tapas worden haha.
    Veel plezier in Logrono morgen.
  4. Leen en John Kerkmans:
    15 juni 2021
    We worden alleen constant door de politie lastig gevallen. Gelukkig geen Frans dus rijden we gewoon door. John verstaat alleen Frans bij de EMO. Geen last van Corona controle.