Motor Spanje - zondag 21 juni 2019: Heerlijk weer

21 juli 2019 - Palamós, Spanje

Het vervolg van gisteren en wat foto's toegevoegd:

Nog even op onze grote vriend Duncan zitten wachten maar die kwam niet opdagen. Dus zijn we om 20:20 maar gaan lopen richting van het restaurant. John belde Duncan onderweg even op waar hij bleef. Maar zei dat hij de sleutels vergeten was en er dus niet in kon (klein leugentje). Als hij op tijd was geweest waren wij er nog geweest. Maar goed, John is toen terug gelopen en Duncan zijn sleutels gegeven. Wij zijn weer terug gelopen naar het restaurant. Duncan kwam daar een kwartiertje later aan. Hij nam de Tournedos (natuurlijk). Ik ging voor de Tonijn en John nam de spies met verschillende vlees soorten. Het smaakte echt bijzonder goed. Dit samen met een koud biertje. Duncan nam ook biertje? Duncan nam ook een dessert en ik ging voor de soort van Brownie met slagroom. Ik en John voor koffie. Om half elf verlieten we het restaurant en zijn nog een stukje over de pier gelopen waar het echt druk was. Op de promenade bij een ijszaak nog een ijsje genomen maar dat is wel iets minder als Italie. Het was nog steeds zwoel en erg warm. Om 23:00 waren terug in ons heerlijke koele appartement. Bij terug komst in ons goede onderkomen kwam ik tot de ontdekking dat Duncan gebruik had gemaakt van de douche die bij mijn slaapkamer zit. Het was uit de kleren gestapt die zeiknat waren van het zweet. Zeg als het ware op een stapeltje als je alles laat vallen inclusief onderbroek en sokken. Dit alles lag zeg maar voor de deur van de douche en de enorme handdoek lag net naast de ingang. Ik heb alles beet gepakt en in zijn kamer op het hoofd kussen gelegd van zijn bed. We hebben nog wat te drinken genomen en zijn gaan slapen. Dit was weer een dag. Wordt vervolgd

Zondag 21 juli 2019: San Antonio - Luilekker dag

Wat een meer dan geweldige nacht had deze jongen gehad.

Dat is voor mij blijkbaar noodzakelijk een lekkere koele kamer met een goed bed. Dat heb ik zeker de laatste twee nachten gemist. Dan mogen de overnachting kosten misschien wel wat goedkoper zijn. Maar dan lever je in mijn geval wel wat aan nachtrust in. Dat is vannacht anders geweest. Om 08:30 was ik dan wakker en gelijk naar de keuken waar ik de koffie ging maken. John was ook een half uurtje wakker begreep ik en had ook goed geslapen. Van Duncan begrepen we later, was pas om 03:00 in zijn bed gekropen.

We hebben het overgebleven stokbrood op een soort van open grill rooster gelegen om het lekker knappend te maken. We hadden beleg zoals Mortadela en Salami en voor Duncan Nutella pasta. Dit samen met warm stokbrood was dit geen slecht ontbijtje. Toen even nog wat boodschapjes gaan halen bij de supermarkt hiet 50 meter hier vandaan. Wat fruit - knoflook - prei - brood - afwas - filter zakken - pot Boulanaise saus voor vanavond - knoflook. Om 10:30 zijn we in de zwem kleding gedoken en richting strand gelopen. Het was best warm maar bij de zee met het windje was het best uit te houden. Het strand is 100 meter lopen van ons appartement vandaan. We zijn tot 13:30 hier gebleven en toen naar onderkomen waar John een lekker tussen de middag gerecht heeft klaar gemaakt. Weer met behulp van dit handig brood rooster. Een combinatie van uien met salami en tomaten en wat olie. Dit op het half door midden en geroosterde stok. Dat was smullen. Duncan was weg maar kwam terug toen wij aan het eten waren. Ze vrienden lagen allemaal nog te slapen. Om 15:00 zijn wij naar het zwembad gegaan wat ook bij dit appartement hoort. We waren haast de enige gebruikers van dit grote zwembad waar gras omheen ligt. Een paar bomen als je in de schaduw wilt zitten en indien nodig een paar banken. Wij zijn op het gras gaan liggen met een E-boek hebben we ons best vermaakt. Om 16:00 naar boven voor de Tour de France. Op mijn Laptop Ziggo go aangezet voor de Nederlandse versie en op de TV met een groot beeld voor de Spaanse uitvoering. Een spannende etappe waar Yates won en Pinot tweede werd. Om zes uur moeten we zorgen dat het eten klaar is want komt Duncan. John gaat de spaghetti Boulognaise met met speciale toevoegsel maken en ik maak de sla aan. Dus vanavond dus lekker thuis in de zwembroek eten in een koele huiskamer eten.

Wordt vervolgd.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Coby:
    22 juli 2019
    Lekker hoor, geniet ervan. Hier gaat het ook heet worden alleen zonder zwembad of strand in de achtertun