Motor toer Spanje 2019 - Vrijdag 19 juli

26 juli 2019 - Palamós, Spanje

Vrijdag 26 juli 2019: Mooi weer

Goede nachtrust gehad en de koffie gelijk aangezet.

Vaatwasser leeg geruimd en digitaal krantje gelezen met een bordje naast me met vers stokbrood. Had ik even snel beneden gehaald. Het was nog warm.

Toen we de ochtend sessie bij het zwembad wilde gaan doen. Bleek het zwembad afgesloten doordat er de afgelopen nacht dingen zijn gebeurd die niet helemaal door de beugel konden. Wij waren er niet bij, wij sliepen en waren ergens anders. Om 13:00 naar boven om dat zelfde stokbrood te belegen met Edammer kaas met wat plakjes tomaat. We zijn na het eten weer naar beneden gelopen, in de hoop dat het zwembad weer open zou zijn. Maar helaas, was nog steeds niet open.

Ik vond het wel best en na een klein uurtje zijn we Tour de France gaan kijken op de  Laptop via Ziggo Go. Vandaag een leuke en interessante etappe die onder andere liep over Col du L’Iseran en het einde zou in Tignes zijn. Een welbekende plaats voor mij. Helaas is het niet zover gekomen want net na de afdaling van de Col du L’Iseran werd de etappe van vandaag stil gelegd, jammer. Duncan was pas om 15:30 wakker en heeft eerst zijn stoel besproken voor de vlucht van morgen avond terug naar Rotterdam, het is 21F geworden. Hij zou voor vanavond een restaurantje bespreken voor ons drieën. Eerst moest hij zelf nog een klein stukje stokbrood eten. Daarna was de vogel weer gevlogen. Die heeft het druk hier want die krijgen we maar zelden bij ons in het appartement te zien. Hij slaapt of is onderweg naar voetbal toernooien etc...... Duncan kwam om zeven uur binnen en had al gegeten. Dus moesten wij zelf iets gaan eten maar in een klein portie. We gingen voor Kebab. Er is een tentje hier vlak bij en naar het oordeel van Duncan een goed zaakje. Zo gezegd zo gedaan en om half acht zaten we met een echt heerlijk Shoarma Pita broodje voor ons met een cola light. Dit was het juiste portie. Want ik had al vele avonden teveel gegeten en had dan een zeer opgeblazen gevoel. Toen we hier om half acht weg liepen was dit richting Kebab zaak. Toen we hier om 21:00 uur weg liepen had ik lekker gegeten en voor echt weinig geld, het was alles te samen 10,50 Euro. Kijk dat is nog eens een redelijk bedrag voor twee maaltijden. We zijn hierna na een koffie zaak gelopen voor een Cappuccino. Daar betaalde ik 4,70 Euro. Wat een goedkope avond hadden wij vanavond gehad. Om 22:00 waren we terug in onze koelkast. Wat was dit lekker toen we binnen kwamen. Het was buiten nog echt broeierig warm. En dan zo’n lekker koel appartementje. We zijn toen onze spulletjes verder gaan in-pakken. Morgen zouden we nog een paar Franse stokbrooden halen en de overgebleven 3 eieren zouden we bakken en meenemen voor onderweg. Op dit lekkere verse warme stokbrood deden we dan de nog overgebleven Nutella chocolade pasta. Ook geen straf als startertje van onze vertrek dag. Duncan had ook zijn eigen tas in gepakt dus dat was ook gesteld. We gaan nu nog even TV kijken en straks hopelijk lekker slapen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl