Motor toer naar Spanje - zaterdag 20 juli 2019 / Duncan ophalen op het vliegveld

20 juli 2019 - Palamós, Spanje

Het verhaal van vandaag en ik heb ook wat foto's op reislogger gezet.

Zaterdag 20 juni 2019: Vliegveld Girona > San Antonio

De warmte had mijn nachtrust in de wel bekende Haze slaapjes verdeeld. In de nacht er uit en even op het balkon gestaan waar de koelte iets beter te voelen was. En dan weer proberen de slaap te vatten. Neen, dit was niet mijn beste nacht geweest. Mijn kamer genoot had daar geen problemen mee gehad. Een ander bijkomstig nadeel. We hadden gekozen om een overnachting in het oude deel van Girona te hebben. Het nadeel daar van is wel, dat de plaatselijke kerk toren zo’n beetje aan onze voeten eind stond. Met andere worden, de klepel van de klok raakt nog net niet onze voeten? Wat een pestpokke herrie hadden wij elke heel huur in onze slaap kamer. Maar er zijn mensen die daar geen last van hebben. Heerlijk lijkt me dat. Om zeven uur had ik deze nacht achter me en ontvang ik van Wil een Whatupje. Die had Duncan in Rotterdan naar het vliegveld gebracht en naar bleek was die iets te vroeg geweest. Wij hadden 19km af te leggen vanuit ons onderkomen naar het vliegveld. Om half acht liepen we de trap af van dit pensioen. Eerst de spullen naar de motor gebracht die een heel eind bij onze slaap plaats vandaan stond geparkeerd. De beide motoren stonden er nog, ook wel belangrijk constatering als je op motor vakantie bent.

Toen terug naar het bakkers winkeltje voor ons ontbijt. Lekkere verse croissant’s met een bakkie vers gezette koffie. We waren hier nog maar net aangekomen toen het zowaar begon te regenen.

Het was niet veel maar toch. Om half negen verliepen deze eet gelegenheid en stapten we op de motor richting vliegveld. Waar onze grote vriend Duncan om 10:20 zou aankomen. Het was half tien toen we beide motors bij de bus haltes parkeerden. We hadden dus alle tijd. Een beetje rond gelopen en gekeken en een Russische mevrouw geprobeerd te helpen die geen enkele taal spraak, ik denk alleen seksueel. Om 10:24 was onze 16 jarige aangekomen en een kleine tien minuten later waren we op pad richting San Antonio met Duncan achterop bij John waar we hopelijk een mooi appartement konden gaan gebruiken. We moesten de sleutel eerst bij een 5 sterren hotel Cala Del Pi ophalen. Alles was bekent en nog even gevraagd wat hier nu een kamer kost per dag in dit schitterende hotel. Omdat het er echt heel mooi uitzag en Paul, een Nederlandse meneer aan de receptie vertelde dat in deze periode een kamer vanaf 550,- tot 985,- Per nacht kostte.

John moest hier ook even zijn knip open trekken voor ons appartement en we konden nu met sleutel van het appartement en zwembad naar ons onderkomen voor één week. Het moet gezegd, het viel niet tegen. We hadden 5 grote ruime kamers allemaal met TV. Ik nam helaas de ruimste met een aparte en eigen Airco. In alle kamers lagen een enorme stapel met hand doeken. Er was ook een vaatwasser en een was machine aanwezig. We keken uit over een rotonde en jawel. Ook op de Eurocamping waar Duncan zijn vrienden Joeri op stonden en waar hij haast altijd kon voetballen. Eenmaal binnen was Duncan snel weg naar zijn vriend Joeri. Wij hebben alles een beetje uitgepakt en op zijn plaats gezet. De wasmachine gelijk een beetje gevuld met kleding en onderbroeken van de afgelopen drie dagen. Toen naar de Super Mercado om wat boodschappen te halen voor de komende week. Vocht was wel belangrijk want het was warm dus dat hadden we nodig. Wat brood en eieren ook gehaald voor de tussen de middag. We hadden geen boodschappen tassen dus wat we konden meenemen hebben we gekocht. Toen in de zwemkleding en eerst maar even naar het zwembad wat achter ons gebouw lag. Hier vandaan naar het strand. Dat was wel een beetje aangenamer omdat de zeewind de warme lucht wat af koelde. John had een special lucht bed waar je met je kont in het zoute water lag maar wel bleef drijven. Om vier uur zijn we terug gelopen naar ons onderkomen om de Tour de France te bekijken. Duncan kwam ook net binnen en heeft met zijn vrienden zitten kaarten. Voor vanavond gaan we naar het zeer goede (Michelin ster) restaurant Serrano wat hier 500 meter vandaag gevestigd is. Zijn we verleden jaar ook geweest. Duncan heeft trek in een biefstukje en ik in zeetong. Ik heb Wil nog even ge-faced time altijd leuk. En de dag nog even met haar doorgenomen.

Het is nu 19:40 als ik dit heb in zitten tikken dus straks in de wat nettere kleding naar dit goed restaurant.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade