Motortoer Spanje 2019 - Woensdag 24 juli 2019

24 juli 2019 - Palamós, Spanje

Woensdag 24 juli 2019: Het wordt warm

Goed geslapen en om acht uur in de woonkamer. Lekker rustig niemand aanwezig. Koffie gezet en weer de digitale AD ingeladen n gelezen. Om tien over half tien kwam John met zijn duffe kop de hoek om. Weer verse koffie gezet en John is lang brood gaan halen. Ik heb het oude stokbrood van de rooster opgegeten. Na de ochtend sessie eten en badderen. Zijn we op de motor in korte broek naar Lloret de Mar gereden. Met de afspraak dat we rustig zouden rijden. Schitterende kust weg waar je vele baaien passeerde. Natuurlijk af en toen even gestopt voor een foto en bij een stop met een paar Nederlandse fietsers staan praten. Onderweg een koffie stop met een klein supplement?

In Lloret de Mar was het half één dus tijd voor de lunch. Het was moeilijk om de motors ergens neer te zetten dus na een extra rondje toch maar ergens neer gezet op de stoep bij onze eet gelegenheid. Waar John al zijn vraagtekens bij had of dat wel goed zou zijn. We moesten wat dus gewoon uit de loop van voetgangers gezet. Naar ons eigen idee geen probleem. John heeft de lunch besteld wat eigenlijk veelte veel was. Ik moest mijn schoenveters losser maken want alles knelde. Ik heb zelfs niet eens alles op. We waren net klaar toen de politie hun auto voor onze motors stopte en uitstapte met een groot schrijfblok. We dachten nog “Toch niet weer” Maar wij stapte direct op bij dit lunch gebeuren en liepen met de helmen in de hand naar onze motors. Wij als een stelletje schijnheilige de motors van de stoep gelopen. Hoe erg is dat. Doen we natuurlijk nooit maar om een bekeuring te ontlopen maakt een mens veel uitzonderingen. En inderdaad, het werkte want we waren dit ontlopen met dat schijnheilige gedoe. Het was niet alleen in Nederland bloedheet maar ook hier. Dus we besloten om binnen door snel naar ons appartement terug te rijden. De GPS zei dat we om 15:15 daar zouden zijn. Bij aankomst eerst nog even wat snoep voor de jongere generatie gehaald. Maar die lag toen we boven kwamen nog te slapen, kwart voor drie en dan nog slapen, niet te geloven zeg. Maar hij werd wakker van ons en kwam voorzichtig om de hoek kijken. Na een stukje vers warm stokbrood met chocolade pasta knapte hij aardig op. Een klein kwartiertje later was de vogel weer gevlogen. Want die vermaakt zich hier bijzonder goed. Wij hebben ook de zwemkleding aangedaan en zijn ook naar het zwembad gegaan. Lekker rustig daar en haast helemaal niemand in dit grote zwembad met daarom heen een groot gras veld. Ik met de E-boek en John met een autovisie. Om kwart over bij naar boven voor de Tour de France. Duncan zou bellen als hij zou komen voor het avond eten. Om kwart voor zeven was het dan zo ver. Onze kok ging beginnen en wij met de vorken demonstratief op onze borden tikken waar het eten nou bleef. Het was spaghetti en voor Duncan een soort van hamburgers. Met dit soort temperaturen eet je niet zo veel. Drinken is de hoofd moot. Om half acht was Duncan weer weg voor het avond voetbal. Ik heb Wil even ge-facetimed. Daarna zijn we nog even verder gegaan met onze terug reis. Om kwart over tien kwam Duncan weer bezweet van het voetballen terug en die kleden zijn eigen weer snel om want die ging met zijn maatjes zwemmen in het zwembad van dit complex. Ik ben dit verhaal even gaan intikken. Het is nu 22:37 als ik dit ga inladen. Het slapen gaat ook niet veel langer gebeuren.

Wordt vervolgd.