Roemenie 2018 - Dinsdag 28 augustus / Krakow naar Kosics

28 augustus 2018 - Kosice, Slowakije

Dinsdag 28 augustus: Mooi weer de hele dag.

Het was eindelijk 07:00 uur. Wat ik een slechte nacht gehad. Heb eigenlijk geen oog dicht gedaan. Ik voelde me echt beroerd. Moest ook nog een keertje overgeven. Nee, dit was een slechte geweest. Om zeven uur kwam John ook tot leven en dus alles snel ingepakt en aangetrokken en naar -1 waar ons ontbijt op ons stond te wachten. Een zeer uitgebreidt ontbijt waar ook niets aan ontbrak. Omdat ik nog niet helemaal lekker was, heb ik het maar bij een simpel broodje met beleg gehouden en een bakje koffie. John nam de eieren met ham etc. Nadat we onze sleutel hadden afgegeven bij de receptie reden we daar weg om 07:50. Dit is een enorme stad dus we waren niet zomaar weg uit deze drukte. De Tomtom Rider 550 GPS bracht ons netjes buiten de stad en gingen we richting van het Natuurpark Narodowy wat is gelegen op de grens Slowakije - Polen. Om rond negen uur reden we in de Canyon waar een rivier door heen stroomt. Hier vaarden heel veel grote vlotten over heen waar een man of 10 op zat. We hebben hier nog even staan kijken en een paar foto’s gemaakt. We zijn daarna over de rivier de Dunajec Slowakije in gereden. Het was 09:35 toen we Slowakije in reden. Het werd steeds warmer en het was toen al 22 graden. We hebben onderweg in een klein winkeltje wat broodje gehaald en beleg en wat fruit.  Het was hier echt goedkoop. Voor 6 broodjes - 2 ons salamie - Tuc - een een banaan en limonade siroop. Betaalde we 5,30 Euro (omgerekend). Dat is toch voor niks. Om 12:30 zijn we ergens bij een wieland in de Hoge Tatra gestopt om de lunch te gebruiken. Lekker rustig en ontspannen. Na een half uurtje reden we hier weg richting Rosnava. We waren hier om 14:30 en hebben op een terrasje een koffie en koude cola light genomen. De weg hier naar toe was echt schitterend. Door de bossen over bergen het is voor motor rijders het mekka.. Hier besloten we om naar de volgende Kosice door te rijden. Ook deze weg die eigenlijk door de GPS is bepaald was ontzettend mooi. Het moet gezegd de omgeving is hier adembenemend mooi. Om 17:00 waren hier aangekomen en eerst maar even de brandstof bijgevuld. Hier kostte de benzine 1,44 Euro. Dat is 0,20 duurder als in Polen. We zijn de stad Kosice in gegaan en zijn bij een pizzaria gaan zitten. Daar bestelde we een pizza en we hadden een plaatsje buiten op het terras. Samen met een cola en een koffie was dit onze avond maaltijd. Hier hebben we even op booking.com zitten kijken welke hotel er om ons route lag buiten Kosice. Het werd een simpel hotel in het plaatsje Sena aan de weg7.  Om half zeven stonden we daar en werden de motors achter het hek gezet. We hadden kamer 5 met een klein keukentje. Alleen morgen geen ontbijt want het was Bank holiday. Dat is wat voor mij, beginnen zonder ontbijt????

Op de kamer gekomen eerst Wifi aan de praat gebracht en daarna direct onder de douche. Toen dit verhaaltje in gaan tikken. De Hongaarse grens is hier 5km vandaan. Dus morgen rijden we na 10 minuten Hongarije in. Ik had vanavond vrij van John, geen wandelingen. Heerlijk zo’n snipper avond lekker relaxen. Als er dan ook nog een goede nachtrust achter aan komt is het helemaal voor elkaar. Morgen gaan we verder.