Roemenie 2018 - Donderdag 29 augustus - mooie route / mooi weer

30 augustus 2018 - Rupea, Roemenië

Donderdag 29 augustus: Mooi Weer en schitterende natuur.

Wat een mooie dag is het vandaag geworden. Maar we beginnen bij het begin.

Een spectaculair ontbijt in dit 5 stereen Hotel. Heerlijk apart gebakken eitje met ontbijt spek in kaars rechte plakjes en heerlijk vers brood. De koffie was echt minder maar goed onze buikje waren gevuld en met wat extra kilo’s aan bagage stapten we om 08:15 op de brommer. Het eerste stuk van deze weg 18 was echt goed met mooi asfalt. Na 18km begon de ellende, weer off road met grote kiezels als belemmering. Het is met een motor haast niet te rijden maar we hadden geen keus. Dus met wat schelden en tieren op onze Intercom hebben we het volbracht zonder te vallen. Het is echt  moeilijk. Toen we kruising op de weg 17 kwamen reden we eindelijk weer op dat zwarte spul asfalt. Net op de 17 gekomen zijn we haast direct gestop voor een bakje thee die we gebruikten bij een bar met een oude dame. Die wilde echt haar best doen om van alles en nog wat aan ons te verkopen. Dus kochten we bij het afrekenen maar een ansicht kaart. Na de 17 rechts op de 175B en 175A die door een ontzettend mooi gebied liep. We zijn daar ook over de berg die heette Rarau heette en 1650 meter hoog. Het was hier echt mooi zowel links als rechts. Je keek je ogen uit. Hierna op de 17B langs een groot stuwmeer met de weg 15. Hier de motors weer afgetankt en verder langs het stuwmeer. Bij de brug over het stuwmeer Poiana largului en daar hebben we onze middag hap genomen. Het was toen 12:45. Op het terras kijken over de brug en het stuwmeer. Nadat we de gemixte salade en voor John de gebakken kip file op hadden reden we verder langs dit imposante stuwmeer.

D weg was erg slecht met veel bulten en kuilen dus het was wel oppassen geblazen. Om 14:07 reden we over de dam van dit stuw meer en daar nog wat foto’s gemaakt. Toen we beneden bij de  die dam waren kwamen in het plaatsje Bicas. Daarna  de weg 12C waar we door een Canyon heen reden. Echt mooi maar wel heel veel toeristen. Ik heb gefilmd?

Die weg uit gereden en kwamen in de plaats Gheorgheni. Hier aan het ijs en koffie en John nam een Roemeense Tiramisu. Het was erg warm op dat moment maar in schaduw was het goed vertoeven. Hierna over de 13B naar Praid. Daar namen beslissing omdat het vroeg was, om nog verder te rijden. We zijn toen over de 13A en onderweg wat gegeten. Dit was een Roemense Panas. Gemaakt van aardappel pure. Ik met knoflook en John met kaas. Na deze stop zijn we verder gegaan en we stonden om 19:30 voor ons hotel wat we onderweg tegen kwamen. Gevraagd op er nog plaats was en jawel. We kregen kamer 203 en moesten ongeveer 37,-  Euro betalen incl. ontbijt. Snel naar boven en onder de douche. Om hierna naar de Bar te gaan voor een koele drank. Ik ben hier me verhaaltje gaan intikken samen met John. Morgen ochtend konden we pas om 08:00 ontbijt krijgen. Dus dat wordt lang slapen.