Roemenie 6 september: Het had geregend maar nu prachtig weer

6 september 2018 - Innsbruck, Oostenrijk

Dit is de rest van gisteren:

We zijn toen een stuk gaan lopen want dit Chalet onderkomen was midden in boerenland. Met behulp van John zijn telefoon en Google maps zijn we om 17:15 begonnen aan onze wandeling rond de kerk en de koeien. Net na half zeven waren we terug in ons onderkomen Chalet Kammleith. Even met de Hongaarse  eigenaar staan praten hoe hij hier terecht was gekomen en hoe hij het mooie Chalet heeft kunnen bemachtigen. Maar dat is volgens hem geen probleem. Hij heeft dit vakantie onderkomen eerst zelf gerund zonder hulp van zijn vrouw. Zijn vrouw met de kinderen waren hier pas een jaar en het beviel hun meer dan uitstekend. Tevens vertelde hij dat het in de winter veel populairder is met meer bezoekers dan in de zomer. De wintersport mogelijkheden waren hier 5km vandaan. Wij vonden dit verblijf uitstekend.

Om zeven uur liepen we de diner kamer binnen. We waren de eerste maar niet lang na onze volgde 3 motor rijders en een stel uit Tsjechie. We hebben daar even mee zitten praten. Hun kwamen uit Praag en waren aan het wandelen en verkasten elke dag van Hotel. De Lasagne en het ijsje met bramen smaakte goed. Nog een koffie als dessert en om 20:30 waren we op onze kamer. Ik heb de Laptop aangezet en naar de nederlandse TV gekeken omdat Internet goed was. Om 22:00 begon ik aan de nachtrust en John zat op zijn Ipad te kijken naar van alles  en nog wat. Morgen onze laatste rit naar Innsbruck.

Donderdag 6 september: Het had geregend maar nu prachtig weer.

Om 07:00 was de nachtrust verleden tijd en begonnen we aan de laatste motor rit.

Het had geregend maar nu stond koperen Nelis weer volop te schijnen en het zag ook veel belovend uit. Even het scheermes te hand genomen en de tanden weer glimmend gemaakt. Om 08:00 zaten we beneden met alles gepakt in de tassen. John wilde een gebakken eitje en dat werd voor hem bereid. Ik had genoeg van die kippen dingen gehad en hield het bij kaas en wat ham. Alles op een Oostenrijke vers gebakken kaiser’s broodje.

Er is een tijd van komen maar ook van gaan en dat was vandaag om 08:30. De GPS ingesteld op het trein station van Innsbruck. Maar wel via allerlei mooie passen. Zo ook de Gerlos Pas (moet wel betaald). De route liep via de Tauern tunnel om in het naast gelegen dal te komen. Natuurlijk ook betalen bij deze tunnel, 10,-Euro per motor. We reden hier het dal in waar ook Krimml ligt. Eerst in de plaats Mittersill koffie met apfel struddle genomen. Om het af te leren nog een koffie en de blaas geleegd. Toen vervolgden we onze rit naar Krimmler waar ook de bereoemde waterval is. Wij waren hier al geweest en reden verden naar de Gerlos betaalde autopas. Een mooie weg waar je halverwege ook voorbij rijd aan het grote Gerlos meer. Even daarna reden we door de grote wintersport plaats Gerlos.

Ook nu was het hier erg druk maar met een motor kan je de file’s aardig omzeilen. De afdaling is leuk met veel haarspeld bochten. Beneden aangekomen Mayerhofen reden we door het Zillertal waar de GPS ons elke keer zowel links als recht van de hoofdweg liet afrijden. We hebben dit soms gedaan. Om 12:30 was het tijd voor het middagmaal. Dit was in Unterbergh. Ik zat nog vol van de appel jongen dus nam een simpele tosti en John nam Goulash soep met brood. Na een klein uurtje en 22,- Euro te hebben betaald stapten we weer op de brommer. Het Zillertal helemaal uit en daarna over de weg 171 richting Innsbruck. We passeerden de Swarovski kristal fabriek. Om 15:00 stonden we met de motor bij het trein station waar we straks de motor op moesten gaan laden maar natuurlijk veel te vroeg. We zijn toen maar terug Innsbruck stad ingereden en naar de bekende bezienswaardigheden toe gelopen. Waarvan het raadhuis met gouden dak wel de bekendste is. Om de dorst te stillen even een vocht stop gehouden en ook hier in Innsbruck weten ze de prijzen wel. Toen via Google maps een wandel route gevolgd. We zijn weer gestopt voor een appelsap met MIneraal water in de bier kelder Stittskeller. En toen begon het te regenen. En niet zo’n beetje ook. Vreemd, een blauwe lucht met regen?

We zijn dus maar even blijven zitten tot het weer droog was. John had nog trek in een stuk taart. Hij had gelezen dat er een een taarten zaak was die heel erg goed was. Dus begonnen we aan de wandeling die ons naar deze zaak bracht via Google maps. Om 19:30 zaten we in dit zaakje die Eigentler was genaamd. John had zijn keuze via de etalage gemaakt en ik had alleen een koffie. Zeven uur verlieten we dit speciaal zaakje om richting motor te gaan. We liepen nu lekker in onze korte broek want we hadden ons even snel verkleed en ons ontdaan van de warme motor kleding. We wilden nog wat kaakjes etc. meenemen aanboord van de trein. We hadden een slaap coupe genomen maar hadden geen idee wat je verder nog kon krijgen. We hadden voor een ontbijt betaald maar  voor de rest wisten we niks. John heeft nog een pizza punt gegeten voordat we op de motor stapten en in ons korte broek het kleine stukje naar het trein station reden. 5 min later stonden we bij het laad station waar de motor om 19:00 moesten worden geladen. Toen we op de trein reden moesten we niet rechtop gaan zitten want dan......

Wij gingen als eerste op de trein dus misschien morgen ochtend in Dusseldorf als eerste er af. Toen onze motors er op stonden alles wat we nodig hadden in de trein meegenomen en naar de hal. We zijn maar bij Mac Donald gaan zitten omdat er eigenlijk niets anders open was. Het is nu 19:30 als ik dit laatste stukje in tik. Wordt vervolgd.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl