Spanje motor toer - donderdag 18 juli 2019 / prachtig weer

18 juli 2019 - Carcassonne, Frankrijk

Het resterend van gisteren en vandaag:

We lagen in bed maar toen ik nog even op het Macbook zat te kijken naar TV programme’s die er bij Ziggo-Go te zien waren. Zag ik dat Feijenoord Galatesery te zien was. Ik heb dit af liggen kijken tot de eindstand van 0-3 op het score bord stond. Mijn mede reiziger lag al te knorren toen ik om elf uur nog even mijn laatste plassen beurt deed. Dit was een dag

Donderdag 18 juli 2019: Op naar Carcasonne.

Ik had de wekker op half acht gezet en we schrokken ons allebei hartstikke door van dat ding. Maar het was om aan een nieuwe dag te beginnen. Dus alle gebruikelijk ochtend rituelen gedaan en om kwart voor acht zaten aan ons heerlijke Franse ontbijt met lange broden en slechte koffie. Maar we waren niet veel eisend dus, niet ouwehoeren en eten. Vijf over acht zaten we op de motor nadat we buiten nog met een rokende Nederlanders hadden gesproken. Nu op naar de Georges du Tarne. De eerste 120km over de snelweg waar je niet voor moest betalen. Het weer was al lekker warm maar niet te-warm. Na de snelweg via de D67 richting Du Than. Deze weg hebben we ongeveer 40km gevolgd toen we de rivier Du Than gerede. Het was toen al 24 graden. In het plaatsje La Cresse gestopt voor een leuke foto en voor hopelijk een goede bak koffie bij een koffie tentje. Helaas, de prijs was wel voor goede koffie maar de smaak was anders. De natuur was echt schuttend hier en ik heb een groot stuk gefilmd met de GoPro camera. Na een half uurtje vervolgden we onze dag toer en reden over D911 waar we nog even benzine hebben genomen. IK had honger en we zouden de laatste krentenbollen van de warme bakker gaan gebruiken voor deze lunch. Ik zei nog tegen John, dat ik die krentenbollen niet hier bij het benzine station ging op eten maar een klein stukje verder. Dat was duidelijk niet helemaal goed begrepen door mijn toerleider. Want ik heb zitten zwaaien en seinen. voor een stop. En jawel na drie kwartier stonden op een kerk pleintje bij een bankje om onze warme bakkers krentenbollen naar binnen te werken. Hier was ook nog een natuurlijk water bron maar die vond John stinken dus hebben we die gok maar niet genomen. Ik kon wel mooi mijn Cooldown vest onder dompelen. Na deze maaltijd reden verder over de D96 naar Saint Rome du Tarn. Door de plaats Saint Affriue.

Via de D52 en D56 waar we ook nog langs een mooi stuwmeer kwamen. Door de plaats Moulin Mage waarna we ook langs een schitterend stuwmeer kwamen. We hadden weer dorst een mijn reis leider beloofde mij een heerlijk koude Cola light. En dat duurde en dat duurde en duurde. Ik zag in mijn hoofd eigenlijk alleen maar Cola cola advertenties voor mij. En John zei Pa, we komen zo door een plaatsje dus daar gaat het gebeuren, geloof me. Maar het geloof was weg na een uur. We zaten nog 30km voor Carcasonne op de D620 en jawel we kwamen in plaats Caunes waar een een cafeetje open was. Daar heerlijk onder een parasolletje in een lekker windje die heerlijke fantastisch lekkere coca cola light zitten genieten. Kostte wel 6,00 Euro, op zo’n moment maakt prijs niet veel uit. Ik ben er nu trouwens ook achter waar mijn altijd spaarzame zoon over N wegen rijd. Daar kan je werkelijk helemaal niets krijgen alleen water uit een beekje of stuwmeer. Om half vijf waren we bij ons 5 sterren hotel? Kamer 14 donker naast kamer 13. (dat zegt genoeg). Verder zeg ik hier niets over. Om je af te drogen na het douchen moest de deur open. Er was een Airco en de toilet kon je zittend gebruiken met de deur open. WC papier was hier ook niet overmatig aanwezig. Een velletje per keer. De verlichting aan doen had niet veel effect. Iets minder dan kaars verlichting maar dan kon je de kamer natuurlijk niet goed observeren. Dat hadden die eigenaars goed bekeken. Na de douche en opfris beurt in de zomer kleding naar de grote vesting van Carcasonne. Een plaatsje voor de motor vinden vlak voor de ingang was niet makkelijk maar uiteindelijk stond we er wel. John vond het een zeer indrukwekkend gebouw wat ook nog in redelijk staat is. Met heel veel toeristen. Net nadat we hier de stadspoort van deze vesting binnen waren. Zijn we het eerste de best koffie zaakje een Tompouce met koffie gaan verorberen. Toen de vesting rond gewandeld en om zeven uur hadden we een tentje gevonden waar we onze avond maaltijd gingen gebruiken. Ik nam eerste een glaasje rode wijn en ging voor een grote zalm salade met brood. John voor sirlion steak met patat. Een bakkie Cappuccino als dessert voor John en voor mij een Espresso. Na deze geslaagde maaltijd passeerden we tentje waar ze van die heerlijk Churros hadden. En daar hadden we wel trek in. Het waren er 12 stuks voor 5,- Euries. Die hebben we op het plaatselijk dorps plein zitten op vreten. We werden er haast misselijk van maar het moest maar. Het waren van die hele lange Churros en hadden een zak vol van die dingen. Om half negen met maagzuur van al het eten verlieten we deze vesting om terug te gaan naar ons Hotel!

Het Macbook gehaald en buiten even dit verhaaltje gaan intikken. Het is nu half tien als ik dit ga opsturen.

Wordt vervolgd.

1. Simon:
    19 juli 2019
    Het klinkt goed,nog veel plezier verder.
  2. Nico en Marijke:
    19 juli 2019
    Goede reis,
  3. Miranda Heeck den Boer:
    20 juli 2019
    Fijn dat jullie het weer zo naar jullie zin hebben.