Supertoer 2019 - Supertoer dag 6 / mooie te warm weer

19 juni 2019 - Rothenburg ob der Tauber, Duitsland

Het vervolg van gisteren:

Om 19:05 verlieten we onze kamer en zijn nog even bezig geweest om ee zak met chips te pakken te krijgen. Helaas waren alle winkels dicht dus geen geen succes. Toen terug naar ons hotel waar alle motor inmiddels waren gearriveerd en de parkeer plaats helemaal vol stond met twee wielers.

Buiten op het terras zaten een hoop bekenden en we zijn daar bij gaan zitten.

Nadat we biertje en een colaatje hadden besteld werd er ook nog een grote schaal chips bij gezet. Dat was een mooie bijkomstigheid voor John. Natuurlijk allerlei verhalen en om 20:00 naar binnen voor de warme hap. Eerst een lekker soepje en daarna een buffet met een grote variaties aan verschillende mogelijkheden. Echt, er lag van alles. Het dessert was een ijsje maar dat heb ik door geschoven. Het was 21:15 toen dit verleden tijd was. Nog even met Hans Visser zitten praten want die had een 6 weken durende motorreis gedaan in Zuid Amerika. Dat was een heel verhaal maar leuk om aan te horen. Om 22:30 verlieten we het hoofd gebouw van het hotel en liepen wij naar ons onderkomen voor de nacht het er naast gelegen hotel.

Ik ben even dit verhaaltje gaan intikken en John heeft liggen lezen. Morgen beging de voorlaatste dag en rijden we naar Gebsattel in Duitsland.

Woensdag 19 juni 2019: Veel te warm?

Om half zeven waren we allebei wakker. Even op ons balkon gekeken naar de hemel om een idee te hebben wat voor weer we vandaag konden verwachten. Mooi weer was onze gedachte zonder ook maar iets te hebben overlegd met Piet Paulusman. We zijn na de poets beurt in onze gewone kleertjes naar de ontbijt zaal gegaan. Hier was eigenlijk alles te krijgen waar je maar trek in had. Maar de maag kan niet verdragen dus wij hielden bij twee broodjes met beleg en een gekookt eitjes. Om half acht verlieten we ontbijt vreet zaal om ons in de lederen pakken te hijsen. Om tien over half achter reden we weg bij dit zeer goede hotel in Filzmoos. Met de navigate Gebsattel was eind bestemming voor vandaag wat totaal 468km moest gaan worden.

Het weer was al snel te warm als je dit soort kleding aan hebt en de snelheid veranderde hier helemaal niks aan. Die de plaatsen Werfen - Kuchl - Seidenau - Hankham waren we na 90km in Steindorf. Hier gestopt voor koffie en John nam er eens stukje gebak bij. Na 20 minuten reden we hier weg om door de plaatsen Fisslthal - Hocken naar Klafterreith. We hadden toen 137 km gereden dus we schoten behoorlijk op  in deze hitte van 32 graden.

Rond 11:00 passeerden reden we door Gurten wat gelegen is aan de grens Oostenrijk / Duitsland. Nu in Duitsland andere wetten en andere snelheden en andere benzine prijzen. Want benzine is in Oostenrijk goedkoop 1,29 liter.

Om 11:30 in het plaatsje Dornwang bij een soort van Spar wat koud water en ijsthee gekocht. En aan de overkant in een broodjes zaak een soort van broodje gezond genomen. Na een kwartiertje reden we weg uit deze plaats om onze toer te vervolgen en passeerde we om 12:00 de plaats Wallersdorf. We reden over allemaal snelle doorgaande maar wegen met zeer uitdagend asfalt. Maar we hielden ons netje aan de toegestane limit van 100km. Maar de kilometers vliegen we onze de wielen.. Om 13:20 zijn we in Shelldorf in een tuin in de schaduw van de bomen een lichte lunch gebruikt. Ik nam een lichte boeren maaltijd (zo stond het op de menukaart) . Dit was zuurkool met met Beieren worst en boeren bruin brood. John nam iets in dezelfde trent. Dat was een lekker zitten en een lekkere lunch. Daar bracht een andere binnen komende motor rijder. Mij op het idee om ook mijn Cooldown vest te gaan gebruiken. Ik was helemaal vergeten dat idk dit bij me had. Dus snel naar de motor. Het Cooldown vest uit de koffer van de motor gehaald een gevuld met koud water in de toilet. Dit aangedaan toen we weg reden en dat scheelde een beetje. Heerlijk koel had ik het nu en had medelijden met John die niet zoiets bij hem had en de 32 graden moest trotseren. Dat is afzien, ik had een soort van vest als airconditioner. Heerlijk?

Na deze stop hadden we nog 130 km te rijden en moesten we 30 km voor onze aankomst plaats nog even onze motor monsters afdanken om morgen ochtend met een volle tank de dag te kunnen gaan beginnen. Om 16:15 stond we bij ons Gasthaus Lamm in Gebsattel. We kregen bij de receptie kamer 34. Toen we met onze tassen de kamer binnen liepen was het heerlijk koel. Snel uit de lederen kleding en onder een verfrissende douche. Ik heb even op bed gelegen zeg maar klimatiseren. Na de opfris beurt hebben we de kleding aangedaan en zijn we naar beneden gelopen en naar de Bakker omdat John een beetje trek had. Niet ver van het hotel was een Konditorei. Een bakje koffie met een soort van bananen taartje genomen. Daar kregen we buiten zitten een bezoek van Kees die dezelfde dingen ging proberen.

Om 18:30 liepen we naar het terras van het Hotel waar een soort van buiten tent was met tafels en stoelen. We zijn maar aangeschoven bij motor rijders die hier al zaten. De gesprekken gingen snel weer…….

Om 20:00 was het diner time. We kregen tomaten soep(erg zout) hoofd gerecht was varkens file met nieuwe aardappeltjes met sla. En een ijs schotel met slagroom was het dessertje. Dit heb ik weer door geschoven naar een tafel genoot. Als afsluiting een bakkie koffie en om 22:00 zaten we weer buiten. Niet al te lang en namen toen afscheid en gingen naar onze kamer 34.

Ik ben toen dit in intikken want morgen was het terug naar huis.

We wilde vroeg op staan om op 07:00 bij het ontbijt te zijn. Zodat we vroeg op pad konden. Om dan toch op een redelijk tijdstip in Oostvoorne te kunnen zijn. Wordt vervolgd.

1. Nico en Marijke:
    19 juni 2019
    Mooie reis geweest.Laatste dag ook een goede reis! Gr uit Spanje