Supertoer 2019

13 juni 2019 - Nieuw-Beijerland, Nederland

Motor Supertoer 2019

In december 2018 hadden wij ons opgegeven bij de organisatie. Die elk jaar deze motor vakantie’s organiseert.

Deze organisatie staat borg voor een goede verzorgde motor vakantie en er is altijd een volg auto bij. Die bij eventuele calamiteiten een kapotte motor kan meenemen in een aanhangwagen. Tevens heeft de volgauto een soort van eerste hulp / nood reparaties bij hem. We slapen in de berg gebieden zijn altijd in mooie wintersport hotels. In principe vertrekken er elke dag 60 motor rijders vanuit de aangegeven hotels De routes gaan dit jaar naar België - Luxemburg - Noord Frankrijk en slapen Herbitzheim. De volgende dag door de Elzas - Zwarte woud en door Beieren waar we in Buckloe overnachten. We vervolgen de volgende dag rijden we zuidwaarts richting Oostenrijkse grens. Over de Hahnenjoch pass via de Stubaier Alpen in Tirol en richting Brennerpas. Na de Oostenrijks-Italiaanse grens naar Penserjoch naar de Karenpas en Stellapas eindigen we hier in Val Gardena waar we twee nachten verblijven. Daar maken we een lokaal rondje waarbij we de Passo di Boldo gaan bezoek. Deze pass werd ook in de Giro Italie aangedaan. Een schitterende bergweg. De volgende dag vanuit Val Gardena naar Furciapas en noordwaarts naar de Stallepas die op de Italiaans-Oostenrijkse grens ligt. Na de grens via Karinthië naar de Gurktaler Alpen in het hart van Oostenrijk. De Stolkpas is de laatste pas van deze dag. Na deze bergpas rijden we naar Filzmoos waar we overnachten bij een Nederlandse stel. De eigenaars van dit schitterende hotel. De voorlaatste dag rijden we door Salzburgerland naar de Duitse grens in de omgeving van Braunau. Hierna een mooie route door Beieren naar ons hotel in Gebsattel vlak bij de bekende toeristen plaats Rothenburg o.d. Tauber. De laatste dag een mooie route richting Bad Camberg waar vandaan we het laatste stuk over de snelweg naar Nieuw-Beijerland / Oostvoorne gaan afleggen. Het moet zo’n beetje 3500 km. bij elkaar gaan worden

Bij vertrek staat mijn kilometer teller op 22905 km.

Vandaag een dag voor vertrek natuurlijk even naar de verwachtte weer omstandigheden gekeken in de verschillende steden / landen waar we heen zouden rijden. En dat ziet er zeer hoopvol uit zeker gezien de periode die we hebben gehad. Dus werd het voor dit keer het lederen motorpak en niet het all season motorpak. Om het zomer motorpak aan te doen. Vond ik iets te voorbarig omdat je dan haast in je blootje op de motor zit. Die keuze kan te fris zijn.

Vrijdag 14 juni 2019 - Redelijk weer bij vertrek:

Het verzamelpunt en vertrekpunt voor de eerste dag was ook dit jaar Weert, bij restaurant de Wildenberg gelegen aan de A2 waar we rond 08:30 moesten zijn. Hier zou ook zoals altijd een bakkie koffie met appeltaart met slagroom gereed staan en konden we de andere motor rijders voor deze vakantie een beetje leren kennen. Elke groep / persoon vertrok daar op zijn eigen tijdstip waarbij de GPS route voor die dag al op 5 juni beschikbaar was gesteld.

Wij (ik en John) hadden voor deze vrijdag 14 juni afgesproken bij benzine station “Moerdijk” waar we onze twee wielers nog van voedsel konden voorzien. Het was een 1 1/4 rijden vanaf de Moerdijk.

1. Miranda Heeck den Boer:
    13 juni 2019
    Hoi Leen en John,

Ik wens jullie heel veel plezier. En veilig terugkomen hoor!

x Miranda
  2. Nico en Marijke:
    14 juni 2019
    Goede reis en veel plezier net de motorclub!
  3. Peter:
    17 juni 2019
    Hoi Leen,
    Ik heb in 2008 meegedaan aan de supertoer van MTC Zaanstreek. Ik was in de veronderstelling dat deze organisatie niet meer bestond, aangezien ik zo nu en dan via Google zoek naar informatie. Toevallig lees ik nu op jouw blog dat de supertoer nog steeds bestaat. Ik kan de site van MTC Zaanstreek ook niet vinden.

Via welk mailadres kan ik in contact komen met MTC Zaanstreek?
  4. Wil:
    17 juni 2019
    Hier is zijn tel.nr. (075) 621 60 95
    En Email adres: [email protected]
    Wij zitten nu op een extra dag in de schitterende Dolomieten.
    Gr., Leen Kerkmans