Motorvakantie 2016 - 6 september 2016

6 september 2016 - Fulda, Duitsland

Dinsdag 6 september 2016: Prachtig weer

ik had slecht geslapen, noem het maar vakantie kriebels of zo iets.

Het was kwart voor zeven toen ik uit bed stapte en zachtjes deed voor het vrouwtje. Ik wilde haar nog even van haar nachtrust laten genieten.

Om mijn meest voorzichtige sluip manier de trap af en de deur van de kamer dicht. Koffie apparaat aangezet en de krant naar binnen gehaald. Toen ik de wekker boven hoorde aflopen, dus was Willie ook wakker. Wil gaat altijd eerst en direct onder de douche. Ik zat beneden op mijn paas best. Alles gedaan, geschoren - gedoucht en een lekker luchtje op. Om half acht zaten we samen aan de eetkamer tafel. Wil met haar thee in ik met de koffie. Omdat we nog medicijnen bij de dokter moesten halen.Wat voor 08:30 moest gebeuren. Is Wil op de fiets gestapt om dit op te halen. Ze is gelijk naar de warme bakker gegaan om lekkere verse krentenbollen te kopen. En wat onderweg bleek, zaten er ook 2 appel gevulde koeken bij.

Ik heb John nog even gebeld om 08:00 uur. Hij zou naar ons in Nieuw Beijerland komen. Konden we vanuit Nieuw Beijerland aan ons motor avontuur beginnen. John was om half negen bij ons. Zijn motor naast die van mij gezet voor straks als de vertrek foto zou worden gemaakt. Nog een bakkie leut bij ons en om 09:12 verlieten we Nieuw Beijerland. We moesten een stukje omrijden omdat de weg langs de dijk was afgesloten. Onze route ging via Sliedrecht - Gorinchem - Tiel - Nijmijgen. Daar over grens naar Dortmunt. Net over de grens moesten de brommers worden afgedankt. Dus een stop bij een benzine station. Nadat de brommers vol zaten ging naar de kassa om te betalen. Toen ik de speciale rubberen rits van mijn motorjas open deed. Kwam de rits lopen er af. Wat een drama. Dit is een hele speciale rits die op zo’n 100% water dichtte motorjas zit. Er was maar een mogelijkheid om dit te maken. We moesten een kleine Torch gereedschap setje hebben. Om het onderste deel van de rits lost te maken. Hier bij dit benzine station hadden ze niks. John stelde voor om naar de dicht bij zijnde Action winkel te gaan. Dit bleek  in het plaatsje Goch. Even op onze telefoon via Internet het adres opgezocht en in onze GPS ingevoerd. Die bracht onze vlekkeloos voor de Action winkel. John naar binnen en na enkele minuten was hij terug met het juiste gereedschap voor 1,49 Euro. Ter plaatse het probleem verholpen en de rits loper weer netje terug gezet. He..he, dat probleem was simpel opgelost met behulp van Action. Na een klein verloren uurtje vervolgden wij onze weg naar de eindbestemming Fulda. Waar ons hotel was. Het was schitterend weer en net uit te houden met de motor kleding. Het is ook heerlijk om op de Duitse snelweg zonder beperking te mogen rijden. Met een gangetje van 140km reden we naar onze Lunch stop. John nam een warm broodje met gehakt. Ik hield het bij de krentenbol met een fles spa blauw. Na een half uurtje vervolgden we onze motor rit.

Om 15:00 weer brandstof genomen en een kleine koffie / drankstop. We moesten toen nog 70km. We daar nog even met een Deen staan praten. Die met zijn oude Motor Guzzi V70 op weg was naar een Guzzi treffen aan het Como meer in Italie.

Nadat we afscheid hadden genomen van deze bebaarde Deen. Op de brommer naar ons Hotel Am Schloss in Fulda. We stonden hier om 17:15 aan de voorkant van dit Hotel. Motors voor de deur en even gevraagd naar de slaap plaats voor onze beide motor vriendjes. Die moesten we in een soort van cassette zetten. Want deze garage cassette konden ze auto’s en motors boven elkaar naar boven elkaar draaien. Om meer parkeer plaatsen te creëren. Motors netjes hier in gezet en toen werden de motors naar boven gedraaid. Een veilige plaats want daar kan niemand bij. Met de tassen terug bij de receptie waar we kamer 308 kregen op de derde etage. Het hotel was midden in de stad gelegen dus konden we straks onze benen gaan strekken en onze maaltijd ergens gaan gebruiken. Eerst even een verfrissende douche genomen en andere kleertjes aan. Om zes uur liepen we buiten en waren we op zoek naar een leuke tentje voor de Italiaanse maaltijd. Want dat was besloten in onderling overleg. John nam een Pizza Hawai en ik Spaghetti Boulanaise. Glaasje water bobbels erbij en voor John koffie. Het was een hele hap. Heel veel spaghetti met daarbij heerlijk Italiaans brood. Bakkie koffie als afzakkertjes en onze buikjes waren gevuld. Om kwart over zeven liep ik samen met mijn persoonlijk gids (John) de plaats Fulda te bezichtigen. Ik moest wel een beetje voorzichtig zijn met lopen. Omdat er in deze oude plaats heel veel minder kopjes werden gebruikt. Een mooie plaats waar John met platte grond. Al het moois heeft laten zien. Na afloop van deze excursie bij een ijszaak heeft John een ijsje genomen. Ik hield het bij een koffie met zoetjes? Er moet natuurlijk wel een uitzondering zijn. Daarna terug naar ons hotel omdat we Zweden - Nederland wilde zien op Internet of TV. Helaas, geen van beide. Ik ben dit verhaaltje maar gaan intikken. Morgen weer een dag. We zouden vanaf Fulda binnen door over kleine weggetjes naar onze nieuwe Hotel bestemming in Lindberg gaan rijden. Een rit van ongeveer 350km. Morgen eerst maar even van ons ontbijtje gaan genieten.

John heeft nu inmiddels op zijn iPad via Jan Lul.punt com de wedstrijd Zweden Nederland op het scherm. Wordt het toch nog gezellig misschien.

Morgen gaan we verder.

Woensdag 7 september 2016: Mooi weer.