Cruise 2021 van Genua naar Dubai - rest van

19 november 2021

Het vervolg van 18 november 2021 / gisteren.

We zijn eerste even naar de help desk gelopen voor mijn Laptop. Omdat ik niet op Internet kon komen. Daar werd ik snel geholpen door een meisje die de weg wel wist op mijn Macbook. Na vijf minuten was ik op Internet en kon ik mijn reislogger verhaal versturen. Heb ik daar ter plaatse even gedaan. Het was toen vijf voor half zeven dus direct door naar het Symphony restaurant waar we niet de eerste waren. Uiteraard weer door de rij van obers heen die ons weer hartelijk begroeten.

Even de menu kaart bekeken. Het werd voor de Lady Miss. Wil Kerkmans Den Boer, soep van de dag oftewel Groente soep, ik ging voor Zoute kabeljauw aardappel puree die over de polenta heen lag. Wil ging voor de gegrilde kip als hoofd gerecht ik nam opgerolde beef in tomaten saus. Moet wel even melden dat het voor gerecht van echt waanzinnig goed smaakte. Zelden zo iets lekkers gegeten. Als dessert nam Wil de Mango mousse met sorbet ijs ik ging voor Kokosnoot cake. Maar die was niet te eten dus dat heb ik laten staan. Het was rond acht uur toen we onze rekening even moesten onder tekenen en wij het restaurant uit liepen. We zijn direct doorgelopen naar de Virtuosa koffie bar. Daar zoals onderhand gebruikelijk de dubbele espresso besteld. Nog even naar een dame op de dans vloer zitten kijken die toch wel een speciale show gaf. Grappig maar je moet het wel durven. Om negen liepen we terug naar onze kamer waar ik dit verhaaltje ben gaan intikken. We hadden een soort van Nieuws brief ontvangen wat er morgen op de agenda staat. En ook morgen wordt het prachtig weer met 30 graden. We zijn inmiddels al een behoorlijk stuk zuidelijker in de Rode zee. We zitten op de hoogte van Eritrea en Yemen.

We zijn vanavond weer een film gaan kijken.

Aantal stappen vandaag 7.855 - 4,5 km.

Vrijdag 19 november 2021: 30 graden warm - Rode zee ter hoogte van Eritrea

Wat hebben we toch mazzel met dit mooie weer. Na weer een geweldige nachtrust waren we vandaag wel wat vroeger bij ons ontbijtje. Maar dat was wel te verwachten omdat we gisteren rond 22:00 uur in slaap waren gevallen op en onder de heerlijk dek bedden. Dat weten die cruise maatschappijen wel om goede matrassen en dekbedden te gebruiken en daar niet op te bezuinigen. Om tien over acht zat ik weer achter met twee vers gebakken spiegel eitjes met prachtige gestreken plakjes bacon. Wil had yoghurt met één vers crosantje met op een ander bordjes wat kaas. Natuurlijk koffie en thee. Om kwart voor negen liepen we de ontbijt zaal uit en zijn gelijk naar de 16de gegaan naar ons vertrouwde plekje aan stuurboord kant. Het was al behoorlijk warm maar met vandaag wat meer wind wat het toch wel wat koeler laat aanvoelen. Het is ook hier de stoelen en bedden oorlog op dek. Aan boord van dit schip hebben ze bij het zwembad brede ligbedden op een soort van verhoging. Blijkbaar vinden veel mensen dit een belangrijk bezit. Want we hebben nu al aardig wat argumenten / ruzies gezien over deze bedden.

Er zijn natuurlijk mensen die leggen daar heel vroeg in de morgen al bad lakens of wat anders op. En die mensen denken dan dat dit hun eigendom is voor die dag. Maar er staat in de huis regels van het schip. Als een ligbed al langer dan 23 minuten niet wordt gebruikt. Je dat ligbed in bezit kan nemen. En daar begint het probleem. Het is altijd grappig om dit vanaf de zijlijn te zien gebeuren. Want mensen maken zicht bijzonder druk tot haast vechten aan toe. Dat het hun ligbed is en blijft. Ze denken echt dat ze de rechtmatige eigenaar zijn geworden als er iets op zo’n ligbed wordt neer gelegd. Wij hadden ligbed stoelen een dek hoger niet eens in de buurt van het zwembad. Ik vind dit veel te druk met teveel ligbedden allemaal pal naast elkaar. Niks voor ons. De morgen door gebracht met zwemmen om wat af te koelen en wat koels drinken en voordat we het in de gaten was het 12:30. We zijn toen naar het restaurant gegaan. Ik heb wat schaaltjes met gele rijst-salade-spiraal paste met kruiden. Wil had een broodje ham kaas en vooral water meloen en honing meloen. We proberen ons in te houden wat je kan hier eten tot dat je schoenen knellen. En dat kan je de hele dag door. Om 13:30 waren we weer terug bij af. In het nu warme zonnetje want nu is de zon op zijn warmst. Maar ook nu naar het zwembad verscheiden malen en weer luieren in de zon. Ik kon vandaag naar Nederlandse radio luisteren waar ook grif gebruik van maakte. Ik heb naar radio 538 zitten luisteren waar Alibee op bezoek was om zijn eigen nieuwe boek een beetje te promoten. Ik moet echt zeggen, dat is echt een komische gozer. Wil begreep er niets van, ik lag te lachen en moest dit later toch wel even uitleggen. Om drie uur zijn we uit veiligheid voor verbranden maar uit de zon gegaan en op de 15de etage koffie en thee zitten drinken. En ik ben de AD digitaal gaan lezen en Wil in deze heerlijke koele ruimte in haar E-boekje. Om half vijf ging de koekje bar weer open met werkelijk heerlijke vers gemaakte dingen. Vooral de Appel strudel met slagroom werd veel genomen. Ook nu, het was ons inhouden geblazen. Maar geloof me, er zijn mensen die vreten een enorme hoeveel van dit snoep goed. Om vijf uur zijn we afgezakt naar onze kamer om te douchen / scheren etc. Want geloof het of niet. Om half zeven moeten we allemaal in het wit gekleed naar een andere wat serieuze eet gelegenheid. Net voordat we weg wilde lopen. Kwamen we onze ober Andy tegen. Die begon te vertellen dat er maar 1600 gasten aanbood waren maar ook 1600 bedienend personeel. Dus de verhouding was 1:1. Hij vertelde ook dat hij al 10 jaar bij MSC werkte. We hadden ook nog over onze tafel buren. Die uit Albanië komen. Ze waren al twee keer een uur te laat. Maar dat kwam zei hij, omdat ze niet wisten dat de klok twee maal een uur vooruit was gegaan. Deze mensen praten haast geen andere taal en daarom moeilijk om mee te praten. Het is nu kwart voor zes dus tijd om onder de douche te duiken.

Wordt vervolgd

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Miranda Heeck den Boer:
    19 november 2021
    Eet smakelijk 😋
  2. Frans van der have:
    20 november 2021
    Als ik jullie verhaal lees dan is het net of ik ook al die lekkere dingen zit te eten , het is maar goed dat je jezelf kan inhouden anders worden jullie tonnetje rond haha.
    Zo te lezen vermaken jullie zichzelf prima en met het lekkere weer word het dan ineens een super vakantie geniet er nog maar even van.
  3. Leen en John Kerkmans:
    20 november 2021
    Wij mogen niet klagen, vandaag ook weer 29 graden met een behoorlijk windje. Deze periode is beter als aan het begin van het jaar.