IJsland cruise juni 2023

11 juni 2023 - Amsterdam, Nederland

Op zondag 11 juni 2023 de dag na mijn verjaardag en BBQ die we gisteren bij John in Oostvoorne hadden gehouden. De BBQ van de middag en avond er voor was een succes naar wij dachten. We waren daar om 22:00 richting Nieuw-Beijerland gereden om nog één nachtje in ons eigen bedje te slapen. Wil had een slechte nacht achter de rug waarschijnlijk van al de adrenaline die in het lichaam zat. De nacht was mij wat beter gezind en ik werd om 7:30 wakker. Eenmaal de trap af was het vrouwtje al druk bezig geweest met van alles en nog wat. Zelfs met stofzuigen. Om de nog resterende tijd te killen hebben we de TV aangezet na ons ontbijt. Om 10:30 naar boven voor de nodige schrob en scheer beurten. Ik was helemaal kristal clear toen ik naar beneden liep met een kort broekje en een schone flitsende onderbroek. We waren klaar om te gaan vertrekken wat we dan ook om 11:30 deden. Op weg naar de Piet Hein kade gereden via John’n huis adres. Omdat hij ons naar het Cruise bootje zou brengen. Om 12:00 stonden we weer op de Zeehoeveweg 19 waar John ons stond op te wachten. Nog even afscheid van Mathilde genomen en een kleine 10 minuten later reden we daar weg met 30 graden buiten temperatuur op het dashboard.

Zonder teveel oponthoud stonden we om 13:35 voor de aankomst hal van de Cruise hal. Koffertjes er uit en John kon terug en wij naar binnen om onze koffers af te geven. Zo gezegd zo gedaan en toen met de lift naar de 2de etage war we moesten in-checken. Dat verliep lekker vlot en een kleine tien minuten later liepen we ons bootje op voor de komende 15 dagen. We hadden de sleutel kaarten al ontvangen dus op naar hut 8012.

Er waren nog geen koffers die zouden later wel komen?

Nadat we een snelle inspectie van de hut hadden gedaan zijn we een bakje koffie en thee gaan drinken. Met daarbij een kleine snack. Om de eerste honger trek te stillen. We moesten om 16:00 in het theater zijn voor een Nederlands hostes die ons een beetje bij zou praten over van alles en nog wat. Deze jongedame bleef ook de gehele reis (15 dagen) aanboord.

Na dit praatjes moesten we naar de sloepen / nood situatie uitleg op dek 4.

Eerst nog even onze safety jackets halen in onze kamer. Dus van 4 naar dek 8 en toen weer direct terug naar 4 waar dit veiligheid grill werd gehouden.

Dit eigenlijk een soort van Kermis show want het ziet er altijd uit als klinklare onzin. De’r zijn er bij die staan zelfs zonder zo’n redding vest en daar wordt helemaal niks van gezegd, vreemd toch. Maar goed, wij stonden deze mee aan de kermis en stonden helemaal officieel in tenue te luisteren naar het verhaal wat al paar keer eerder hadden gehoord. Om net voor half vijf was de kermis show afgelopen en konden we terug naar onze hut 8012. Onze koffers waren er nog steeds niet. Toch maar even gebeld naar de receptie op 3333 waar onze onderbroeken bleven? Ik kon toch 14 dagen met één onderbroekje blijven lopen. Ik ben maar even dit verhaaltje gaan intikken om de koffer wacht tijd te doden. Dit op ons balkonnetje met een gemixed nootje en een glaasje erbij was dit goed uit te houden. Het viel ons trouwens op dat er zoveel plezier jachtjes over het IJ vaarden. En vele mensen zwaaide naar ons die voorbij vaarden. Om 17:00 dus ongeveer nu als ik dit schrijf moesten we gaan varen richting IJmuiden sluizen over het Noordzee kanaal. Dit leek ons ons ook wel een aparte ervaring. Wordt vervolgd

1. HanniecDuque:
    11 juni 2023
    Heel veel plezier Wil en Leen, het zal een mooie reis worden!!
    Groetjes uit Asturias van Hannie Duque
  2. Nico en Marijke:
    Fijne vakantie! Geniet ervan! Groetjes
  3. Nico en Marijke:
    11 juni 2023
    Gaan we zeker doen. Gelukkig valt het weer in IJsland tot nu toe mee. Het is nu 17 graden met een zonnetje. Wirdt vervolgd
  4. Nico en Marijke:
    11 juni 2023
    We varen nu op het Noordzee kanaal richting de IJmuiden sluizen. Zitten lekker op ons balkonnetje te genieten van het wisselende uitzicht. We gaan zo een hapje eten met lekkers te drinken er bij
  5. NELLIE en Arie:
    11 juni 2023
    Een hele fijne reis geniet ervan .ziet er allemaal goed uit Groetjes Nel en Arie
  6. Coby Christiaanse:
    11 juni 2023
    Nogmaals een hele fijne vakantie en een behouden vaart 😘
  7. Marga en Caroline Polm:
    12 juni 2023
    Wij liggen nu in Dover een hele fijne reis de vooruitzichten zijn goed.
  8. Nico en Marijke:
    12 juni 2023
    Dat dachten wij ook. De bikini ligt klaar om te zwemmen met de zeehonden. Wij zijn nu aan het binnen lopen in Bremerhaven. Lossen we wat Duitsers en laden we er weer een paar???