Supertoer 2017

17 juni 2017 - Kappl, Oostenrijk

Zaterdag 17 juni 2017: Mooi weer maar een ongezellige dag!!

Mijn slaapie was vanmorgen natuurlijk als eerste wakker. Dat is natuurlijk ook normaal als een s’avond als een blok in slaap valt en je kan wel zeggen van de aardbol bent verdwenen. Echt helemaal dood. Ik heb tot na twaalf uur mijn verhaaltje zitten intikken. Maar daar wist dit slaap monster natuurlijk helemaal niets van af. Maar deze vroege ochtend om 06:30 was hij uitgeslapen en maakte een pokke herrie met natuurlijk het idee. De oude bejaarde vader uit zijn slaap te krijgen. Kwam dit slaapmonster helemaal aangekleed in lederen motorpak naast me in bed liggen.

Om tien voor zeven gaf ik de hoop maar opmaar op. En gaf ik met mijn duffe kop maar toen aan zijn bedoelingen. Even de ochtend schrob en poets beurten en deze jongen liep om half acht de trap af met bagage naar de motor. Om daarna naar de ontbijt zaal te gaan. Waar mijn slaapie was al helemaal vol gevreten en klaar.

Ik ben toen op het gemakje aan dit heerlijk Italiaans ontbijtje met lekkere koffie begonnen. Om acht uur stapten we weer op onze zadels om vandaag weer een echte passen route te gaan rijden. Totaal was het 403km. In de morgen was het nog fris maar goed te doen met mijn doorwaai pak. We moesten eert St. Moritz aandoen. En dat hebben we geweten. We waren rond kwart voor negen net voor even voor deze plaats. Toen het politie noodlot ons flink te grazen naam. We reden op een vrij stillen weg met een tractor voor ons. Met daar achter een luxe auto en een groene VW bus zonder kenmerken. Er was daar wel een doorgetrokken streep maar om achter die 15km rijdende tractor te blijven zitten. Vonden we te gek voor woorden. John begon met het inhalen en reed een klein stukje over een verdrijvings vak en was de tractor voorbij. Ik deed het zelfde. Tja en toen bleek dit groene VW busje een politie auto te zijn met 3 agenten. Die haalde ons in en we moesten naar een parkeer plaats. Daar kregen we te horen dat we hadden ingehaald op een plaats waar je niet mocht inhalen en over de door getrokken streep waren gegaan. John kreeg ook nog een bekeuring voor dat kleine stukje verdrijvings vak. We konden praten wat we wilde. Want ik had echt nergens het inhaal verbod gezien  en vertelde dit. Ze waren niet om te praten en alles ging op papier. Afijn het bittere slot is eigenlijk. Dat we beiden een voorschot bedrag van 580,- Euro moesten betalen. En dat de rechter zou gaan bepalen wat de eigenlijke boete zou gaan worden. Maar ze informeerde mij dat mijn beide overtredingen ongeveer 300,- Euro zouden worden en die van John nog wat meer. Wat klotte start van deze toch eigenlijk wel mooie dag. Na een dikke drie kwartier vervolgden wij de motor toer maar het heeft de stemming wel verpest. Na St.Moritz over de prachtige Bernina pass die nu natuurlijk niet zo mooi is. Daarna in de afdaling naar links naar Livigno. Om de kosten een klein beetje te drukken, in Livigno benzine genomen want die kost maar 0,97 Euro/Ltr. Hierna richting Merano nog een bakje koffie genomen maar we konden onze gedachte niet van de bekeuringen weg nemen. Na een kwartiertje gingen we verder naar Merano. Het was weer bloed heet. Net na Merano hebben we zitten middag eten. Ik tonijn salade en John kaizers marn. Nog steeds was onze stemming down. Ondanks dat alles heel goed smaakte. We zaten ook op een leuk gezellig pleintje  bij echt een super zaakje. Na een half uur gingen we weer op pad naar het Trimmeljoch. Waar we onder aan de voet om 15:30 aankwamen. Het was op deze zaterdag heel erg druk op de weg en we reden dan ook veel in file. Laten we maar zeggen dat het niet erg opschoot. Ook op de weg naar boven heel veel verkeer en hoe hoger we kamen hoe kouder het werd. En daat zat ik dan met mijn doorwaai pak. Boven op 2509 meter was het maar 6,5 graad en het waaide. Laat ik maar zeggen dat het stormde. Ik heb nog een foto genomen van het bordje Trimmeljoch maar ik viel echt haast om. Dus maar gauw verder het Trimmeljoch af. Deze berg kost 14,- Euro maar die zat bij deze tour inbegrepen. Daar nog even gestopt voor een verkoelende drank. En we begonnen aan de afdaling waar de temperatuur langzaam weer begon op te lopen. We passeerden natuurlijk Solden waar het ook weer druk was. Om half vijf zijn we gestopt bij een patisserie voor koffie en een stukje taart. Ook dit smaakte niet, ook door de bekeuringen? Vijf uur weer op pad en we moesten nog 64km rijden. We hebben alleen maar zitten opletten of we niks fout deden. Het zou toch wat zijn als we weer ergens voor bekeurd zouden worden. Alle goed verlopen en om half zeven stonden we op de parkeer plaats van dit mooie luxe hotel. Wij hadden een woonkamer - grote badkamer en slaapkamer. Daar gaat dat slaap monster weer van genieten. Dat zie ik voor me. Het is nu 19:40 als ik dit zit in te tikken en ga verzend. Om acht uur gaan we eten.

1. Mary:
    17 juni 2017
    Ai. Dat is nogal een bedrag voor die bekeuring.
    Moesten jullie gelijk het wegdek betalen?
    Kan me voorstellen dat dit hierdoor mindere dag is.
    Ondanks dat toch mooie foto's gemaakt.
    Gelukkig liet John zich het ijsje nog goed smaken.
    Groetjes maar weer van zus en Zwaag.
  2. Leen Kerkmans:
    17 juni 2017
    Het is niet anders maar het was moelijk deze bedragen voor dit soort overtredingen te accepteren. Maar we gaan gewoon verder.
    Groetjes, Leen en John
  3. Frans van der have:
    18 juni 2017
    Altijd zonde van het geld , maar na een nachtje slapen ben je dit ook weer vergeten , wel een prachtige rit , mooie foto's van de haarspeldbochten ......Hoop dat de boete jullie vakantie niet zal verpesten , wij kijken weer uit naar het volgende verslag ....Groetjes Frans en Jolanda xx
  4. Coby Christiaanse:
    18 juni 2017
    Ja joh, echt zonde geld, maar laat dat de sfeer niet meer verpesten. Gedane zaken nemen geen keer. Prachtige foto's
  5. Leen Kerkmans:
    18 juni 2017
    Vandaag niet met de politie gesproken. Dus we hebben het goed gedaan. We zijn nu op stads bezoek in Rothenburg a/b Tauren in Duitsland. Mooie stad