Azie cruise met de Maasdam in 2019

11 februari 2019 - Nieuw-Beijerland, Nederland

De Azie cruise febr. 2019: wat aangepast

Het is was vroeg in het jaar en we waren we al een tijdje bezig met de voorjaar vakantie waar we dit jaar nou eens op vakantie wilde gaan. Alaska wilde we nog eens doen maar haast al de routes / cruises die wij wilde doen waaronder een bezoek aan Anchorage in Alaska waren vol geboekt.

Ook een bezoek aan de Chinese muur was nog een droom wens maar hier speelde wel een beetje mee dat ratten of ander soort gelijk vlees niet zo hoog op ons lijstje stond. Dat is eigenlijk een beetje ons (mijn) probleem om China te bezoeken. Dus daar hebben we ook maar een streep doorgehaald. Toen kwamen we een mooie cruise tegen bij de Holland Amerika lijn in Azie die begon in Singapore. Haast alle havens in de verschillende Aziatische landen blijft de Maasdam twee dagen liggen. We wilde ook Singapore nog wat beter bekijken. De cruise zou Maleisie - Thailand - Cambodja - 4 havens in Vietnam - China (Hong Kong) gaan aandoen. Dus dit was wat we wilde en zijn toen aan de slag gegaan en hebben afgelopen donderdag 24 januari alles geboekt. Een paar daagje extra er aan vooraf gaand in Singapore in een mooi hotel het “Bay Hotel” geboekt ook pal bij de Metro zodat we ons makkelijk konden verplaatsen. Op 13 febr. gingen we vertrekken en 15 febr. 2019 in Singapore aanboord voor de 20 dagen durende cruise op de Maasdam met waarschijnlijk warm weer. We zouden eigenlijk maar 6 dagen van de 20 dagen durende cruise op zee zijn. De verschillende visum’s geregeld en misschien nog een paar prikjes? Maar dat moesten we nog even gaan uitzoeken via onze zorgverzekeraar en de huisdokter. De DTP prik die was verlopen hebben we op dinsdag 5 febr. 2019 bij onze huis dokter gehaald. Ook kwam het nieuws dat de Maasdam midden in Singapore aankwam een kleine 900 meter van ons geboekte hotel. Dus dit was loop afstand van ons hotel. Alles kwam van de Holland Amerika lijn over de mail binnen. Zoals de koffers labels en de check-in labels. We hadden weer een buitenhut geboekt en die zou ergens op dek 6 moeten zijn. Maar die werd ons nog niet aangegeven. Ook hebben we P3 op Schiphol besproken want ophalen en brengen door anderen vinden wij zo’n onzin. Je belast daar anderen mee en bij terugkomst kan er altijd iets tussen komen en dan staat de persoon die je ophaalt maar te wachten. En tweemaal ophalen naar Schiphol gaat ook niet helemaal voor niks. Nee, dat hebben wij nog nooit gedaan dus ook dit keer niet. Op dinsdag 5 febr. hebben we even naar de excursies van de Holland Amerika lijn zitten bekijken. We hebben er maar alvast twee geboekt. Eentje in Bangkok en in de laatste haven op 5 maart in Ho Chi Minstad het vroegere Saigon. We wilde eigenlijk ook nog iets hebben voor Hanoi. Maar daar waren al veel excursies van besproken. Dat moeten we dus waarschijnlijk ter plaatse regelen.

Ook kregen we op dinsdag 5 febr. onze buitenhut toegewezen. Het was hut 542 op het 5de dek dus een etage lager dan we dachten. Dus niet te ver weg van de meest gebruikte gelegenheden aan boord. Op maandag 11 febr. 2019 konden we onze stoelen gaan uit kiezen voor de heenvlucht. Dat heb ik ook gedaan. De vlucht van Amsterdam naar Dubai vlogen we met een Airbus A380-800 en we hadden de stoelen 31C en 31D lekker aan het gangpad. Kan je weg gaan wanneer je wil, een beetje lopen en zo af en toe de blaas legen. Dit vliegtuig is een soort van dubbel dekker.

Voor de vlucht van Dubai naar Singapore hadden we de stoelen 34C en 34D ook weer aan het gangpad en we hadden de hoop om een beetje te kunnen gaan slapen op deze vlucht.  Ik had zelfs dit keer slaap pillen van huis dokter gekregen. Omdat we 12:10 plaatselijke tijd Singapore zouden aankomen. En dan eigenlijk de wens hadden om Singapore gelijk te gaan bekijken. Natuurlijk wel eerst even de bagage in ons hotel afgeven. Op maandag 11 febr. was eigenlijk alles geregeld en was het eigenlijk nog 2 nachtje slapen voordat we aan dit nieuwe avontuur konden beginnen. We hadden dit keer ook de instap kaarten op de telefoon ingeladen onder de App Wallet. Tja tegenwoordig alles digitaal. Tja, we worden echt modern

1. Miranda Heeck den Boer:
    28 januari 2019
    Wow fantastisch zo'n reis! Lekker genieten!
  2. Coby Christiaanse:
    28 januari 2019
    Klinkt super, heel veel plezier
  3. Mary:
    29 januari 2019
    Dat wordt weer genieten dan. Alvast veel plezier
    ook met de voorbereiding.
  4. Mary:
    29 januari 2019
    Tja en wat dacht je van de gebakken eieren met ontbijt spek elke dag. Het wordt luilekker land met een Hollands tintje
  5. Nico en Marijke:
    3 februari 2019
    Schitterende reis - geniet ervan.