Cruise 2016

31 oktober 2016 - Hamilton, Bermuda

Woensdag 26 okt. 2016: Mooi zonnig weer - 24 graden

Het vrouwtjes was weer eerder wakker die had al vanaf 06:00 uur lopen rond kijken. Ik werd om kwart voor acht wakker. Snel gewassen en omgekleed want Wil was al helemaal klaar en gedoucht. We zijn snel op onze etage gaan eten om wat tijd te winnen. Om half negen liepen we weer op het vaste land Ponta Delgado wat op de Azoren lag. Het weer was redelijk maar zonnig was het beslist niet. Het zou kunnen gaan regenen. Het was 19 graden. Even door de Doaune controle maar ging weer heel soepel. Binnen vijf minuten stonden we buiten en omdat we geen excursie meer konden boeken. Moesten we zelf iets gaan organiseren. Buiten de poort stonden taxi’s en we hebben er maar eentje gevraagd wat het koste om ons bepaalde  bezienswaardigheden te laten zien. Dit zijn bijvoorbeeld de 2 krater van vulkanen waar in deze vulkanen meertjes zijn ontstaan. Op de rand van de kraters kon je komen en foto’s maken. Het zou ons 50,- Euro gaan kosten. Dit hebben we gedaan en jawel, deze tax was ons eigen merk. Het weer werkte niet echt mee we kregen een goede indruk van dit mooie groene eiland. Het was 21 graden toen we naar boven reden om de ex vulkanen te bekijken. Boven was dit schitterend maar jammer genoeg was het wat mistig. Natuurlijke vele andere cruise gangers hier boven. Daarna naar een klein plaatsje Sete Cidades genaamd. Even naar het lokale kerkje gelopen maar niet naar binnen. Na dit plaatsje gingen met onze taxi naar het hoogst gelegen punt waar je een mooi uitzicht had over de beide krater meren. Eén meer was blauw van kleur en het andere groen. Het bleef natuurlijk wel jammer dat het weer niet mee zat vandaag. Het was meestal met laag hangende wolken dus mistig. Dit was het laatste op dit noordelijk gelegen punt van dit grootste eiland op de Azoren. We gingen nu als het ware de hol af naar de plaats waar het schip lag, de plaats Ponta Delgado. Het is inmiddels twee uur later als we op de terug weg zijn. Aan de taxi / tour leider gevraagd om ons midden in deze plaats af te zetten. Ik moest hoog nodig plassen en ik had trek in een bak koffie en Wil in een Cola zero. Daar een cafetaria  in gegaan waar ze ook Wifi hadden. Kon ik mooi dit verhaaltje verzenden naar de geïnteresseerden. In dit tentje “Varanda's Avenida” een super snelle Wifi waar ik de foto’s snel kon up-loaden. De Espresso was trouwens in dit tentje ook heel goed. Dus ook maar een tweede besteld. Gedaan wat ik moest doen en zijn daarna de plaats Ponto Delgado in gedaan. Nadat we 5,15 Euro hadden betaald in dit leuke en gezellige brasserie’tje . Nu op naar de winkel straat en Wil dacht dat er ook een markt was.  Natuurlijk ook wat lokale winkeltjes bekeken en Wil slaagde zowaar in een kleding zaak voor een licht blauw truitje. Dit zorgde er natuurlijk wel voor dat ons budget op liep. Maar goed, ik heb maar even geslikt? Vol trots een foto met Wil en tasje met het daarin het truitje in de ingang van deze winkel gemaakt. Ze had gelijk een souvenir van de Azoren. Het was inmiddels 15:00 uur en we zijn toen op het gemakje terug gelopen naar ons drijvende hotel en vreet pakhuis. Om 15:15 liepen we zonder ook maar enige drukte aanboord. Dit is voor ons echt zeldzaam. Maar deze rederij heeft ook meerdere toegangen open om aanboord te komen. Wat een kalmte werkelijk ongekend. Met de lift van etage nul naar de 10de. Want we hadden wel een beetje trek. Ik ging voor de Taco zoals gisteren met wat meer garnalen. Wil ging voor stokbrood met kaas. Bakkie koffie erbij en wij waren gesteld. We zaten aan een tafeltje aan de walkant dus als het schip om vier uur ging vertrekken konden we dit even gaan bekijken hoe het schip weg ging varen. Om tien over vier waren de touwtjes los en ging het schip met een behoorlijke snelheid van de kant af. Een klein kwartiertje later waren we weer op zee en lieten we de plaats Ponta Delgado op de Azoren achter ons en ging  de Carnival Vista richting Bermuda. Om kwart over vijf liepen vlogen we met de lift van 10 naar 2 om daar naar ons onderkomen te gaan. Alles was weer netjes aan kant en even de lede maten gestrekt. Om half zeven weer naar boven om een zeer lichte avond maaltijd te gaan gebruiken. Hebben we ook gedaan, allebei een simpele tosti met ham en kaas. Ik nog een beetje water meloen als dessert en Wil nam Tiramisu. Bakje koffie er na en om kwart over zeven liepen we naar de lift om naar 5 te gaan om naar het theater te gaan. Vanavond zou de zangeres Eva Sharett uit Zuid Wales optreden. Toen wij het theater binnen kwamen zat het al helemaal gevuld. We konden nog twee plaatsje vinden op het balkon eerste rij aan de zijkant. Dit bleek achteraf best een goed plaatsje te zijn. Deze vrouw had een zeer goed stem en sloot af met het nummer van Andrea Bocelli “When you believe”.  Hierna begon er een Bingo waar je kaarten van 20,- US Dollar per stuk voor moest kopen. Dit is aan ons niet besteed. Dus zijn we naar het muziek theater “Ocean Plaza”  gegaan waar het bandje “Band of Shipsies” speelde. Dit was een de muziek die wij kennen. En de meesten van de pensioenadat hier aanboord. Velen stonden ook op de dans vloer maar ik wilde me daar nog niet aan wagen met deze knietjes. Om half tien zakten we af naar ons verblijf waar we ons in de slobber pakjes verkleden. Relax time.

Even een filmpje opgezocht een heerlijk op bed naar de grote TV gaan kijken.

Morgen weer een dag

Donderdag 27 okt. 2016: Mooi weer met kalme zee

Om acht uur waren we wakker en we hadden voor de komende zee dagen voor de boeg.

Alles kon dus in de kalme modus dus geen haast.

Na natuurlijk weer een te zwaar ontbijtje zaten we om 10:00 uur buiten aan bakboord kant. Omdat het zonnetje daar de hele dag zou zijn. Om half uur werd het warm en konden we in ontbloot lichaam gaan zitten met de zon als gast. Het was lekker weer en op dat tijdstip was het al 21 graden. Ik ben naar de Sky ride gelopen om de fiets tocht die op het hoogste punt van het schip is gelegen. Er stonden natuurlijk veel mensen om dit zelfde te gaan doen met dit mooie weer. Het is ook wel grappig om in een soort van speciale fiets op het hoogste dek in een soort van fiets baan te hangen. Je moest wel een soort van veiligheid vest aan en een foto toestel meenemen mocht niet. Je helpers van schip boor aan om een foto van mij te maken. De camera kon ik na mijn rondje weer bij hem terug halen. De afspraak met wil gemaakt dat zij ook een foto zo maken als ik voorbij fietste in de lucht. Maar omdat het instappen vrij lang duurde en ik onder tussen in de kamer een andere shirtjes had aangetrokken was ze helemaal van slap. Dus had ze wel een foto genomen van iemand die een grijs T-shirt aanhad. Maar ik had onder tussen een wit shirtjes aangetrokken. Dus, toen ik voorbij kwam fietsen was het vrouwtje helemaal niet gereed om een foto te maken. Helemaal in paniek toch iets genomen maar daar stond ik niet op. Toen ik terug kwam bij het vrouwtje vertelde ze dat ze wel een foto van iemand had genomen maar dat was niet mijn persoontje. Het was inmiddels half twaalf en dus in onze heerlijk zittende dek stoelen een beetje zitten lezen en dommelen in het zonnetje. Rond één uur zijn we maar iets luchtigs gaan eten. Ik nam gebakken rijst met garnalen in een minimale hoeveelheid. Wil nam een Italiaans broodje met kaas. Ik nam nog een beetje water meloen als dessert en dat was het. Er kwam een stel Amerikanen bij ons zitten die ook al tijden een diner aan onze tafel zat. En zo kwam het gesprek over gisteren Ponta Delgado op de Azoren en het uitstapje wat hun hadden gemaakt. Hun waren ook naar het Noorden van dit eiland geweest net als wij. Alleen waren hun naar de Hotspot geweest. Tja, je kan natuurlijk niet alles zien in zo’n korte periode. Om half drie gingen wij weg uit het restaurant om weer naar de zon terug te gaan. Dit keer op het Lido dek bij het grote buiten film scherm. Heel even hebben we daar gezeten, maar zonder wind was het hier te warm. Het was daar 30 graden. Dus zijn we een dek omhoog gegaan aan de buitenkant waar de wind voor afkoeling zorgde. Het was vier uur toen we voor een toilet bezoek en hierna een bak koffie en thee hebben genomen om daarna naar onze kamer 2501 te gaan. Even dit intikken en daarna even opfrissen. Vanavond zouden we naar het bediend restaurant gaan op de 3de etage. Eigenlijk was dit restaurant boven ons hoofd. Wij sliepen als het ware onder het restaurant. Om tien over zes liepen weer in wat nette kleren het restaurant binnen en er werden we weer netjes naar ons plaatsje gebracht door een restaurant bedienster. Aan een klein tafeltjes voor 2 personen maar vlak naast ons een stel Amerikanen. De menu kaart werd getoond en we kozen voor Soep en biefstuk voor Wil, ik ging voor Schotse zalm en Katvis als hoofd gerecht. Dit samen met een wit wijntje. Het smaakte weer grandioos en het dessert werd voor ons samen een kaas plankje om maar niet teveel zoetigheid naar binnen te krijgen. Om kwart over zeven gingen we naar 5 waar ik bij de koffie bar een dubbele espresso heb genomen. Gelijk door naar het theater waar vanavond de Cuba show zou zijn. Het theater was barstens vol. We zijn eigenlijk uit noodzaak maar bij de bar gaan staan. Om toch maar een redelijk zicht positie op het toneel te hebben. Om half acht ging het los en het moet gezegd. Een spektakel stuk van jewelste. Ik heb stukje gefilmd wat we waren allebei wel onder de indruk. Na dit spektakel naar het Ocean theater gegaan wasr een band muziek speelde uit de jaren 80. Je kon er ook dansen maar daar waren we beiden niet toe in staat.

Mijn knietjes en wil had nog steeds last van haar linker been na de fietsval. Het was half tien toen we hier weg gingen en met de lift naar 2 gingen om onze kamer te gaan bezoeken. Het was voor ons lang genoeg geweest en we gingen wel weer een film kijken op onze mooie grote TV scherm wat recht voor ons bed stond. Beter kon niet. Morgen weer een dag en vannacht de klok een uurtje terug dus konden we nog een uur langer slapen.

Vrijdag 28 okt. 2016: Mooi weer

Oogjes open en naar boven voor het ontbijtje. Het was rond 09:15 uur en dat terwijl we vannacht de klok een uurtje achteruit hadden moeten zetten. Dus lang geslapen.

Koffie en thee en vandaag voor papa een omelet en voor mama Albram met yoghurt en een kaneel broodje. We zijn wel wat langer bij het restaurant blijven hangen omdat de zon nog niet erg aanwezig was. Om half elf zijn we naar het Lido dek gegaan daar waar alles een beetje afspeelt. In de leuke roze stoeltje gaan zitten op de dek 12 met een leuk uitzicht op het zwembad en de hamburger en Mexicaanse eetgelegenheid. Het begon al aardig warm te worden en om tien voor twaalf toen de kapitein zijn dagelijks informatie verhaaltje hield. Was het al 23 graden. Maar altijd lekker op een bootje met wat vaar wind erbij. We zijn hier tot 13:15 blijven zitten en toen afgezakt naar 10 om de maagje iets te gaan toe dienen. Wil nam een simpel stukje stokbrood met kaas als beleg. Ik nam 2 stuks toast met Mortadeli en kaas. Even een stap terug nemen want hier blijf je anders gaan met eten. Het is natuurlijk wel goed, maar alles smaakt en daardoor is de kans dat je meer wilt vele male groter. Afijn, om kwart voor twee zijn we weer naar dek 11 gegaan en aan bakboord kant heerlijk in het zonnetje gaan zitten met een koud glaasje cola light. Na een uurtje zijn we nog even gaan kijken bij de Skyride. De soort fiets die je over het hele schip brengt van voor naar achter maar wel je wel zelf moet trappen. Het was een beetje druk dus dat doen we wel een andere keer. Omdat het nog steeds warm was zijn we maar naar onze kamer gegaan en zijn de bad kleertjes aan gaan doen. Met deze kleding naar het achter schip op de 10de en de Whirlpool en het zwembad in. Het was nu ongeveer 27 graden met een blauwe hemel. Beter kan haast niet. We zaten in de Whirlpool met een vrouw uit Israel die hier al van 07:00 in zat. Die moet schoon zijn, kan niet anders. Wij hielden het na een kwartiertje voor gezien en zijn lekker op een legstoel in de zon gaan zitten tot kwart voor zes. We kregen ook wel wat honger en moesten ook daarom ons gaan verkleden. Kwart over zes naar de 10de verdieping voor een simpele avond maaltijd. We hadden geen zin om naar het bediende restaurant te gaan. Op de 10de nam ik groente soep met wat brood. Wil nam een tosti ham kaas. Ik nam nog een beetje water meloen als dessert en klaar waren we. Morgen wordt het weer in de sjeiks kleren. Na dit simpele avond eten naar het theater. Voordat we daar naar binnen liepen eerst wat chocolade gekocht. Niet goedkoop maar wel zeer smakelijk. Het wordt hier netjes gewogen omdat het stukken chocolade zijn. Met de chocolade het theater in waar we op het balkon het best plaatsje hadden. Vanavond geen echte show maar wat geïmproviseerde vermakelijkheid spelletje. We zijn hier tot half tien gebleven en toen hadden wij het wel gehad en zijn we via de family room op onze etage. Waar we nog wat bekertjes yoghurt en citroen limonade meenemen. Snel in de pyjama’s en ik ben dit even gaan intikken. Morgen was de verwachting dat we mooi weer zouden krijgen. Klok weer een uur terug dus weer langer slapen.

Zaterdag 29 okt. 2016: Mooi weer

Voor de verslaggever een slechte nachtrust, mijn assepoester had geslapen dat het een lieve lust was. Na de speelfilm op TV gisteren avond was ze nog net op tijd om het knopje uit te bedienen. Een seconde later begon het zomende geluid was aangeeft “ik ben niet meer op deze aarde” Het is echt ongelofelijk hoe snel assepoester in slaap kan vallen. Tijd om een zoen te geven of welterusten te wensen is er niet. Moet zeggen, beter zo als dat je de hele nacht ligt te draaien. Mijn assepoester moet een onbezorgd leven hebben. Anders is dit niet mogelijk. Ik had een mindere nachtrust achter de rug maar ook dat is niet zo’n probleem. Je moet hier alleen je kaken op en neer bewegen om te kauwen en slikken. Anders doe je niet. Afijn, na de was beurt naar 10 voor het het ontbijt. Daarna zijn we naar de winkels gegaan want er zou een 50% discount zijn op Ella schoenen. Hier waren we zo weg want dat was helemaal niks. Daarna zijn we naar Ocean bar gegaan want daar begon om 10:30 de dansles in Tja Sja tja. Je weet wel die Zuid Amerikaanse dans. De vloer stond helemaal vol met leer gierige die allemaal zo nodig moesten. Voor ons leuk aan de zijkant. Er valt altijd wel wat te zien en te lachen dan natuurlijk. Er zijn echt mensen bij de dans schoenen aantrekken maar die er in de praktijk echt helemaal niks, maar ook helemaal niks wan kunnen. En die gaan het ook echt nooit leren. Er is één zo’n stelletje waar het vrouwelijke gedeelte precies het tegenover gestelde doet als wat de partner doet. Op een gegeven moment zijn de armen niet lang genoeg meer op dit probleem op te lossen. Ik weet het, de beste stuurman staan aan wal. Maar in dit geval hadden wij een goed excuus, ik de knietjes en het vrouwtje loopt nog steeds niet goed genoeg. Om aan deze gevaarlijke sport (in dit geval) mee te doen. Na een half uurtje zijn wij aan bakboord kant naar buiten gegaan en zijn in lekker stoeltje ons E-boekje gaan lezen. Het was inmiddels lekker warm, zo rond de 23 graden met een licht prikkend zonnetje. Bij de oceaan bar kan je aan beide kanten naar buiten en staan er buiten tafeltjes met parasolletjes  op dek. Voor ons was dit dus de zon kant aan bak boord kant. Om 13:00 zijn we naar dek 12 gegaan en daar een ligstoel genomen en alles wat op het Lido dek met zwembad werd gedaan van bovenaf gevolgd. Spelletjes met mannen en vrouwen. Iets te drinken er bij genomen, want de bediening loopt over alle dekken en bezorgd dit netje bij je luie stoel. Zoals aangegeven, de kaken bewegen alleen en je wat slikken. Dat zijn de noodzakelijk bezigheden. De mensen van het schip die hier rond lopen bevestigen dit ook elke keer “U bent met vakantie”. Dus een schuld gevoel krijg je hier ook niet. Om 14:00 zijn we naar één van de eet paleizen gegaan. Wil wilde alleen brood met iets er op en ik wilde alleen een Linzen soepje. Ik heb daarnaast was rauw kost genomen zoals sla -  komkommer - radijs - rauwe uien - olijven - koude bruine bonen - paprika en dit even een beetje aangemaakt met wat olijfolie en azijn. De rauwkost en zeker de olijven smaakte lekker fris. Als toetje ben ik maar even naar de taarten bar gegaan. Heb ik nog niet eerder gedaan maar vanaf moest het er maar van komen. Ik nam een stukje koffie taart - amandel taart - en een speciale taart waar ik de naam van ben vergeten. Dit hebben we netjes samen gedeeld tezamen met een bakje thee en koffie. Om 15:00 zijn we terug naar het Lido dek gegaan en nog een uurtje in het zonnetje gaan zitten bij 27 graden maar wel veel wind. Toen vonden we het mooi voor vandaag en via de koffie en thee bar naar de 2de naar ons onderkomen kamer 2501. Ik ben me gaan scheren en onder douche. Vanavond moesten we in de nette kleding. Ik in pak met stropdas en oma in iets gelijkwaardige nets, anders kon je nergens een restaurant binnen om te eten. Wij hadden gekozen voor de eerste zitting die vanaf 18:00 begint. Je wordt dan ingedeeld aan een grote tafel met nog 2 andere stellen. Dit keer was het niet het geval. We werden naar een tafel van vier mensen gebracht maar we bleven de hele avond met z’n tweetjes zitten. Alles zag er weer zeer gelikt uit met mooie bestek en tafel linnen. De menu kaart lag al op ons te wachten. De hoofd ober voor vanavond was Sriyanto die uit Indonesia kwam. Even vriendelijk persoon die ook na tien minuten kwam vragen wat onze wensen waren. Ik bestelde een 1/4 liter rode Chadeurne. Onze maaltijd zou voor Wil een grab cake en voor mijn “New Engeland Clam Chowder” worden als hoofd gerecht voor Wil en voor mijn “ Grilled Jumbo Schrimps”. Ik val in herhalingen, maar het was allemaal grandioos van smaak., het werd ook mooi op het bord gepresenteerd. Je kan echt niet begrijpen dat zoveel mensen zo goed en alles in een redelijk tijd bestek bediend kunnen worden. Dat is echt een stuk organisatie. Halverwege was er ook nog een stukje muziek show met dans. Het dessert was voor lemon mousse voor Wil en ammareto cake met koffie. Om kwart over acht verlieten we het restaurant met gevulde buikjes en een zeer tevreden gevoel. Wij zijn maar even naar de Oceaan bar gegaan want daar kan je heerlijk koffie krijgen. Tot kwart voor negen zijn we hier blijven zitten omdat hier ook een bandje speelt met jaren 60 muziek. Het was de bedoeling om naar het theater te gaan maar daar was het veelste druk. En een normaal plaatsje om iets te zien zat er dan toch niet meer in. Dit besloot ons om naar ons kamertje te gaan en zoals gebruikelijk een film te gaan kijken. Morgen nog een zee dag voordat we op Bermuda aankomen. Daar blijven we twee dagen. Nu maar hopen dat het daar mooi weer is.

Zondag 30 okt. 2016: Mooi weer 29 graden en Haloween en Coby jarig?

Mijn dag begon nou niet al te best. Ik werd wakker gemaakt door een verschrikkelijke sterke zon in mijn net open gaande oogjes. Het vrouwtjes vond het blijkbaar tijd dat ik wakker zou gaan worden om half negen. Ik was eigenlijk nog doende in een heel andere wereld maar nog niet met de realiteit die ik nu onder ogen moest gaan zien. De zon was al volop aanwezig en die kwam via ons raam naar binnen. De lady of the house was al helemaal gereed. Keurig onder de douche geweest en stond eigenlijk als het ware met de gym schoenen gereed, opgemaakt klaar om te gaan. En daar was ik als duf konijn nog helemaal niet klaar voor. Natuurlijk wel als een raket naar de toilet om de blaas leeg te maken en omdat ik toen toch in het juiste verblijf was. Gelijk maar alles in kannen en kruiken gebracht. Na deze poets en schrob beurt zag deze jongen er weer puik uit?! Eenmaal buiten de bad kamer, stond het vrouwtje met alles in haar handen gereed om weg te gaan. Ik kon niet anders en deed als een speer alle noodzakelijke kleertjes aan en ben met haar mee gegaan naar de ons wel bekende eet gebeuren op de 10de. Na een simpel ontbijtje (t.o.v. de meeste Amerikanen) en wat koffie en thee. Zijn we een verdieping hoger gegaan waar alle luie lig stoelen en andere stoelen staan. Een lekker plekje vlak bij de zwem en whirlpool baden want ver lopen wilde we in de vakantie echt vermijden. Ik ben om elf uur even terug gegaan om de zwembroek aan te trekken en het vrouwtje om het badpak aan te doen. We waren helemaal klaar om de bruine tint te gaan ontvangen van de zon. De pizza bar was eigenlijk direct onder ons en ik had besloten dat dat onze lunch zou gaan worden vandaag. Het vrouwtjes is nog even gaan zwemmen in het naar idee zeer koude zeewater. Ik ben naar de wild water baan gegaan,genaamd “Kaleid slide” die voor op het schip is gelegen. Ik heb de afdaling in deze lange buis helemaal gefilmd. Beneden stond een uiterst vriendelijke dame en die vroeg mij. Is alles goed gegaan mijnheer. Nadat ik uit het water reservoir was gestapt, even hard gestapt en geschud en alles zat er inderdaad nog aan. Eigenlijk best wel grappig zo’n snelle afdaling in zo’n buis. Alleen had ik geen schoenen aan gedaan en verbrandde op dek haast mijn tere voetjes. Het was bloed heet op dek. Maar ik mocht niet door het restaurant gedeelte met mijn ontblootte lichaam. Op mijn terug weg over dek naar het vrouwtje, heb ik een klein beetje de schaduw plekjes opgezocht om de verwarmde zonnige plekken maar te mijden. Zoals gezegd, om twee uur ben ik even wat pizza en twee cola zero gehaald. Dit smaakte heerlijk zo in het zonnetje op de lekker zittende stoeltjes. Trouwens, een prettige bijkomstigheid, je hebt hier geen last van zand. Alles wordt ook weer keurig bij de weg gehaald. Het vrouwtjes is een bakkie koffie en thee gaan halen als andere dorstlesser met wat koud water. Om vier uur zijn we naar beneden gegaan waar we in de familie kamer gelegen op onze etage. Nog een vers bakje koffie en thee hebben genomen. De koffie machine in de familie kamer maalt de koffie en zet elk bakje koffie apart en is daarom ook wat lekkerder. Hier staan ook altijd wat klaar gemaakte sandwich met verschillende beleg. Wil nam met kaas en salade en ging voor salami met salade. Gelijk wat fruit naar onze kamer meegenomen. Eventueel kunnen we dit morgen mee nemen op Bermuda. Want daar komen we om 09:00 in de ochtend aan. Vanavond wil het vrouwtje weer naar het bediend restaurant omdat ze het daar allemaal wat smakelijker vind. En er is een wet voor elke man, meestal volgen we het vrouwtjes, dus dat ga ik vanavond ook doen. We gaan nu eerst allebei even onder de douche om zo naar de 3de te gaan voor het avond eten. Dit werd ook op deze avond weer een feestmaaltje. Onze hoofd ober was Paul deze avond die uit India kwam. Het werd voor Wil pompoenen soep en voor mij gefrituurde garnalen als voor gerecht. Wil nam een biefstukje van de haas en ik nam gegrilde zalm op de huid met een gepofte aardappel als hoofd gerecht. Super was ook de maaltijd. Het dessert werd kaas cake en voor mijn een soort van brownie. De brownie viel mij wel erg zwaar op de maag maar smaakte wel. Om half negen zijn we naar het theater gelopen waar een zekere Karl Morgan uit Engeland zou optreden. Die gozer was bijzonder goed maar zijn show duurde maar 40 minuten. Toen we uit het theater kwamen lopen was de Halloween partij voor heel Amerikanen begonnen. Het was en werd een grote happening met mensen in allerlei verpakkingen. Van Ronald Trump tot de kok uit de muppet show etc. Ik heb wat foto’s genomen maar je kon er wel honderden nemen. In de oceaan zaal zou een parade worden gehouden maar het waren zoveel mensen die als idioten waren verkleed. Dit was niet te doen. Om tien uur vonden wij het welletjes en zijn naar onze kamer gegaan. Wil is nog even in de familie kamer op onze etage wat lekker fris te drinken gaan halen. Morgen ochtend worden we wakker en zijn we in Bermuda. De weer verwachtingen zijn weer bijzonder goed. Dus gaan we er twee leuke dagen van maken op Bermuda. Want we blijven een daagje liggen hier op de rijkelui resort. We gaan het meemaken. Nu eerst nog een filmpje kijken om morgen weer uitgerust Bermuda te gaan verkennen.

Maandag 31 okt. 2016: Mooi weer 27 graden

Vandaag was het Bermuda. We waren vroeg wakker mede doordat door het draaien en achter uit varen van het schip. We hadden toch niet slecht geslapen want om zeven uur begon deze weer mooie zonnige dag. Na het ontbijt zijn we op het achterdek gaan staan waar we het naar binnen varen hebben staan bekijken hier in de Port van Bermuda. Het weer is onberispelijk en in de morgen was het al 24 graden. Toen we van het schip af waren om 10:15 zijn we de haven uitgelopen en bij een scooter verhuur winkel een scooter gehuurd voor de 2 dagen dat we hier zijn. De prijs was 95,- US met verzekering. Ik zit dit te type in als we met de scooter al 30km hebben gereden naar de hoofd plaats Hamilton. Heel leuk zo in de korte mouwen shirtjes over de verschillende eilanden grossen. De scooter gaat 50km en we hebben van die halve helmpjes. Het is nu 12:30 en we gaan zo ergens wat eten.

1. Coby Christiaanse:
    31 oktober 2016
    Lekker genieten hoor, ik ben alleen bang dat Wil je op water en brood gaat zetten als jullie weer thuis zijnPas maar op want die knietjes moeten het ook allemaal dragen
    Nog heel veel (zon en eet) plezier
  2. Leen Kerkmans:
    31 oktober 2016
    Gisteren aan boord met de wild water baan naar beneden gaan. Ik heb het allemaal gefilmd als bewijs. We zitten nu op een heel terrasje wat op palen in het water staat. Onder ons grote vissen.
  3. Frans van der have:
    1 november 2016
    Jullie genieten er goed van, mooie foto's ook ziet er allemaal geweldig uit.
  4. Leen Kerkmans:
    3 november 2016
    Mogge, Nu aangekomen in de Big Apple met 21 graden en zon. We gaan dit wat grotere dorp verkennen. We proberen ook een heli vlucht te gaan regelen vanwege de goede weers omstandigheden.