Cruise 2016

1 november 2016

Maandag 31 okt. 2016: Mooi weer 27 graden

Vandaag was het Bermuda. We waren vroeg wakker mede doordat door het draaien en achter uit varen van het schip. We hadden toch niet slecht geslapen want om zeven uur begon deze weer mooie zonnige dag. Na het ontbijt zijn we op het achterdek gaan staan waar we het naar binnen varen hebben staan bekijken hier in de Port van Bermuda. Het weer is onberispelijk en in de morgen was het al 24 graden. Toen we van het schip af waren om 10:15 zijn we de haven uitgelopen en bij een scooter verhuur winkel een scooter gehuurd voor de 2 dagen dat we hier zijn. De prijs was 95,- US met verzekering. Ik zit dit te type in als we met de scooter al 30km hebben gereden naar de hoofd plaats Hamilton. Heel leuk zo in de korte mouwen shirtjes over de verschillende eilanden grossen. De scooter gaat max. 50km en we hebben van die halve helmpjes.  In Hamilton na een kleine 5 kwartier rijden op onze tuf tuf waren we in Hamelton. Daar waar de ferry bootje aankomen de scooter geparkeerd en de helmpjes aan de scooter gehangen. Dit was eigenlijk midden in Hamilton. Even naar de de zeer nette sanitaire voorzieningen voor het afwateren en daarna naar Down town Hamilton. De plaats is niet echt veel bijzonders maar we hebben het gezien. Even daar een koffie en spa rood genomen. Om daarna even snel wat winkeltjes in te gaan. We hebben daar een Bermuda T-shirt voor deze jongen gekocht in de winkel Flying Colours (http://www.FlyingColours.bm) en toen terug naar de scooter. Het was twee uur toen we Hamilton achter ons lieten en richting St George reden wat aan andere eind van Bermuda ligt als waar ons bootje ligt. Natuurlijk eerst verkeerd gereden want we stonden op een privé weg waar we niet verder konden. Dus terug en aan een paar jongens die op een pleintje zaten de weg gevraagd. Die vertelde ons waar we heen moesten en waar we bij een splitsing links af moesten gaan. En toen zaten we goed en reden we na een poosje over de lange brug die St. George town met het vaste land van Bermuda verbind. We moesten allebei wel erkennen dat het hier veel mooier was als wat we hadden gedacht. De verschillende kleuren dit is voor de huizen gebruiken. De mooie en vele palmbomen die overal staan en de ontzettend mooie stranden vaak gelegen aan een mooie baai. Nee dit viel niet tegen dit Bermuda. De mensen zijn ook aardig maar de prijzen voor alles zijn hoog. Om een idee te geven, een gewone koffie kost 5,- US, Cola light 6,-US en onze simpele lunch was 35,-US voor wat garnalen met patat erbij. Nee de prijzen is even schrikken maar dat kan ook haast niet anders op dit luxe vakantie eiland. Op de terug weg zijn we aan de Oostelijke kant terug gereden waardoor we langs Sunset beach reden. Wat een prachtige stranden en baaien liggen hier. Het is niet te fotograferen zo mooi. Om half zes waren we terug op de plaats waar we de scooter hadden gehuurd. Ik heb de scooter daar maar neer gezet en misschien gebruik ik hem morgen ook nog wel in de ochtend. Bij de bar die gelegen was voor het schip een colaatje genomen om daarna weer onze weg naar het schip te vinden. Net na zessen waren we aanboord. Dit gaat ook hier zo makkelijk, nooit veel mensen bij het weer aanboord gaan. Alles in een rustig tempo en zonder file. Om kwart over zes zaten we op de 10de bij het buffet restaurant. Ik heb daar een Kreeften soep met wat brood gegeten. Wil hield het bij een beetje rauw kost met brood. Als afzakkertje namen we een paar koekjes met een bakkie koffie en thee. We hebben hier nog even naar buiten zitten kijken. Naar de mensen die ook terug kwamen van hun Bermuda bezoek. Morgen hadden we nog tot half twaalf de tijd om nog wat rond te kijken. Na de 10de zijn we om half acht naar het theater gegaan waar we naar een goochelaar / kommedien, die Bob Brizendine heette. We kunnen de Engelse taal aardig volgen maar bij dit soort dingen mis je vaak de clue . Omdat er soms woorden vallen die niet in je eigen woorden schat zit.  Al met al was het ook voor ons best leuk. Om half negen was dit afgelopen en zijn we naar Ocean bar gegaan waar we wat hebben gedronken en naar de muziek hebben zitten luisteren. Om half tien vonden wij het welletjes en zijn we naar onze kamer gelopen. Op de TV hebben we weer alle bekende TV kanalen terug was er omgeroepen. Ik ben dit verhaaltje gaan in rammelen en morgen nog een halve dag hier in Bermuda. De weerberichten zijn weer veel belovend. We noemen dit weer een dag.

Dinsdag 1 nov. 2016: Mooi weer

Na het wakker worden en de tand te hebben gepoetst. Op naar ons maagvullend restaurantje voor de ochtend maaltijd. Om negen uur liepen we van het schip af om voor de laatste keer Bermuda te verkennen. Eerst ons gemotoriseerde race monster terug gebracht bij de rechtmakende eigenaar. Daarna de winkeltje gaan bekijken die hier vlakbij aanwezig zijn. Een slimme lokatie waar toch door de meeste cruise gangers flink veel geld wordt uitgegeven. Wij onthielden ons van deze hier toch wel dure hobby. Even naar het VVV gelopen om daar een kaart van 5,- US te kopen om Wifi te krijgen voor een paar uur. Voor half twaalf moeten we aanboord zijn want dan gaan we naar de laatste stop New York.

1. Miranda Heeck den Boer:
    2 november 2016