Motorvakantie 17 september 2016

17 september 2016 - Nieuw-Beijerland, Nederland

Zaterdag 17 september 2016: het weer begon slecht maar het werd goed.

We werden om 06:45 wakker in onze mooie onderkomen. Snel een blik naar buiten gegooid hoe het weer was. Want dan konden we motor kleding aanpassen. Ik heb in ieder mijn geval de binnen voering van mijn motorjas er in gezet. De tassen ingepakt (er in gepleurd) en om vijf voor half acht kwamen de ontbijt zaal binnen. Ja, dit was echt een zaal. En een assortiment aan eten, dit was ongelooflijk. Het wel leek een kerst brunch. Tjonge jonge wat een eten. Wel 10 verschillende soorten  brood. Nee hier kan je onmogelijk klagen. Ik zei het gisteren al in mijn verhaal. Een luxe hotel maar ook met een zeer luxe ontbijt. Het was echt bunkeren geblazen. Maar je kan toch niet meer op als de maag accepteert dus het houd gewoon een keer op. En dat was om tien voor acht. Op naar de receptie om dit alles even af te rekenen. Dat is natuurlijk wel even schrikken maar, het was tenslotte onze laatste nacht samen. Dus, dat mag iets meer kosten. We kregen als service nog een fles water mee. Om mijn over acht verlieten we dit hotel Hirschen in de Haselstauden achter ons om aan de laatste dag naar huis te gaan beginnen. De GPS gaf 872km aan Oostvoorne en het regende gelukkig niet toen we weg reden. Na na de stad Dornbirn konden we gelukkig gauw de snelweg op en na de tunnel voorbij Bregenz zaten we al op de Duitse autobaan. We reden met een gangetje van 150km naar Ulm. Hierna Stuttgart - Karlsruhe en gestopt bij het benzine station van Hockenheim wat bij het circuit ligt. Benzine in de brommers en een kopje koffie en we gingen snel verder. Tussen Mannheim en Koblenz was er een mega klapper geweest en daar was de autobaan afgezet door de politie. Wij weren tussen de files door helemaal naar voren gereden en zagen hoe ernstig dit ongeluk was. Twee auto’s helemaal op de zijkant en veel mensen die hier bij betrokken waren zaten aan de zijkant van de weg. De weg kwam na een half uurtje weer vrij en wij stonden natuurlijk helemaal vooraan. Dus politie auto’s weg en konden weer naar de 150km/uur. Het schiet dan best aardig op maar je moet stoppen om te tanken. Om half twee zijn we gaan eten en het werd een gebakken ei met ham en duits brood. Met ook nog wat aardappel salade. Het was voor mij teveel, dus heb wat laten staan. Om tien over twee reden we hier weg met nog maar een halve tank benzine. Na ander half uur moesten we nog een keer stoppen om voor de laatste keer in Duitsland te tanken. We moesten nog 325km afleggen. Om 15:15 reden we de grens over en reden we weer in ons kikkerlandje. De cruise control van de motor nu netjes op de aangegeven snelheid gezet. Zodat we hier geen bekeuringen konden krijgen. Om kwart over vijf reden we het erf bij John op. Hadden we dus snel gedaan. Even bij zitten praten en Wil had ste zelf gemaakt. Dus de barbecue ging aan en de sate er op. Samen met ste en kleine patatjes. Dat smaakte, samen met wat nectarines en druiven heerlijk. Om zeven uur reed ik weg uit Oostvoorne en Wil met de auto. Terug in ons huis / garage. Gaf de kilometer teler aan dat we 4454km hadden gereden. Dat is toch duidelijk meer als we hadden gedacht.

Al met al, een zeer geslaagde motor vakantie met uitmuntend mooi weer. Alleen op de voorlaatste middag wat regen.

Conclusie:

1)    Veel mooie dingen gezien die ik nooit eerder in Oostenrijk had gezien

2)    Ook bij het Garda meer boven Limone de kloof was een open baring.

3)    De hotels, 3 dagen blijven geeft wat meer rust.

Het is voorbij, volgend jaar wordt het……………

Over een paar weken gaan we aan de volgende vakantie beginnen de Cruise.

We starten in Barcelona en eindigen in New York. Totaal 18 dagen.

Wordt vervolgd, de verslaggever

1. Coby Christiaanse:
    18 september 2016
    Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad.
  2. Mary:
    18 september 2016
    Fijn weer heelhuids terug.
    Jammer dat jullie beetje weinig te eten hebben gehad.
    Genieten maar zo lang het kan.
    Groetjes allemaal
    De Meijertjes.
  3. Frans van der have:
    19 september 2016
    Hallo ik ben Jolanda en zal even uitleggen hoe ik hier terecht ben gekomen, mijn man is een collega van uw zoon Sjon en hoorde via hem dat jullie deze motor trip gingen doen .
    Wij hebben inmiddels de foto's bekeken en zo te zien hebben jullie een mooie tour gemaakt, de verhalen erbij moet ik nog even doorlezen .
    Ik heb me gelijk maar even aangemeld om de volgende verslagen te mogen ontvangen als u dit niet leuk vind kunt u mij ook gelijk weer verwijderen ik heb zelf namelijk ook een reisblog { jolanda.reislogger.nl } en weet dat dat kan.