Motorvakantie 2016 - 14 september

15 september 2016 - San Zeno di Montagna, Italië

Woensdag 14 september 2016: Schitterend weer.

Klaasvaak maakte om 07:00 uur wakker. De luiken die voor ons raam zitten maakte ik open en de zon was nog niet over de berg heen. Het Garda meer lag er prachtig bij met een lichte nevel over het meer. We hadden allebei goed geslapen en eerst even de TV op kanaal 432 gezet waar BVN zit. John naar de badder plaats en daarna ik voor een scheer en poets beurt. Beetje after shave op en ik zag er weer uit als nieuw. Om half acht betraden we de ontbijt zaal wat een bijzonder mooi vertrek is. Alles marmer en werkelijk een indrukwekkend hotelletje. En jawel, er was zowaar ook een ge-scrambelt ei. Met daarbij een plakje ham en mijn dag kon al niet stuk. Om kwart over acht zat alles weer strak en konden we gaan beginnen om ons in een ander motor pak te hijsen. Het werd een spijker broek met een lekker zittend motor T-shirt. En omdat het nog wat fris was, reden we in de ochtend met onze motorjas aan. Maar dat zou later op de dag gaan veranderen in zonder motorjas. Vandaag zou de motor rit beginnen in de bergen achter de bergen van het Garda meer. Dit is een gebeid wat wij nog nooit hebben gereden. Het bleek een mooie onontdekte ontdekking te zijn. Heel mooi en ook op een leuke lokatie koffie zitten drinken. Met een mooi boven aanzicht over Riva del Garda. We waren hier niet de enigen, want het zat vol met mountain bikers en motor rijders. Na een koffie met een stukje taart. Reden we na een half uurtje verder. Eerst berg opwaarts en boven een schitterend uitzicht. Helaas hangt er door de warmte een blauw grijze walm over waardoor het niet echt scherp te fotograferen is. Des al niet te min was het mooi en reden we verder en waren we rond 12;00 uur in Rival del Garda waar we onze motor parkeerden bij de haven waar alle rondvaart boten vertrekken. Daar is ook de beste Gelateria / IJs zaak van Riva. Ik had al chocolade taart op en nam daarom maar niks. John zat te genieten van zijn ijsje. Daarna bij die zaak een Cappuccino en Colaatje light genomen. Heerlijk buiten op het terras even alles zitten aanschouwen. Om half een vertrokken we weer en reden we richting Limone. Net daarna naar boven om de Schalucht / Canyon eens te gaan bekijken waar op Youtube zoveel over wordt gesproken. Maar net voor de Schalucht eerst maar onze lunch gebruikt. Want daar zat een leuk tentje waar ook vele motors geparkeerd stonden. We namen een hele pizza Hawai maar lieten die door midden snijden zodat we allebei een halve hadden van deze 30cm diameter Pizza. Dit samen met een liter fles Aqua Frizante (spa met bubbels). Dit was ruim voldoende en we zaten aardig vol van deze maaltijd. Na 40 min. liepen we weer naar onze motors maar zijn eerst een stuk lopend door deze Schalucht / Canyon gelopen. Heel bijzonder en nog een foto van ons laten maken door een vriendelijk Duits vrouwtje. Toen de brommers opgehaald en gingen we dit rijdend ervaren. Het stoplicht stond op rood toen we voor de schalucht stonden. Maar na 5 minuten kon deze ervaring gaan beginnen. Prachtig mooi en iets wat ik zelf nooit hier had verwacht. Ik heb het ook op film vast gelegd met mijn Go Pro camera. Ik dit proberen in te laden op reislogger. Het was alleen ontzettend warm ook al reden we in onze T-shirts op de motor met de motorjas in de koffers. Bij het plaatsje Toscolano Maderno hebben we onze dagtrip maar ingekort. Door de Ferry te nemen die hier vandaan oversteekt naar de Camitol. Het scheelde 150km rijden en we hadden genoeg gereden. We wilden naar het zwembad bij ons hotel. Om 15:00 uur stonden we aan de overkant en moesten we nog 11km omhoog naar ons hotel. Om 15:30 stonden we voor ons hotel en als een speer naar de kamer 122 om de zwembroek aan te trekken en op naar het zwembad van het Hotel. De eerste duik was wel wat koud maar even door en we waren weer aangekomen op deze aarde met de ledenmaten wel iets gekrompen. Ik ben dit verhaaltje nadat de zon achter de bomen was weg gedoken. Op het terras met met een Campari Soda  en chips gaan intikken. De rest komt morgen. Want doe ik na het eten.

De rest komt morgen. Want doe ik na het eten. Om 19:05 gingen we van het terras om ons te verkleden voor het avond eten. Om vijf voor half acht zaten we in restaurant en werd de soep snel opgediend. Ik had nog even met de mensen uit Den Haag staan praten. Hun waren eigenlijk muziekanten. En dar hadden ze elkaar ook ontmoet. In dit gesprek kwam eigenlijk naar voren. Dat zie aan de dood was ontsnapt. Ze had gewonnen van het kanker en vlees virus. En genoot nu weer volop van het leven. Ik ging terug naar mijn tafeltje om de soep op te gaan eten. Lekker soepje wat me goed smaakte. Het vervolg was een crêpe gevuld met kaas. Dit was aan mij niet besteed. John vond het wel lekker. Maar gaf het netjes terug. Het hoofd gerecht was dunne plakjes kalfsvlees met daar boven op op tonijn paté. Het was koud, ik heb het op maar om nou te zeggen dat het smaakte, nee? Het dessert was heerlijke chocolade ijs wat lekker was. Aan het einde van de maaltijd hebben met de drie stellen even zitten napraten. Het was gezellig maar we moesten uit het restaurant vertrekken. Ik ben met John naar het buiten terras gegaan voor twee cappuccino’s. Om 22:00 uur gingen wij naar boven naar ons bedje. Even TV kijken om te zien of er voetbal was. Morgen word het voor mij een relax dag en voor John waarschijnlijk een wandel dag. Wordt vervolgd.

Donderdag 15 september 2016: Begon met slecht weer later beter.

De dag begon wat later dan gebruikelijk voor deze Kerkmannetjes. De oog luikjes gingen pas om 09:12 open en we haalden het ontbijt maar net. We waren vandaag de aller…aller laats. Maar het smaakte er niet minder om. Er waren vandaag ook kleine pannenkoekjes en natuurlijk de roerei. De ober stond om het hoekje te wachten tot wij eindelijk klaar zouden zijn. Maar ja, wij Kerkmannetjes vinden een ontbijtje belangrijk. Dus eten tot de veters wat losser moeten. Om kwart voor tien kon de ober aan het werk en gingen wij ons klaarmaken voor de relax dag. John zou gaan wandelen en ik zou vandaag voor het eerst in deze vakantie de digitale Telegraaf gaan lezen. Op het gemakkie buiten met een lekker bakkie koffie erbij. Het weer was vandaag niet best en er hing regen in de lucht. Des al niet te min. John een wandel kaartje bij de receptie gevraagd en ik naar buiten op het terras. Na een half uurtjes ben ik even naar de Pin automaat gelopen om onze bank rekening wat te minimaliseren. Daarna naar  bakkerszaak waar ze ook koffie verkochten. Daar even mijn krant verder gaan lezen waar ik onder andere de voorbeschouwing van Feijenoord - Manchester Unit hebben zitten lezen. Het was half twaalf toen ik terug ben gewandeld naar ons hotel. Omdat ik met John had afgesproken dat we samen zouden gaan lunchen. Ik ben op het terras Wil gaan Facetimen om even bij te praten. Alles was goed in Oostvoorne en ze zag er niet vermoeid uit. Dus ze moet de waarheid spreken. Omdat nu zelfs begon te regenen en John net terug kwam van zijn wandel uitstapje. Besloten we om toch maar op de motor te stappen en naar beneden af te zakken om daar ergens in het plaatsje Garda te gaan middag eten. We hadden de motors aan de boulevard gezet en zijn even Garda door gelopen. Om uiteindelijk aan de boulevard een zaak binnen te lopen om de maagjes te vullen. We zaten daar net binnen toen het echt donker begon te worden en de wind begon aan te zetten. Het zag er dreigend uit en het begon te hozen. Maar ok, wij zaten droog en bestelde ons middag maal. Ik nam Bruschetta. John nam een kleine pizza salami in een mini uitvoering. Samen met een colaatjes en koffie voor John. Mijn geroosterde boterham met tomaat en uien smaakte lekker en fris en natuurlijk Calorie vrij. De pizza van John was wel erg mini. Meer van het type, deuren en wind weg houden naders waait dat ding weg. Een soort van een haps cracker. Het was zijn eigen keus dus moest hij maar honger leiden deze middag. Ik kies nooit voor iets wat als “Mini” wordt verkocht. Altijd gevaarlijk en dat bleek dus nu ook weer. We moesten hier een tijdje blijven zitten want het waaide en regende ontzettend. Om 15:00 liepen we hier vandaan toen de zon weer aanstalten maakte om eindelijk vandaag eens aan het werk te gaan. Het brak open en klaarde helemaal op en het werd zelfs warm. We zijn terug nog even door Garda gelopen omdat ik nog een ijsje wilde. Bij de eerste de beste Gelateria naar binnen. Ik nam een simpel en klein ijsje met een kogeltje maar wel met slagroom. John nam een iets grotere. Helaas, dit was een verkeerde keuze geweest. Nog nooit meegemaakt in Italie maar dit was echt slecht ijs. Ik heb dat bevroren water weg gegooid in de vuilnis bak. Bij de motor de kleertjes aan en naar het volgende plaatsje Baldolino. Motor netje geparkeerd en langs de Boulevard waar de zon weer scheen naar een tentje gelopen voor een Cappuccino en een koffie American. Goed bakkie en leuk plaatsje met een lekker verfrissend windje. Om half vijf liepen we terug naar ons brommers om terug te gaan naar ons hotel. Omdat we alle voorgaande keren een beetje te avontuurlijk weg hadden genomen. Had ik de GPS maar eens ingesteld op de snelste route naar het Hotel. Dit was een stuk beter en sneller. Om 17:30 stonden we voor het hotel geparkeerd en liepen terug naar onze kamer 122. Onder douche en even scheren. Om er morgen ochtend patent uit te zien en geen tijd te verliezen. Ik ben buiten in het zonnetje dit verhaal gaan intikken en de weinige foto’s van de iPhone geladen. OM 19:30 gaan we eten en gaan we zien wat dit voor verrassing gaat worden. Hopelijk wat beter dan gisteren. Wordt vervolgd?