Roemenie 2018 - Hoem sweet home

7 september 2018 - Nieuw-Beijerland, Nederland

de rest van gisteren:

Om 20:12 wisten we dat we naar perron 7C moesten gaan voor onze trein. Was even uit puzzelen waar onze slaap coupe zicht bevond in deze trein maar uiteindelijk hadden het gevonden en onze spulletjes er in gelegd. We kregen schone onderlakens en kussen en een hand doekje. Met z’n tweetje en niemand anders. Er werd ook water gebracht voor de nacht. Om 20:45 vertrok de  trein uit Innsbruck. We hebben nog even naar buiten zitten kijken maar het was pik donker dus weinig te zien. Maar wij hadden bij Mac Donald met een andere motormuis zitten praten. En die had een slaap coupe met 6 bedden genomen omdat dit geld schelde. Helaas had hij geen geluk, want er hem kwam een gezien met 2 kinderen. Dus dat was een mutje volle slaap coupe vertelde hij bij aankomst in Dusseldorf. Wij hebben ook niet echt goed geslapen maar we hadden wat rust gehad. Om 07:00 de volgende morgen werd het ontbijt bezorgd.

Vrijdag 7 september: Back home.

Het simpele ontbijt wat bestond uit 2 broodjes met wat jam en een beker koffie was snel naar binnen. Er was een grote was gelegenheid met wastafel en wc. Daar hebben we gebruik van gemaakt en om 08:00 zaten we in ons motorpak gereed. De trein stopte om 08:52 op het perron in Dusseldorf. Met motorpak aan en de tassen op pad naar het los station waar we de motor van de trein wagon konden nemen. Om 09:10 reden we als eerste van de trein met de GPS ingesteld op Zeehoeveweg 19 in Oostvoorne. We moesten eerst Dusseldorf uit en naar de snelweg. De korte 251km naar Oostvoorne voorliep voorspoedig. We vonden het allebei wel fris en we zijn dan ook gestopt om een iets warmere kleding onder het pak aan te trekken. Om 12:36  stonden we op de Zeehoeveweg 19. Home sweet home.

De kilometerstond op 19.313 km. Totaal hebben we 5013 km gereden.

Conclusie:

Prachtig weer gehad, buiten de ene ochtend regen.

Mooie dingen gezien en weer een droom van mij kan ik weg krassen.

Geen enkel probleem met de motors

Roemenie is best een interessant land

Maar wat is er nog een armoe aan die kant van Europa

Het is beter om belasting te betalen en de dan de luxe hebben die wij hebben

Booking.com is een goed instrument voor dit soort vakanties.

De slaap trein terug is handig maar de volgende de beter slaap coupe nemen.

Al met al een hartstikke leuke motorvakantie geweest.

1. Nico en Marijke:
    7 september 2018
    Mooie reis geweest en heel weer thuis! leuk om te lezen! groetjes
  2. Coby Christiaanse:
    7 september 2018
    Goed te horen dat jullie het naar je zin hebben gehad. Wel Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn.