Roemenie 2018 - 3 sept. 2018 Belgrado naar Vinsovitte

3 september 2018 - Virovitica, Kroatië

Maandag 3 september: eerst bewolkt en later zon

De nacht goed slapend door gekomen maar wist wel te melden dat had ge-onweert en geregend. Daar had ik helemaal niets van gemerkt. Om 07:10 werden we weer wakker gemaakt door die hoeriele Iphone van John. Snel aangekleed en de tassen gepakt en een klein half uurtje later liepen we buiten voor onze ochtend maaltijd bij een patisserie waar ze heerlijke lekker broodjes hadden. Ik nam een croissant met ham en kaas. John nam een broodje van een meter lang? Half uur later zaten we op de brommer en was de eind bestemming voor vandaag Virovitica. Een kleine 389km verder. Eerst moesten we uit Belgrado komen en dat bleek een behoorlijke opgave. De GPS wilde ons maar langs een Waypoint hebben. En wilde dat niet. Na een dik kwartiers was het dan zover. We reden over een brug die over de Donau ging. Belgrado was verleden tijd. Over de weg 24 naar de grote plaats Novi Sad. Een bijzonder grote stad . Hierna begon de lucht te betrekken en er viel zowaar regen. Wij snel naar een benzineOm 12:04 passerden we de grens post Servie Croatie. Ook hier weer moestende pasporten en ID moesten getoond worden.

Aan de Croatie kant stond een tweede controle post. Net hierna even de water fles te voorschijn gehaald voor een slok. En even naar vrouwelijk douane gelopen met de vraag waar we geld konden pinnen. Want we hadden weer een andere geld valuta nodig. Je wordt er gek van. Dit bleek de 20km verderop gelegen plaats Osijek te zijn. Om 13:00 waren we daar en zijn na het geld trekken zijn we maar gelijk bij een koffie barretje een lichte maaltijd gaan gebruiken. Want mijn schoenen konden nog steeds niet dicht door de grote hoeveelheid eten van gisteren. Ik nam een croissant met een soort van magere spek en John nam een croissant gevuld met chocolade. Dit samen met goede koffie en wij waren weer gesteld. Nu aan de laatste 123km van deze dag. De weg was vandaag eigenlijk de hele dag saai. Niks te bewonderen of te zien op deze dag. Maar we waren wel op een vroeg tijdstip in ons onderkomen voor deze dag. Om 15:45 stonden we voor deur.