Roemenie 2018 - Woensdag 5 september / Prachtig zonnig weer.

5 september 2018 - Hermagor-Pressegger See, Oostenrijk

Woensdag 5 september 2018: Wat een mooie reisdag met prachtig weer.

We konden pad om 08:00 ontbijten eerder was niet mogelijk. Het moet gezegd, we hebben nog nooit zo’n uitgebreid ontbijt gehad. Ons vier persoons tafel stond werkelijk helemaal met eten. Een schaal met brood beleg, er werden 2 eitjes voor ons lekker vers gebakken, verse sinaasappels geperst, vers brood met verschillende jam soorten, er werd Espresso voor mij en cappuccino voor John gemaakt. Op het eind van deze schrans partij toen we dachten klaar te zijn. Kwam er nog een stuk appelstrudel, onze schoenen klemde van dit vele eten. Om 09:00 vertrokken we van dit onderkomen met de GPS op Hermagor. Dat was 281km maar alleen over kleine weggetjes. Dus niks geen snelweg. Naar mate de ochtend vorderde kwamen we er achter dat het een schitterende route was en ook nog met dit prachtige weer. Het was rond de 20 graden wat een ideale rij temperatuur is. We reden het eerste stuk over 905 toen naar 906 en verder over de 909. Waar we door de plaatsen Petrove Brdo - Podbrdo over de 403. Via de plaats Kozarsce over de 603 naar Doblar via de 604 wat allemaal berd wegen zijn maar echt schitterend. Over de weg 605 kwamen we op de 903 - 203 - SS54. We hebben hier onderweg onze middagmaal gebruikt lekker buiten in het zonnetjes. Na een half uur vertrokken we hier. Het zat hier aardig vol met motor rijders. Niet lang na onze vertrek van dit leuke terrasje reden we door de plaats Tarvisio wat gelegen is aan de Noord westelijk hoek van Slovenie. De Italiaanse grens passeerden we om13:45 en waren we Slovenie weer uit uit. Om 14:15 reden we via de plaats Pessendellach Oostenrijk binnen. Over de Gaittal Bundestrasse. Het bleef echt bijzonder mooi en om elke bocht had een ander plaatje. Om 15:00 waren we in Hermagor. Daar maar weer terrasje genomen waar John zicht natuurlijk weer te goed deed aan een stuk taart met cappuccino  en ik een dubbele espresso. Daar via de wifi naar side van booking.com en een beetje gekeken naar een redelijke prijs voor een een overnachting. We vonden Chalet - Kammerleitn. Voor een prijs 54,- Euro inclusief ontbijt. Bij aankomst ging John even kijken maar het was een super prijs voor dit slaap plaatsje. Er werd ook nog gevraagd of gebruik wilde maken van het avond eten. Dit was Lasagna voor vanavond. Dat hebben me gelijk besteld. Het ontbijt was inbegrepen in de prijs morgen ochtend. We hadden besloten om de laatste dag maar met de auto / slaap trein te gaan. Maar dat moesten we nog wel even boeken. Dat hebben we dan maar even beneden gedaan waar ook de Wifi verbinding was het beste was. Even de Laptop ingelogd en via de treinwinkel alles geregeld. Na een telefoontje werden alle papieren toe gestuurd en dit stuurde we weer door naar dit Chalet. Die zouden de tickets voor ons uitprinten. De totaal prijs voor de slaap trein van Innsbruck naar Dusseldorf was inclusief ontbijt en slaap coupe 421,00 Euro. Wij zouden dan een hotel uit sparen voor morgen avond en als we wel terug zouden rijden moesten we nog ergens onderweg een onderkomen hebben. Al met al was dit dus veel goedkopen. De trein zou in Innsbruck om 20:45 vertrekken en we moesten uiterlijk een uur van te voren aanwezig zijn. Maar morgen moesten we eerst nog een berg motor rit naar Innsbruck gaan maken. Vandaag nog eerst de Lasagne. Het is nu 17:10 als ik dit verhaaltje gaat verzenden via reislogger.nl

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl