22 juni 2021: Manaña - Mañana werd ons verteld????

22 juni 2021 - Vitoria-Gasteiz, Spanje

Dinsdag 22 juni 2021: Mañana - Mañana was het vandaag???

Vandaag was de dag van de banden voor John zijn motor. De bandenzaak had belooft om de banden tussen 08:00 en 10:00 in huis te hebben. En die er direct onder zetten zodat we 12:00 verder konden met onze motor vakantie. We waren om 07:30 wakker en na de was beurt naar de 2de etage voor wat bleek een goed ontbijt. Je moest wel even in de rij staan omdat je niets zelf mocht pakken vanwege Corona. Maar het wachten werd wel beloond met een heerlijk vers gebakken spiegel eitje (2) en heerlijk gebakken ontbijt spek. Dit met een geroosterde boterham samen met vers geperste sinas appelsap en niet te vergeten de koffie hadden wij alles voor ons staan waar we gek op zijn. Dus een droom ontbijt. Naderhand ook nog een schaaltje met vers fruit en het was compleet. Na dit maag vullertje terug naar onze kamer 312 om te pakken. Toen naar de receptie om de rekening te voldoen van dit schitterend Hotel waar niet op aan te merken viel, TOP. Om tien voor tien reden we weg met de hoop dat de bandenzaak zijn afspraak zou na komen en dat we rond de middag Spanje verder konden verkennen. Maar dat ging dus allemaal even anders. Al spoedig bleek dat de Spanjaarden niet veel waren veranderd. Toen we binnen kwamen zei hij al direct dat hij geen banden had maar rond 12:00 zouden ze er zeker zijn. John de sleutels van de motor afgegeven en de bandenshop dirigeerde ons naar een koffie winkel aan de overkant van deze winkel. Dit bleek de grote winkel keten Carrefour te zijn met vele andere zaken onder het zelfde dak. Dus wij naar een koffie zaakje en daar tot 12:00 wat gedronken en zitten praten. John stapte om 12:00 op met weer de hoop dat de motor gereed zou staan. Ik bleef maar even wachten waar ik zat. Want ik dacht “Ik geloof het niet erg”. John Whatupte mij dat hij op de weg terug was want de banden waren er nog niet maar voor drieën zouden de banden er zeker onder zitten? Tot drie uur ons eigen een beetje lopen vermaken en om precies drie waren we bij de bandenzaak. En jawel de motor voor de deur maar zonder nieuwe banden. Tevens was de tent gesloten maar om 15:15 kwam er een monteur aan en die begon in het Spaans te schelden op zijn baas. Wij begrepen er niets van maar het gaf wel een indicatie. Om half vier was de verantwoordelijke aanwezig en hij zei dat de banden elk moment binnen zouden kunnen zijn maar zeker voor vier uur. We hadden met elkaar afgesproken dat we daarna geen concessies meer zouden doen maar weg zouden rijden. De sleutel van de motor heeft John van de balie weg gehaald en de motor koffers stiekem gepakt zodat we ook daadwerkelijk weg zouden kunnen rijden. Om vier zei de bewuste dat hij nog even ging bellen maar volgens ons was dit niet de verzender maar Sex club (grapje) konden wij toch niet controleren. Om vier uur reden we weg met dezelfde banden en werd de Navigatie op Vitorie Gasteiz gezet. Dit was totaal 188km en het begon weer ontzettend te regenen. Het was echt puinweer in dit zo normaal zonnige Spanje. Hopeloos maar wat kan je, we hebben gekozen voor de snelweg en de laatste 44km binnen door over de N-240. Moet wel zeggen dat mijn kruis verzoop in het water. Want dat is de verzamel plek waar het water net boven de tank door de luchtstroom terecht komt nu inclusief een berg water. Nee het geslags deel werd goed doorweekt en zal straks lekker schoon zijn als hij door het zwarte lederen pak maar niet een ander kleurtje zou gekregen? Want het pak is zwart. Om zes uur waren we in Vitoria-Gasteiz en zijn we een koffie shop even gaan zitten om een hotelletje te kiezen in deze achteraf mooie plaats. Het werd een NH-hotel Canciller Ayala Vitoria. Een mooie 4 sterren hotel midden in de stad. Met de hulp van de navigatie zijn we daar heen gereden en om half zeven stonden we bij de receptie en kregen ons motoren een plaatsje in de garage op nr. 25. Met de tassen naar boven en wat een enorme grote kamer was dit. Een halletje een woon/zitkamer en een aparte slaapkamer en een joekel van een badkamer. Hier kon in deze kamer 306 de weg kwijt raken. Na de poets beurt en en ophangen van het natte motor spul en het wassen van wat onderbroeken. John onder tussen bezig met het vinden van een BMW dealer voor eventueel nieuwe motor banden. Hij heeft twee dealer per e-mail aangeschreven met de hoop dat we daar morgen een reactie van krijgen. Om acht uur liepen we het hotel uit met een platte grond van deze grote plaats. Via het park wat voor het hotel lag liepen we naar het oude gedeelte van Vitoria-Gasteiz. Dit is een schitterende stad wat ook een bijzonder mooi centrum heeft. Het was in centrum ook best gezellig druk mede door het was betere weer. We zijn een beetje door wat smalle straatje gelopen en mooie pleinen. Om negen uur waren we terug bij het hotel waar we in het restaurant onze avond maaltijd hebben gebruikt. We kozen allebei voor het dag menu. Dat werd een tomaten salade met tonijn. De hoofd maaltijd was Dorade vis met een speciaal aardappeltje (heerlijk) en het dessert was een fruit cocktail. Met daarbij een lekker rood Rioja wijntje van 2016. Als afzakkertje een dubbele espresso en wij waren helemaal klaar en gereed voor de voetbal wedstrijd Engeland-Tjechie. We waren pas om 22:00 uur in onze woon verblijf (kan je geen kamer noemen). De onderbroeken hingen her en der over de verschillende schemerlampen om te drogen. Ik ben dit gaan intikken onder het voetballen. Morgen rijden we via Paloma-Saint Pierde Port over een mooie doorgaande weg naar Bordeaux. Hopelijk kan John hier dan zijn nodige banden krijgen. Wordt vervolgd

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Nico en Marijke:
    22 juni 2021
    Wat een verhaal! Pechdag! Gauw vergeten en succes morgen! Hopelijk lukt het met de banden!
  2. PWM Snepvangers:
    22 juni 2021
    Toch beter nieuwe banden leggen voor je z'n grote rit gaat maken fit is niet leuk in Spanje niet omdat ze daar de afspraken aan hun laars lappen maar misschien morgen een betere moter bandenzaak te vinden gr.
  3. Frans van der have:
    23 juni 2021
    Jammer dat het zo gelopen is met de banden, toch een beetje een verloren dag en een hoop frustratie.
    Wijs besluit om toch maar gewoon door te rijden en niet af te wachten vandaag een nieuwe kans om banden te scoren.
    Het gaat ook al aardig opschieten met de vakantie omdat jullie vandaag alweer in Frankrijk aankomen.
    Hopelijk een droge dag en veel rij plezier.
  4. Marga en Caroline Polm:
    23 juni 2021
    Vervelend als mensen hun afspraak niet nakomen, hoop dat het vandaag wel lukt met de banden, goede reis verder
  5. Leen en John Kerkmans:
    23 juni 2021
    Gaat komen, we staan nu voor de BMW dealer in Bordeaux. Maar we echt klotte weer gehad deze morgen.
  6. Marga en Caroline Polm:
    23 juni 2021
    Wat jammer dat het weer niet meewerkt, maar gelukkig wel straks op goede banden op de weg. Veel plezier verder
  7. Leen en John Kerkmans:
    23 juni 2021
    Bedankt meiden, alles goed verder in het noorden
  8. Wil:
    23 juni 2021
    Nou hopelijk krijgen jullie nog een paar mooie dagen en gelukkig nieuwe pantoffels nog een fijne dag