23 juni 2021 : Nog nooit zoveel regen op mijn tere huidje gehad / Nieuw pantoffels voor John

23 juni 2021 - Saint-Genis-de-Saintonge, Frankrijk

Woensdag 23 juni 2021: Op zoek naar nieuwe banden en op naar het noorden.

Ik had een slechte nacht achter de rug en in de periode dat ik niet sliep ben ik eigenlijk BMW motorzaken in de buurt gaan e-mailen, met de vraag of hun banden hadden voor John zijn motor. Ik kon de slaap eigenlijk moeilijk vatten alleen wat have slaapjes gemaakt. Ik werd toch wakker van de wekker om zeven uur. We hadden namelijk het tijdstip van het ontbijt moeten opgeven en dat was kwart voor acht. Natuurlijk waren we te vroeg in mooie luxe ontbijtzaal. Dit was geen probleem en we konden naar de balie waar we konden aanwijzen wat we wilde hebben voor het ontbijt. In mijn geval 2 spiegel eitjes met een berg bacon. John had haast het zelfde. Het was even sjouwen met zo’n halve gebakken crispy bacon plakjes op je bord. Maar het maakt de smul partij alleen maar langer en lekkerder. Ik kwam er achter dat ik nog iets te weinig had genomen. De geroosterde boterhammetje werden nagebracht samen met de koffie. Na een klein half uurtje liepen we ontbijt zaal uit ik naar de receptie om de rekening te voldoen. Toen naar onze kamer 306 waar John al aanwezig was en met het inpakken bezig. Ik ook alles netjes in de tassen gepropt zonder kreukeltjes? Om net iets over half negen zakte we met de lift naar -1 waar de motors geparkeerd stonden. Helaas stond John ze motor ingebouwd door een auto en kon zo niet weg komen. De receptie gebeld en een kwartiertje later stond er een Spanjool beneden met wat slaperige ogen en verkaste de auto waardoor John zijn motor weg kon nemen. Alles op de motoren gehangen en iets voor negen reden we uit de parkeer garage en was de navigatie gezet op Saint Martin. Dit werd onderweg aangepast omdat het ontzettend hard regende en dit geen zin had om over kleine weggetjes te gaan rijden met die sticks van John onder de motor.  Toen werd de navigatie op Bordeaux gezet wat 389km was. Tevens kozen we om over de snelweg / tolwegen te gaan rijden wat aanzienlijk sneller is. Onderweg moesten we natuurlijk wel de brandstof bijvullen maar om 13:15 stonden we bij de BMW Motorrad dealer in Bordeaux. Helaas, die ging pas 14:00 weer open dus daar buiten voor de deur een beetje lopen rondhangen. Om twee uur ging de deur open waar natuurlijk het Frans van ons niet erg duidelijk over kwam. We zeiden dat we een e-mail hadden verzonden met de banden maten etc. Helaas die hadden ze nooit gelezen (wel ontvangen). Ik ben naar de overkant gelopen waar ook een bandenzaak zat en liet hem de wielmaten  en banden maten die we nodig hadden. Hij ging even kijken of ze deze banden op voorraad hadden. Gelukkig wel dus via een Whatup John in kennis gesteld dat hij zo snel mogelijk naar de overkant moest komen met zijn motor voor nieuwe sloffen. Deze mensen verteld ons dat het waarschijnlijk een uurtje zou gaan duren maar ze zouden ons via een Whatup inlichten wanneer de motor gereed was. Wij zijn toen even koffie gaan drinken en inderdaad na 45 minuten was de motor gereed en stond netjes voor de deur op John te wachten. Om kwart voor vier reden we daar weg nadat John natuurlijk 298,- Euro had betaald. Super gedaan en snel, daar kunnen Spanjaarden toch weer een voorbeeld aan nemen. Niet een hele dag voor de katse viool aan het lijntje te worden gehouden. Dus John blij en dat kon duidelijk merken tijden de rest van de middag. We hebben Bordeaux maar gelaten voor wat het was want er hingen weer een paar zwarte wolken boven ons hoofd. Niet veel later werd hemel kraan open gezet en kwam er een berg water naar beneden en over ons heen. Het was ongelofelijk wat een water wij de laatste dagen hebben moeten verwerken. Natuurlijk werd alles in de buurt van mijn kruis in motorbroek geweekt. Ik was daar doorweekt bleek later ook toen ik mijn motorbroek uit deed. Ik had het lederen pak dit keer als bescherming aan terwijl ik een All-weather motor pak heb. Maar ik dacht “Spanje, mooi weer land”. Dat was dus een grote inschatting fout. We zullen er niet te lang over door zeuren. De navigate was ingesteld op Le Mont sant Michel wat totaal 544km was toen we uit Bordeaux vertrokken. De weg liep via de D16 en de D20 noordelijk. In Jarnac zijn we gestopt terwijl nog steeds hard regende. In het cafeetje de natte kleertjes uit en deze accommodatie stond gelijk helemaal blank van ons regen water. Ik geloof niet dat ze erg blij waren met ons had ik zo het idee. Daar hebben we een hotelletje zitten zoeken voor vannacht ik onder het genot van een bak gemixte salade. Het werd een 15km verderop gelegen landgoed die kamers verhuurde in een B&B vorm. Dit heette La Bribaudonniere wat werd beheert door op leeftijd zijnde Italiaans koppel. Toen we daar aankwamen bij de oprit wisten we niet wat we zagen. Zo’n mooie prachtig oud gebouw wat ook binnen bleek. Alles van de motor afgehaald en binnen in een soort van ontvangst kamertje gelegd. We moesten even wachten omdat ze met een ander stel bezig waren. Nadat we wat papieren hadden ingevuld krijgen we op de eerste etage een prachtig mooi onderkomen. Geen TV of iets dergelijks maar wel wifi dus konden we op deze manier TV kijken naar de wedstrijd Frankrijk - Portugal. We moesten ook nog even doorgeven hoe laat we wilde ontbijt. Dit werd op 08:00 gezet en tevens wat we daarbij te drinken wilde hebben. Ik denk niet dat er gebakken eieren met spek in zal zitten. Maar we gaan het morgen ochtend wel meemaken. Ons onderkomen vannacht kan je vinden op: http://www.labribaudonniere.com

Wordt vervolgd

1. Wil:
    23 juni 2021
    Nou alles gelukkig goed afgelopen en hopen op beter weer fijne avond
  2. Leen en John Kerkmans:
    23 juni 2021
    Bedankt Scheet, we liggen nu languit op bed de voetbal wedstrijd te kijken
  3. Miranda Heeck den Boer:
    23 juni 2021
    Jammer van die regen, maar daardoor kom je wel op plekken die je anders niet had gezien. Ziet er gezellig uit die B&B.
  4. Leen en John Kerkmans:
    23 juni 2021
    Hoi Miranda, dit is de Internet site waar we nu overnachten.
    gr., Leen en John (languit op bed voetbal aan het kijken
  5. Frans van der have:
    24 juni 2021
    Eindelijk een nieuwe band en het was ook goed nodig zo op de foto te zien.
    Ja en het weer heb je natuurlijk niet in de hand maar het is wel zonde van zo'n mooie reis hopelijk word het nog beter.
    Jullie zitten inderdaad in een mooi onderkomen ik heb even op hun site gekeken en ja of jullie morgen weer de spek met eieren krijgen is even afwachten maar ik denk het niet ik zag wel wel veel lekkere kaasjes.
    Fijne reis vandaag en geniet er van.
    groetjes van ons