Dinsdag 15 juni 2021; Snik heet 37,5 graden

15 juni 2021 - Logroño, Spanje

Dinsdag 15 juni 2021: Warm weer en wat een enerverende dag

Ik was vroeg wakker na een goede nachtrust. Het was 06:15 toen ik het daglicht aanschouwde en de zon door de spleet van de gordijnen naar binnen kwam. Niet veel later was John ook wakker. Snel het ochtend ritueel afgewerkt en naar beneden voor het ontbijt. Natuurlijk een simpel Frans ontbijtje met bruin water (kan niet anders, moet dit melden). Fransen kunnen misschien goed voetballen maar van koffie weten ze helemaal niks. Om 07:50 reden we weg en was ons doel Logrono. Dit was voor één dag een behoorlijke rit van 422km binnen door. De temperatuur was heerlijk net even onder de 20 graden en dit bleef zo tot rond de middag. Onze eerste doel op deze dag was het enorme trein station in Canfranc wat in opdracht van Franko was gebouwd. Maar om daar te komen reden we over schitterende N wegen. Nog even koffie gedronken op de grens overgang Frankrijk - Spanje. Het was toen nog steeds een lekkere temperatuur. Maar toen we daar vandaan vertrokken begon de temperatuur snel op te lopen naar 32 graden. De weg die we namen naar Bardenas Reales was een schitterende weg de A1205 waar we halve weg ons lunch hebben gebruikt bij een plaatselijk tentje. Drie opa’s zaten buiten aan een tafeltje en vroegen in hun beste Spaans iets aan ons maar helaas. Wij begrijpen daar natuurlijk geen moer van. John liep naar binnen en het werden 2 stuks grote soort van tosti’s. Dat was voor mij teveel alhoewel het best smaakte. Na een klein half uurtje vervolgde we rit naar Bardenas Reales. We kwamen daar aan om ongeveer 15:30 en we wisten dat deze weg onverhard was maar het bleek hiervoor enorm te hebben geregend. Het was inmiddels 37,5 graden warm geworden. Waar we ook later achter kwamen, dat de toegaan vanaf de andere kant was afgezet maar dat zagen we pas toen we aan de andere kant kwamen. Wij gingen vol goede moed beginnen aan de mooie maar avontuurlijk motor rit. Het ging redelijk goed maar na een kleine 7,2km te hebben gereden over stenen en modder. Kwam ik ten val en lag ik in de blubber te zwemmen. Ik viel natuurlijk lekker zacht en de motor ook. Maar ik zat helemaal onder de modder en mijn motorpak en schoenen zagen er niet uit. We besloten om maar terug te rijden want het zag er naar uit dat het verder op alleen maar erger zou worden. Ik hoefde eigenlijk maar in een bakoven en ik zou een soort van porseleinen pop geweest zijn zo zat ik onder de klei. Dus terug en via een andere iets minder bemodderde weg die niet op de kaart stond zijn we na wat foto’s te hebben gemaakt via een andere weg aan de andere kant dit park uit gereden. We waren allebei blij dat we weer van dat zwarte asfalt onder onze wielen hadden. We zouden stoppen bij  de eerste de beste was plaats waar een hoge druk reiniger aan bezig was. Dan kon John mij met motorpak en schoenen even flink afspuiten zodat ik weer wat aantoonbaar zou zijn. In een was cabine 2 Euro en John mij staan afspuiten. Hij vond het wel een beetje eng maar dit was de enige manier om er weer een beetje toonbaar uit te gaan zien. Toen mijn lederen pak weer schoon was de rest van de was tijd gebruikt om mijn motor die ook onder de blubber zat af te spuiten. Mijn hand beschermer was gebroken maar dat was maar een kleine schade. Het was inmiddels 17:30 en tijd voor een koel verfrissend drankje. We moesten nog 88km om in Logrono te komen. Het was om 19:10 toen we daar op een terrasje in het centrum een cola en een koffie namen om daar te bepalen ik welk hotel we zouden gaan overnachten. Het Parador hotel was helemaal bezet dus werd het een ander Hotel Los Bracos. Ook een vier sterren hotel waar we natuurlijk wel 2 aparte bedden wilde hebben. Niks lepeltje aan lepeltje maar heerlijk apart op een groot één persoons bed. Dit alles natuurlijk weer Booking.com. Toen we aan kwamen bij de receptie aan kwamen was alles bekent en konder we de beide motoren in de garage onder het hotel zetten. Via de lift vanuit de garage direct naar de 4de etage naar 412. Een enorme kamer met een luxe badkamer. Dat hadden we nodig. Konden we ons behoorlijk wassen en de andere modder spullen schoonmaken. Mijn motor handschoen was één bonk klei. Dit hebben we dus maar even gedaan en toen onder de douche. Het was inmiddels acht uur en moesten nog wat eten. We zaten in de hoofd winkel straat dus we moesten niet ver lopen om onze maagjes gevuld te krijgen. We gingen voor de kleine hapje ook wel Tapas genoemd. Ik nam daarna nog een tomaten salade en John nog wat andere Livlavjes. Daarna na een Spaanse ijs zaak en daarna na een koffie / cafe / bar voor een koffie. Toen we daar zaten begon het behoorlijk te regenen. Wij zaten droog dus bleven we maar even zitten. Na een half uurtje verlieten wij deze tent en ging het richting Hotel. We waren om 22:32 terug op kamer 412. Snel de kleding uit en de TV aan voor de wedstrijd Duitsland - Frankrijk. Ik voor de TV zittend dit verhaal zitten intikken. Morgen moesten we 351km rijden naar Burgos.