Maandag 21 juni 2021 ; Iets gewijzigde route door????

21 juni 2021 - Santander, Spanje

Maandag 21 juni 2021: Vertrek uit ons geheel verzorgde 5 sterren onderkomen.

We hadden de wekker op 07:30 gezet omdat we op redelijk vroeg tijdstip wilde vertrekken. We hadden met onze gastvrouw Hannie afgesproken om 08:00 te ontbijten. We waren natuurlijk eerder wakker en hoorde al dat de vrouw des huizes druk bezig was in de mooie keuken. Natuurlijk John als eerste naar de badkamer en ook het scheermes ter hand genomen. Tja op zijn Paasbest kwam hij terug in ons slaap verblijf. Toen ben ik de badkamer in gedoken en eerst een berg pillen in de grot genomen (kost een beetje tijd) en daarna  tandjes en de rest. Terug naar ons slaap vertrek en alles in de koffer tassen staan proppen. Zoals elke dag is dat toch een soort van puzzel. Om alles er in te krijgen en dan ook nog de ritsen dicht te krijgen. Afijn, dit lukte weer en in de lederen motorkleding richting de ontbijt tafel waar Alberto op ons zat te wachten op het buiten terras. We werden voorzien van de lekkere koffie en de placemats werden voor ons gelegd. En toen kwam er weer een ander verwennerijtje. De gastvrouw had heerlijk omeletten voor ons gemaakt. Ja die Hannie wist ons wel in te pakken. Natuurlijk terwijl Hannie in de keuken bezig was gezellig met Alberto zitten praten hoe we precies zouden gaan rijden. Nadat we alles in de koffers hadden gepropt en afscheid hadden genomen van Hannie en Alberto reden we daar om 08:40 weg en was ons grote doel de Picos de Europe. We hadden wat tips van Alberto in de navigatie er bij gezet en ook zouden we het eerste stuk over de snelweg rijden ook op advies van Alberto. Zo gezegd zo gedaan en de eerste snelweg kilometers vlogen onze wielen. Om 09:30 reden we de eerste berg op in de Picos. Helaas werd het weer minder en minder. Er viel niet veel regen maar er veel laag hangende bewolking dus reden we soms in de mist. Door dit weer is dit bekende gebergte natuurlijk minder aantrekkelijk en zijn de contrasten en kleuren minder dan met een zonnetje. We hebben de route ook een beetje moeten aanpassen omdat de navigatie ons teveel over barre spoor wegen bracht. Ook lag er veel grind en ik moet zeggen dan is rijden op een motor niet erg plezant. Dus weer even staan puzzelen met de navigatie om dit soort barre spoor wegen te mijden zeker met dit weer type. Ondanks deze kleine problemen viel er gelukkig niet al teveel regen. In Cangas de Onis was de hemel weer een beetje meer open. Niet veel verder op zijn we een bakkie koffie gaan drinken in een gezellig cafeetje en aan Café genoot gevraagd waar we precies zaten. Hij kon dat goed aanwijzen op ons landkaart en verteld ons hoe we verder moesten rijden. Niet veel verder de beide brandstof tanken gevuld zodat we geen gezeik kregen over te weinig benzine. Want wij begrepen dat er niet al te veel tank mogelijkheden waren. Het moet gezegd, het is hier een schitterende omgeving maar helaas het weer was in ons geval een spelbreker. Om 11:57 nog een prachtig beeld vast gelegd met de Iphone op de N625.  Om half één gestopt bij een cafetaria om een tussen de middag hapje te gebruiken. Dit was in Plaza de laConstitucion. Het werd een stukje lang brood in mijn geval met kaas en John had spek met ei. Het was teveel maar ik heb het overgebleven in aluminium gepakt en meegenomen. Om 14:10 vervolgde we onze mist tour door Pice de Europe. Niet veel later kregen we en zaten we in echte hoosbui. We zijn gewoon verder gereden. Van de N625 op de N621. Na een stop kwamen we er achter dat John zijn achterband heel erg slecht was geworden en veel verder rijden zou een risico kunnen worden. We hebben toen besloten om naar de grote plaats Santander te rijden omdat de kans op nieuwe banden krijgen daar het grootst zou zijn. Het laatste stuk over de snelweg op de band een beetje te ontzien. John had een bandenzaak gevonden via Internet op zijn telefoon midden in Santander. Daar waren twee banden zaken maar die waren niet erg bereidwillig om de beroemde koe bij de horens te pakken. En wimpelden ons eigenlijk simpel weg. Toen via Internet naar een BMW motor dealer gezocht en daar kwam de motorzaak Kmoto voor de dag. Adres in de navigatie en toen we daar aankwamen was dit heerschap heel veel anders dan bij die andere zaak. Liep mee naar buiten en kwam na tien minuten terug en zei dat hij de banden tussen 08:00 - 10:00 binnen zou hebben en die er direct onder zou zetten. We hebben daar buiten een hotel zitten uitzoeken en het werd Bahia Hotel midden in de stad en aan de zee. Een vier sterren hotel. Nu weer het adres van dit hotel in de navigatie. Het 5km verwijderd van waar we stonden. Om vijf uur stonden we bij dit sjeike hotel bij de receptie. Ik had dit geboekt via booking.com en ze wisten alles van ons. We kregen kamer 318 en de motor kon in de garage -2 in vak P20. Wij naar onze motor en bij de garage deur kaart in de gleuf en de garage deur / lift ging open. We zakte naar -2 en vonden snel ons P20 vak. Alles er uit en via de lift in de garage direct naar de 3de verdieping. Schitterend kamer met alles er op en aan. Zoals te doen gebruikelijk, speed consoles John dook de badkamer in. Ik een kleine tien minuten later. Om zes uur waren we allebei gesteld en moesten we eerst een nieuwe USB lader kopen. Want ik had helemaal niks meer om alle dingen te laden. Op advies van de vrouw bij de receptie naar een telefoon winkeltje. Toen eerst maar op het grote plein koffie gedronken waar we werden geholpen door een kelder uit Columbia. Die maakte ons wat wijzer waar we moesten gaan eten. We zijn vandaar via de grote winkelstraat eerst naar een taarten zaak gelopen en de eerst trek weg gewerkt. Toen naar de overkant waar ik een heerlijk Tonijn salade nam lekker klaar gemaakt met azijn en olie. John had een soort van Hamburger. Het smaakte opperbest. Na een klein uurtjes verlieten we dit restaurant en liepen we terug naar ons hotel. Onderweg nog even wat water gekocht en om 21:30 terug op kamer 318.  Gelijk een wat vochtige kleding uit en in de nacht kleding. Ik ben dit gaan intikken en John is de route voor morgen gaan aanpassen. Morgen rijden we naar originele bestemming wat vandaag de eind bestemming was Vitorie Gasteiz gelegen in het voor gebergte van de Pyreneen. Wordt vervolgd

1. HanniecDuque:
    21 juni 2021
    Goedenavond Leen en John, vandaag is het wel een beetje een pech dag voor jullie geweest door de mist en regen konden jullie de mooie natuur en bergen niet zien en als klap op de vuurpijl de band van John. Morgen een nieuwe dag nieuwe kansen en de route van Santander naar Victoria Is ook de moeite waard en ook om mooie dingen te zien.
    Welterusten en een goede en behouden reis verder.
  2. Leen en John Kerkmans:
    21 juni 2021
    Ach, die natuur verschijnselen zijn er blijven er. Morgen hopelijk beter. Missen de katten ons al???
  3. PWM Snepvangers:
    21 juni 2021
    Jammer van het weer mannen en ja de band als de profiel er af is gaat het echt heel snel met het rubber het lijkt wel of het rubber zachter na gelang die verder verslijt. Slaap lekker mannen gr. Peter & Ans
  4. Leen en John Kerkmans:
    21 juni 2021
    Petertje, moet jij niet naar bed met je Ansje. Is alles goed gegaan met Ans. Ik bedoel voor de eerste keer vliegen. En ja, het weer hebben we geen invloed op. Dat krijg je. Komt wel weer goed. Het beste voor jullie beiden. Groetjes van ons
  5. Frans van der have:
    22 juni 2021
    Jammer van de regen en de mist maar het blijft een mooi gezicht in die bergen.
    Ja en de banden moeten natuurlijk in orde zijn je kan ze beter nu vervangen en veilig rijden als wachten tot dat je thuis bent.
    Ik zie ook dat het eten er goed ingaat en het ijs smaakt ook goed zo te zien maar dat weet ik wel van jullie daar ontbreekt het nooit aan.
    Veilige reis morgen en hopelijk lekker weer groetjes van ons.
  6. Leen en John Kerkmans:
    22 juni 2021
    Mogge Harde werker, we maken er het beste van. Maar mooi helpt wel. Eten is ook een noodzakelijk kwaad. We hadden net een geweldig ontbijt met een mooi uitzicht over de haven. Nu wachtend bij de banden man. Maar het stort regent wel op dit moment. Gr. Van ons
  7. Nico en Marijke:
    22 juni 2021
    Jammer dat het weer niet mee zit! Maar je humeur blijft goed! Goeie reis en groeten!
  8. Leen en John Kerkmans:
    22 juni 2021
    Mogge, ach dit is natuurlijk overmacht. Het weer is iets dat we niet in de hand hebben. De nieuwe banden voor John zijn motor zijn er nog niet. Dus zitten we aan de koffie. Het is vandaag ook hopeloos weer. Geen motor weer in ieder geval. Groetjes van ons
  9. HanniecDuque:
    22 juni 2021
    Ja de katten missen jullie echt want ze zijn niet meer naar beneden gekomen 😆.
    Konden jullie op tijd vertrekken vanmorgen? Hier is het echt hoy no mañana (Vandaag niet maar morgen ). Jullie hebben toch nog wat van de mooie natuur kunnen zien dat zie aan de mooie foto’s! Vanavond zien we je reisverslag wel weer. Fijne reis verder
  10. Leen en John Kerkmans:
    22 juni 2021
    Hotel Hannie en Alberto, we zijn nog in Santander omdat de banden te slecht waren om verder te rijden. We hopen dat de nieuwe banden er on 15:00 zijn en dat we nog kunnen gaan rijden. Maar het weer is hier bar en boos slecht. Dus erg is het ook niet. Maar regen komt zonneschijn. Wordt vervolgd. De bikers