Motorvakantie 2016 - gedeelte van 15 en 16 september 2016

16 september 2016 - Dornbirn, Oostenrijk

Gedeelte van gisteren:

Hopelijk wat beter dan gisteren. Om 19:30 zaten we weer aan onze vaste tafel naast een ander stel Nederlanders. Het begon met kippensoep wat best smaakte. Daarna Tortellini met pesto en room. Mijn hoofd gerecht was zalm met in ontbijt spek gewikkelde aardappel strookje. Het dessert was crêpe gevuld met gember. Ik moet zeggen, dit was voor het eerst dat het smakelijk was. En niet zo smakeloos als eerder. Na de warm hap naar buiten waar ik een Limoncello nam en John een koffie. Daar op het terras met onze Hagenezen staan praten die natuurlijk ook morgen richting huis gingen rijden. Maar 2 overnachtingen in Heidelberg hadden. Om half elf gingen wij naar ons slaapvertrek kamer 122. John is alles gaan inpakken. Ik doe dat morgen ochtend wel. Tijd zat.

Vrijdag 16 september 2016: Met vele onaangename verrassingen?

Om kwart voor zeven liep de wekker af en ging het poetsen direct beginnen. Ik moest alles nog even snel in de BMW tassen frommelen wat snel gaat als je nog maar een stop in de verrekijker hebt. Ik had alles in de tassen en nam die gelijk mee naar de ontbijt zaal zodat ik niet meer naar boven zou moeten. De bordjes afgeladen met van alles en nog wat met een bakkie koffie en appelsap erbij. Om kwart voor acht stonden we buiten bij de motor. Nadat we het condens vocht hadden verwijderd reden we om 08:00 weg richting van de Ferry die we in Torri moesten oppakken. We waren veel te vroeg want de eerste vertrok pas om 08:30. We hadden 15 minuten voordat hij vertrok naar Maderno aan de overkant van het Garda meer. Er waren weinig mede auto / motors dus vertrok de Ferry ruim op tijd. Op het Gardameer was het water een beetje ruig met hoge golven. Dus werd gevraagd of wij bij onze motors konden blijven. Dat hebben we dus maar gedaan. Om 09:00 reden we aan de overkant van dit cruise schip af met de navigatie ingesteld op de Stelvio Pass, de pass met de 54 haarspeld bochten. Voordat we daar waren reden we ook langs het Idro meer waar we om 10:00 een korte drink stop hielden. Een stuk verder op reden we over een vrij smalle weg over de Passo Corcedomini. Waar heel veel andere motor rijders een koffie stop hielden. Dat deze deden wij dus ook. Tevens de lange jannen even uitgelaten en naar 20 minuten reden we verder richting Stelvio. Net na Bormio moeten we een scherpe boch naar rechts maken en stoppen om het andere verkeer op de hoofd weg voor te laten gaan. Toen zag ik een vrouw op een fiets over het hoofd en schrok hier eigenlijk zo van. Dat mijn voorwiel dwars kwam te staan en mijn motor begon te kantelen en ik dit gewicht niet kon opvangen waardoor de motor naar de rechter kant viel. Twee wiel renners stopten spontaan om mij te helpen om de motor fiets weer recht op te zetten. Maar helaas, er was teveel kracht aanwezig waardoor mijn motor ook nog een naar de andere kant viel. Nu waren we twee kanten beschadigd. Ik kon hiet niet meer aan veranderen. Het was gebeurt, dus moest mijn verzekering dit maar gaan indekken. Met de pest in reed ik naar John met het stoom uit mijn oren. We reden verder naar het begin van de Stelvio pass. Maar na 5 km stond al het verkeer stil. Wij zijn nog wat verder naar het begin van de file gereden maar na een half uurtje wachten bleek. Dat er verder op een zeer ernstig ongeluk was gebeurt met dodelijk afloop. De politie vertelde dat de weg pas na 3 uur weer vrij gegeven zou worden. In dat geval zouden wij teveel gaan verliezen en wij besloten on terug te rijden en over Livigno te rijden. Daar de door de tunnel  Munt la Schera waar je dan gelijk in Zwitserland bent. We hebben natuurlijk in Livigno eerst goedkope benzine getankt. Want dat kost daar 0,92 Euro/Liter. Om daarna in een Pizzaria even wat te eten en dan konden we gelijk even bespreken hoe we verder zouden gaan rijden. Na de smakelijk maaltijd met koffie en Cola Zero. Reden we hier om 16:00 weg om eerst langs een stuwmeer door de tunnel  Munt la Schera te rijden. Aan de Zwitserse kant stonden ze te controleren maar wij mochten door rijden. Via de Fluela Pas zijn we als eindput Dornbirn in Oostenrijk aan gaan houden. Helaas begon het vanaf dat moment te stort regenen. Het kwam met bakken uit de hemel. Maar de motorpakken hielden ons goed droog maar we wilde geen Zwitsers autobaan vignet kopen. Dus reden we over de binnen wegen in de stort regen naar onze eindpunt van deze dag Dornbirn in Oostenrijk. Ergens onder een overkaping via boeking.com een hotel gezocht wat ook een beetje op de route lag voor morgen. We kwamen uit het 4 sterren Hotel Hirschen. Even via de iPhone gereserveerd en toen we daar een kwartier laten aankwamen met ons natte zootje. Was alles bekent en kreeg ik gelijk de sleutel van onze kamer 16 op de 2de verdieping. Een hele mooie luxe kamer waar we twee kamers hadden een slaapkamer en een woonkamer. Met daarbij een Nespresso koffie machine en een waterkoker om thee te maken. Het was een keurig verbijt voor deze nacht en konden we tenminste alles netjes droog krijgen. Snel een douche en even gefacetimed met Wil over de schade aan de motor. Onze verzekering Centraal beheer was ik ingelicht en als ik thuis was moest wat details doorgeven. Na de Face time conversatie. Zijn we naar het chique restaurant gegaan in onze simpele kleding. Maar geld is geld. We bestelde een heerlijk steak middel door gebakken met wat rost en patat en salade. Ik nam er een biertje bij en John natuurlijk koffie. Ik moet zeggen, dit was echt lekker. Dat smaakte verschrikkelijk goed, heerlijk. De rekening op de kamer laten zetten en om kwart over tien waren we terug op onze mooie verblijf. Ik ben dit gaan intikken en John heeft zorg gedragen over de opdrogende motor kleding. Volgens de weer berichten rijden we morgen ook in de regen. Dus, het wordt een natte dag. We hebben nog 872km te rijden maar willen morgen wel in Oostvoorne komen.

Zaterdag 17 september 2016: Het zou slecht weer moeten worden?