Supertoer 2017

20 juni 2017 - Nieuw-Beijerland, Nederland

Het vervolg van eerder:

Om tien voor acht zijn we naar beneden gegaan en buiten op het terras bij een groep Limburgers en Friezen gaan zitten. Het was gezellig ouwehoeren over de simpele toer toch van deze dag. Om tien over acht moesten we naar binnen komen omdat het avond maaltje werd opgediend. Lekker noddle soep - salade en de hoofd maaltijd was rollade met aardappel kroketten of een soort van spagels. Het dessert was weer ijs met slagroom wat ik vandaag maar doorschoof naar mijn slaapie. We hadden weer een gevulde buik en na het avond eten nog even naar buiten voor een kopje koffie. Voordat we het in de gaten hadden was het half elf en was het tijd om de slaapkamer op te zoeken. De TV op de kamer ging om 23:00 uit en we gingen proberen te slapen in deze wel warme slaapkamer. Alle deuren en ramen moesten open om het wat aangenamer te maken. Helaas houdt dit gelijk in de alle denkbare gevleugelde insecten zoals muggen ook naar binnen kwamen. Eigenlijk was deze nacht een drama.

Maandag 19 juni 2017: De terugreis in de snikkende hitte.

Deze nachtrust mogen we eigenlijk niet zo noemen. John was al door minstens 20 muggen te grazen genomen en zat onder de bulten. Om 4:50 was de maat vol en omdat we toch door hitte en muggen niet konden slapen. Hebben we ons maar gewassen en in de motorpakken gehezen. Om vijf uur in de ochtend stonden we bij onze motors buiten en werd de GPS navigator op thuis gezet. John wilde eigenlijk nog eerst binnen door gaan rijden. Ik vond het mooi geweest en omdat de weersverwachting ruim 30 graden had voorspeld. Hebben we maar gekozen voor de snelle optie “Snelweg”. Na 21km zaten we op de snelweg en gaf de GPS totaal 746km te rijden naar Oostvoorne. Het schiet natuurlijk lekker op waar geen snelheid limieten zijn. We hadden afgesproken om de cruise control op 140km te zetten. Natuurlijk elk uur gestopt om de benen te strekken of te tanken. Al met al om 14:10 waren we op de Zeehoeveweg in Oostvoorne waar het vrouwtje op ons stond te wachten. Natuurlijk even bijpraten en de maaltijd was al voorbereid door Wil. Het zou gebakken aardappels met corn of verse asperges worden. Met gemarineerde Kip sate voor op de grill. Om kwart over vijf met z’n vijfjes gezellig gegeten en  om 19:00 uur lieten wij John en de kids alleen om naar onze eigen onderkomen in Nieuw Beijerland te gaan.

Moet wel zeggen dat John behoorlijk moe was van de slechte nachtrust en opa was oom niet helemaal fris meer. Ik verlangde ook naar mijn eigen slaapkamertje met de AC. Om 21:50 lagen we in bed.

Opsomming:

1)    Goed georganiseerde motorvakantie door Jan Valk

2)    Goed to zeer goede Hotel met goed eten.

3)    Erg gezellig met elke avond 52 motor freaken om je heen

4)    Prachtig weer gehad zonder ook maar een druppel.

5)    Geen pech gehad met de motor / niemand van deze groep.

6)    Totaal 2858km gereden in 6 dagen.

Aanstaand weekend hebben wij een goed kaartje voor TT in Assen weten te kopen.

We zitten naast de Hoofd tribune op de Gert Timmer tribune en wij begrepen dat daar veel van onze mede supertoer collega's daar ook zijn. Wordt het weel gezellig.

Dit was het, tot een volgende keer op reislogger.

Groetjes, Leen en John Kerkmans.

1. Miranda Heeck den Boer:
    20 juni 2017
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn
  2. Coby Christiaanse:
    20 juni 2017
    Altijd weer een geruststelling als jullie weer veilig thus zijn
  3. Frans van der have:
    21 juni 2017
    Op de boete's na toch een leuke vakantie geweest, fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn groetjes van ons.