Motor toer Spanje 2019 : Maandag 22 juli 2019 / Bloed heet

22 juli 2019 - Palamós, Spanje

Het vervolg van gisteren

Duncan was precies op tijd 18:00 terug bij ons voor de warme hap.

Hij had liever een hamburger bij zijn spaghetti en zo gebeurde het ook. Samen met een glas koud water was dit een smakelijke maaltijd. De uien zijn hier in Spanje een stuk sterker van smaak dan bij ons. Dat vind je ook terug in de gemaakte Boulanaise saus. Het smaakte goed en natuurlijk voor minder dan gisteren in de Sterren restaurant van gisteren avond. Ik straks even naar de motor verlichting kijken want de verstralers branden niet meer.

John gaat een stuk wandelen. Duncan is haast gelijk na het eten weer weg gegaan. Wat ik begreep is er een soort van voetbal toernooi gaande waar hij aan mee doet en hij zegt dat het er erg fanatiek aan toe gaat. Dat zal ook wel want hij had behoorlijk last van kramp gisteren avond / nacht had hij verteld. Ik ben na de koffie naar de motor gelopen om bij de zekering te komen voor de verstralers. John is gaan wandelen naar Palamos. Ik vond het ook op dit tijdstip dus rond 20:00 nog bijzonder warm. Laat staan om ook nog 4 km heen en terug naar Palamos te lopen. De zekering was kapot en nu moest ik op pad om een nieuwe en iets wat zwaardere te kopen. Dus 15 Amp. mes zekering. Ben even naar de receptie gelopen van de camping waar ik eenkans van slagen had om dit niet te ver hier vandaan de pakken te krijgen. Er bleek 500 meter hier vandaan een Chinees winkeltje te zijn die van alles en nog wat verkocht. Ik aan de wandel en iederdaad. Na 500 meter stond ik voor deze behoorlijk groten winkel. Buiten stonden er strand stoeltjes. Ik naar binnen en in rij 5 zouden de auto materialen moeten zijn. En dat ook het geval, een setje met verschillende zwaartes kostte 0,99 cent. Ik ben nog even buiten bij de stoeltjes gaan kijken en kocht toch maar zo’n stoeltje voor 19,95 voor op het strand en bij het zwembad. Dan was in het zand zitten voor mij verleden tijd. Terug naar de motor waar ik de zekering monteerde. Alles ging weer branden en ik kon alles weer dicht bouwen. Ik stond te zweten als een otter. Na deze operatie ben ik naar de overkant gelopen om een koud biertje te drinken en op John te wachten. Maar die stuurde een Whatupje dat hij pas over een uur hier zou zijn. Ik ben toen maar naar binnen gegaan en in ons appartement te zitten wachten. Na een kleine drie kwartier zei John dan hij over 5 minuten bij ons appartement zou zijn. Ik naar beneden om de deur open te doen. Het was inmiddels 23:00 en wij hebben nog een bak koffie gezet om kwart voor twaalf kwam Duncan bezweet binnen van het voetballen. Hij moest snel douchen omdat hij met zijn maatjes uit zou gaan. Om kwart over twaalf ging Duncan weer de deur uit. Wij hebben nog even gewerkt aan het uitzetten van de terug reis op het navigatie programma. We zouden langs de kust over de grens rijden en bij Perpigan de snelweg op. Naar de beroemde brug Pont  Gard gaan. Om die verder te rijden met als bestemming Mont Ventoux. De afstand was misschien te groot maar dan namen we er voor wel een hotelletje. Het was 01:00 toen ik in bed stapte met een ijskoude slaapkamer.

Maandag 22 juli 2019: Ontspannen - 32 graden

Om acht uur was ik wakker na een iets mindere nachtrust. Het was nog muis stil in ons huisje met geen levende wezens te bekennen. Een poosje zitten wachten maar het bleef stil. Toen ben ik maar koffie gaan zetten en de bacon en eieren uit de ijskast gepakt en aan het kokkerellen geslagen. De zweertjes van de bacon gehaald en de lange plakken door midden gesneden en een ei geklutst in een schaaltje en dit lekker staan bakken. Dit op een geroosterde bruine boterham en samen met de koffie en het digitale AD. Wat een luxe toch en dat onder deze warme omstandigheden. Nadat ik de krant uit had en het ei met spek een goede bestemming had gegeven  was het 10:00 uur en kwam John om de hoek kijken. Ik had de tweede ronde koffie klaar gezet en het was eigenlijk alleen maar de knopje op aan zet en de koffie begon te druppelen. Ben ik even vers stokbrood en wat zoetig voor Duncan gaan halen. Tevens moest ik even bij de apotheek langs. Voor Duncan alles wat chocolade kleurig was gekocht en bij terug komst in ons onderkomen was John al een beetje op aarde geland en aanspreekbaar. Hij kon genieten van het lekkere warme stokbrood die hij motor besmeerde en wat zout? Een wat vreemde ontbijt maar, we zijn niet allemaal gelijk. Om 11:00 liepen we naar het strand om daar tot 13:00 te blijven. Ik vond het samen met de zee bries best uit te houden maar we moesten terug om samen met Duncan de lunch te gebruiken. Die bleek nog niet wakker te zijn maar door ons gestommel kwam er toch leven in de brouwerij. Om 13:30 zaten we aan onze lunch waar ik er achter kwam dat mijn suiker waarde heel erg laag was. Dus ik moest suiker aanvullen en dat heb ik maar gedaan maar dan in op de leuke manier. Het buiten zo warm en hier bij ons binnen zo lekker koel dat ik maar even op bed ben gaan liggen. Na anderhalf uur bleek dat ik echt in slaap was gevallen. Toen ik de kamer binnen kwam was ik moederziel alleen. In een Whatsupje van John kwam ik er achter dat hij bij het zwembad was. Ik maar eerst een bakkie koffie gezet en nog wat laatste verse kersen naar binnen gewerkt en toen naar het zwembad. Het was toen ruim vier uur geweest en Duncan was hier ook met zijn maatjes. En plons in het zwembad koelde je lekker af. Om vijf uur zijn we direct vanuit het zwembad naar de supermarkt gelopen om de voorraad aan te vullen. Ik wilde vanavond verse salade met alles en nog wat en Duncan had trek in een hamburger met salade en brood. Maar helaas om 17:45 viel de stroom helemaal weg en kon er weinig gebakken worden. Ik zat goed met mijn salade maar Duncan wat minder. Om 18:45 was gelukkig de stroom weer terug en kon er weer gebakken worden. En nog wat belangrijker, de airco kon weer aan. Want zonder zo’n koelmachientje is het toch gauw om te smoren in de woonkamer. Ik ben dit verhaaltje maar gaan intikken om de tijd even door te brengen. We hadden het plan om vanavond op de motor naar het dorpje Playa D’Aro te rijden op de motor. Maar dat gaan we niet in de motor kleding doen. Het is nu 19:00.

Wordt vervolgd

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade