Op naar de Franse Alpen en Italie 2020 - 31 augustus 2020

31 augustus 2020 - Meina, Italië

Hallo Allemaal, Ik heb wat foto's al geüpload van deze 31 augustus.

Maandag 31 augustus 2020: Mooi weer en mooie toer.

Om half acht werden we wakker en ben ik maar eens als eerste in de badkamer gedoken. John was nog so duf als twee konijnen en zei later dat hij nog wel een huurder had kunnen dutten. Dat kon natuurlijk niet want we hadden een druk bezet programma met een toer die John zelf had had uitgezet achter in de bergen van het Logo Maggiore. Ik ben mijn was beurt in de gewone kleertjes naar de ontbijt zaal gegaan John zou wat later volgen. Ik beneden 2 eitjes in het kokende water gedaan en na 4 minuten was ik van plan om dit kippen resultaat uit het water te halen. Bij het ontbijt het bordje redelijk gevuld met lekker vers bruin brood en wat ham en kaas. John nam eigenlijk het zelfde maar had even 2 gebakken eitje bij ons Albanese vriendin besteld. Samen met wat vruchten yoghurt liepen we met een Zwitser leven gevoel de ontbijt zaal uit. Snel in de motor kleertjes en de navigatie op de route Meina naar Cannobio ingesteld en om kwart voor negen lieten we het hotel achter ons. Het eerste stukje over smalle maar goede wegen en een uurtje later reden we langs Logo d’Orta. Verscholen tussen de bergen. Niet veel later reden we de weg op die eigenlijk dood liep maar naar een mooie 145 mar. hoge water val gelegen in het dal van Formozzo. Eerst nog een stop voor koffie en Aqua Frizante. Toen de benzine tandjes gevuld met brandstof want dan konden voorlopig vooruit. Om 11:30 de motors geparkeerd bij het wandel pad wat ons naar de waterval Cascata del Toca bracht. Een stukje lopen maar de moeite waard. Natuurlijk wat kiekje gemaakt en na een drie kwartier waren we weer terug bij de motor waar we onze rit naar de top verder af maakten. Helemaal boven was een stuwmeer. Net daar onder de stuwdam onze lunch zitten gebruiken buiten in het zonnetje op een buiten terras. We namen Panino Obersee (zalm met kool als beleg) en een Panino Pomatt (mager spek). Het smaakte voortreffelijk ook nu waren we helemaal tevreden met het eten van dit Restaurant Walser Schtuba (adres: Di Sormani - Fraz. Riale 28863 Formazza). Na een klein uurtje weer op de brommer en aan de afdaling en terug reis naar ons hotel begonnen. Het was een mooie en interessante rit met heel veel bochtjes dus hard rijden was echt onmogelijk. Onderweg nog gestopt voor een lekkere koude Cola Zero en Koffie voor John. Om 16:00 reden we parallel aan het Logo Maggoire en moesten we nog 54km rijden. Toen stond er een bordjes waar op stond dat de weg langs het meer was afgesloten. Wij dachten, dat is natuurlijk voor anderen en niet voor ons. En reden meer motor rijders door. Maar niet veel later stond er een enorme file. Zeker 5 km lang en stil. Toen we langs al deze auto’s waren gereden hoorden we aan de voorkant waar een lint over de weg was gespannen. Dat er een aardverschuiving was geweest en dat deze helemaal geblokkeerd was. Ze waren alle verschoven grond met man en macht aan het opruimen en de verwachting was dat het 16:30 de weg weer open zou zijn. En inderdaad, 16:48 konden we gaan rijden. Niet lang daarna zijn we bij een koffie shop gestopt dit was in Verbania. Het was toen 28 graden in de zon. Om 17:15 reden we hier weg om de laatste 21km te rijden naar ons hotel. Om 18:00 stonden onze motors in de garage onder het hotel en doken we de lift in naar 1st etage kamer 114. Snel onder de douche want we waren wel bezweet van deze weer warme dag. Een klein uurtje later met een fris geurtje en een after shave ‘tje op liepen we weer naar de garage en reden op de motor naar Arona waar we vanavond ons avond maaltijd gingen nemen. We zijn naar een goede Pizza restaurant gegaan en lekker buiten op het terras plaats genomen. Het was nog steeds 23 graden met een ondergaand zonnetje. Na een poosje kregen we de menu kaart en ik koos voor een vis Carpaccio voor gerecht en John nam Lasagne. Mijn hoofd menu was Spaghetti bolognese en John nam pizza  Speck Rucola. Dit alles met een lekker flesje witte wijn Carolus en een fles spa rood / water. Als afzakkertje een dubbele espresso en een Cappuccino voor John. Ik ben daarna de rekening gaan betalen en dit geslaagde maaltijdje kostte 62,50. Om 21:30 reden we hier weg en komt John er achter dat bij  de voetsteun en versnellingen pedaal alle Torx boutjes los zijn. Deze sleutels hebben we niet bij ons dus heeft John het even met de hand wat vaster gezet. En spraken we af dat we morgen als eerste dit goed vast zouden gaan zetten voordat we alles verloren en niets meer konden. Toen we terug reden naar het hotel en eigenlijk net voor ons hotel. Was er een garage nog aan het werk. John naar binnen en die man was zo aardig om de juiste Torx sleutel 30 te geven en konden we alles weer muur vast zetten en konden we morgen zorgeloos richting  Livigno gaan rijden. Want dat wordt ons doel morgen. We weten dat het een stuk kouder is in Livigno mede omdat dit hoog in de bergen ligt. Het is een belasting vrij staatje waar alles net even wat goed koper is. Het is totaal 238km rijden dus alle tijd. Eerst een nachtje slapen en morgen ochtend ontbijt en betalen.

Wordt vervolgd.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Frans van der have:
    1 september 2020
    Mooie foto's weer en een leuke tour gemaakt, hopen dat alles heel blijft aan de motor en dat jullie reis soepel blijft verlopen.
    Met het eten en ijsjes en koffie gaat het wel allemaal naar wens zo te zien het ziet er allemaal heerlijk uit.
    Wij hebben inmiddels ook onze vakantie geboekt en wij gaan richting zuid Duitsland { Ettal } naar Oostenrijk { dorfgastein } vertrek 08-09-2020.