Motor toer Spanje 2019 : Woensdag 23 juli

23 juli 2019 - Palamós, Spanje

Het vervolg van gisteren en wat foto's toe gevoegd:

Na de maaltijd van bewoners zijn we op de motor naar Platja d’Aro gereden. Wat grote winkels ingelopen maar eigenlik is alles overal het zelfde. Nog even daarna na de kust / zee gereden maar was er niet zo veel meer als waar ons onderkomen hadden. Dus terug naar af. De motors voor het appartement gebouw geparkeerd en op naar een koffie en ijs zaak. We begonnen met de Gelato winkel waar we ons tegoed deden aan een flinke toffe jongen. Je moet jezelf tenslotte zo af en toen wel even kietelen. Om dit vanavond een beetje af te sluiten ook nog maar een dubbele Espresso en voor John een Cappuccino besteld.. Voor ieder wat wils.Terug op onze slaap plaats nog zo’n heerlijk glaasje Gazpacho genomen. Ik vind dit spul echt bijzonder lekker. Als afsluiting van deze avond mijn suiker meter aan de Lap Top gehangen en even gekeken wat het gemiddelde is geweest van de afgelopen 30 dagen. Dit kwam uit op 8,3 mmo/l te zijn. Waar ik zicht mee kan leven. De maandag is weer voorbij en het is nu elf uur en tijd om een bezoek te brengen aan Klaasvaak.

Dinsdag 23 juli 2019: Prachtig weer

De slaap had me goed gedaan. Om 07:30 gingen de oogluitjes open en was er voor mij weer een nieuwe dag aangebroken. Er was weer geen stroom dus even wachten met de koffie en het bakken van eieren. Om kwart over acht ging het licht weer aan en kon de koffie machine aan. Ik heb de digitale AD zitten lezen onder het genot van een bakkie. Daarna aan het eitje met spek begonnen met wat plakjes tomaat. Dit is toch heerlijk om zo de dag te beginnen. Ik stond tien voor negen bij de bakker voor de deur voor de stok broden maar de bakker deed precies 09:00 de deur pas open. Daar even naar wat verhalen van andere Hollanders staan luisteren. Er was er eentje die vertelde dat hij dit jaar wat te vieren had omdat hij voor het 35st jaar hier kwam. De andere zei dat hij voor de 10de keer was. De vrouw die bij dit selecte groepje stond, vertelde dat het hun 8st keer was. Tja, ik ben heel anders en vind het na een paar keer saai worden omdat je dan alles weet en wat je kan verwachten. Ik zou hier niet zo gauw voor kiezen. Met de nog warme stok broden naar boven waar om 10:00 de woon kamer deur open ging en John met een slaperig gezicht de hoek om kwam. Maar die moest duidelijk nog even ontdooien. Ik had de koffie machine klaar gezet dus even de schakelaar omgezet en het bruine vloeistof begon te druppelen in het kannetje. Om half elf zijn we naar het zwembad gelopen omdat John vanmiddag naar het strand wilde om even met Joeri zijn vader en moeder af te spreken over komende zaterdag als we gingen vertrekken. We moeten om 10:00 uit dit appartement en Duncan vliegt pas om 20:00 terug vanaf Girona. Zo zegt zo gedaan. Toen we om 13:00 terug waren was Duncan net wakker. John is toen weer brood gaan bakken, ook wel wentel teefjes genaamd voor de 16 jarige. Die moest ook nog ontdooien want die was pas om 04:00 thuis gekomen begrepen we van hem. Toen wij om 14:00 naar het strand gingen was Duncan nog niet weg. Maar toen wijn om 16:30 hier terug kwamen was alles wat ik vanmorgen aan snoep en drank had gekocht op. Hij had hier blijkbaar met zijn kameraden zitten kaarten en alle kasten open getrokken. Het was ook te zien op de tafel die vol stond met flessen limonda en glazen. Ook hadden ze op iets chocolade paste gesmeerd want die pot was ook leeg. Dat krijg je nou als je een lekker koel appartement hebt. Komt de jonge generatie die op de camping staat en in tenten of caravans verblijven. Hier lekker afkoelen en dan natuurlijk gelijk de kaken laten bewegen. Maar goed, straks maar weer even naar de plaatselijk super market om de kast weer op niveau te brengen. Je loopt je wezenloos te sjouwen maar het is voor een goed doel.

We hadden tijden ons strand sessie bij een een terras even met wat Nederlanders zitten praten waar je ook goed kon eten. De algemene mening was, dat als je tapas wilde eten moest je dat in Palamos doen. We moesten even afwachten of Duncan vanavond met ons mee ging. Anders wisten wij wel wat het zou gaan worden. Het is nu 16:45 als ik dit zit in te tikken en we zitten te kijken naar de Tour de France. Vandaag het rondje Nimes. Niet erg spannend waar Ewan wist te winnen. Even met Duncan erbij wat we gingen doen met het eten. Duncan vertelde dat hij vanavond met zijn vrienden ergens ging eten. John wilde pizza. Na de douche beurt in de wat nettere kleding op pad. We gingen over de promeda richting  Paloma. Maar het was echt snik heet dus ergens gestopt voor een glaasje fris. Om 19:30 zaten we bij een Pizzaria op het terras buiten. Altijd leuk om mensen te bekijken. Ik bestelde Rode wijn en John een cola. John nam een pizza Tropicana en ik ging voor een Calzone. Het was hier maar met alleen Nederlanders. Na een kwartiertje zaten we met de pizza’s voor ons op de tafel. Mijn Calzone was niet veel bijzonder lekker. De Calzone in Oud-Beijerland smaakt beter. Om half tien nadat we weer netjes hadden betaald liepen we richting super market waar we even de voorraad kast snoep voor Duncan en zijn maatjes weer op peil moesten brengen. Met een plastic tas voor met van alles en nog wat liepen we het laatste stukje naar onze koele onderkomen. Toen we uit de lift van ons appartement de deur open deden van ons heerlijke koele onderkomen. Kon ik mijn geluk niet op. Wat lekker als je uit de 35 graden in ons lekkere koele omgeving terecht komt. We zouden morgen met de motor naar Lloret de Mar gaan maar via een natuurpark. Dat hebben we even uitgezet op de Laptop. De terug weg over een andere weg. Totaal 94km, dat was te doen.

Hierna nog even voetbal zitten kijken om daarna een bezoek te brengen ons bed. Het was weer een dag.

1. Coby:
    23 juli 2019