Cruise Genua naar Dubai met de MSC Virtuosa 2021

1 november 2021 - Nieuw-Beijerland, Nederland

Eindelijke……De Cruise vakantie 2021

Wat hier vooraf is gegaan is eigenlijk al een verhaal op zich. We hadden natuurlijk van de vorige Cruise die in maart 2020 was afgebroken nog een Cruise Voucher van MSC. En die Voucher moest voor 31 december 2021 zijn ingelost. We zijn daarom best bezig op de cruise markt en tot 2 maal toe een cruise te hebben besproken. En die werd ook twee maal weer ge-annuleerd door het nog steeds aanwezig Corona in andere landen / eilanden. De laatste ge-annuleerde cruise in de Caraïben werd 2 weken voor vertrek afgezegd. Dus dat was wel even een tegenvaller. Want die cruise vonden we allebei wel interessant. Want daar zaten Costa Rico - Bahama’s -Aruba - Sint Maarten - Colon in Panama - Columbia en Jamaica in als aanleg plaatsen. Maar goed, toen we deze deceptie hadden ontvangen en verwerkt. Weer op zoek en uiteindelijk gekozen voor deze cruise die in Genua zou beginnen met als eindbestemming Dubai. Dit zou dus een mooi weer Cruise moeten worden. Tevens was het schip waar we deze trip mee gingen maken de MSC Virtuosa het meest modernste / nieuwste schip van de MSC vloot. Dit schip was echt een soort van drijvende stad met alle meest te bedenken luxe die je als mens maar kunt bedenken. Nadat we hadden geboekt kregen we haast gelijk een hut toegewezen en die was gelegen op de 10 etage (van de 18 dekken) en gelegen aan de achterkant van het schip. We hadden deze cruise bevestigd op vrijdag 22 okt. 2021 en snel daarna natuurlijk moest er worden bijbetaald maar ook de bevestiging dat niet het gehele voucher bedrag zou worden gebruikt / terug betaald van de MSC voucher. Daar gingen weer 400,-Euro in de lucht verdwijnen. Maar wij waren eigenlijk al blij dat we het grootste bedrag toch konden gebruiken voor de aankomende / deze cruise naar Dubai.

Een dag later was alles bevestigd en kregen we vlucht gegevens ook door.

Het wordt dus 7 nov. 2021 vertrekken vanaf Schiphol om 08:55 uur en we zouden op 27 nov. 2021 weer in Amsterdam landen. Dat was dus 21 dagen later.

We moesten nog wel een behoorlijke papier winkel door lopen waaronder ook euplf.eu formulier wat eigenlijk een soort van traceringen formulier is. Natuurlijk gingen we ook nog een PCR test doen voor vertrek. Safety first. Dat hadden we op vrijdag 5 nov. 2021 besproken.

Ook een plaats besproken voor de auto bij P3 overdekt parkeren voor deze periode.

We zijn dus eigenlijk zo’n beetje gesteld om het te laten gebeuren. Het werd dagen tellen en kleding gereed leggen en koffers zorgvuldig in pakken en wat mee te nemen etc…..

De gebruikelijk vakantie / cruise perikelen wat ook een onderdeel is van vakantie.

De route is bekent en die heb ik hieronder even op een rijtje gezet.

Het is nu 1 november als ik dit alvast op papier heb gezet. Eigenlijk de start van het reis verhaal.

Onderstaande is de route met datum die we gaan varen:

7-11  ReizenAmsterdam-Milaan. Met een bus naar Genua en aanbood MSC Virtuosa

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. PWM Snepvangers:
    1 november 2021
    zo zo fam. Kerkmans dat ziet er goed uit zeg en al zo snelweg, (eindelijk) ga er enorm van genieten nu het nog kan wand nederland gaat weer rood kleuren ,.ik ga jullie niet meer spreken denk ik das wensen ik en Ans jullie een prachtige cruise en een behouden thuis komst.
    Gr peter & Ans.
  2. Nico en Marijke:
    2 november 2021
    Eindelijk weer gelukt! Fijne vakantie! Geniet ervan!
    Nico en Marijke
  3. Frans van der have:
    2 november 2021
    Mooi vooruitzicht geniet er van we zien de foto's en verhalen weer tegemoet, veel plezier samen.