Home sweet home - de terugreis in de stromende regen

26 juni 2021 - Nieuw-Beijerland, Nederland

Vrijdag 25 juni 2021: Terug naar huis

Ik kan er niet onder uit, het volgende moet even gezegd worden over onze Fransen. We moesten gisteren het Hotelletje geboekt  en geslapen vlak bij Le Mont Saint Michel? Omdat dit het dichtst bij lag en er vele andere overnachting plaatsen vol waren of nog gesloten waren. Het was een 2 sterren onderkomen en dat hebben we aan de lijve ondervonden. We kwamen aan en moesten even douchen en dan ga je normaal onder de douche kop staan met de verwachting dat daar de water straal uit gaat komen. Dat was even anders, er kwam water naar beneden maar op plaatsen waar je het niet verwacht. Het meeste water kwam aan de zijkant bij de aansluiting op de douche kop. Dus een beetje naar recht en je kon wat water opvangen zo af en toe. Toen ik bij de was tafel stond om me eigen te scheren en de warme kraan open draaide. Dus links om, draaide de gehele kraan ook die kant kant. Dus moest ik de kraan zelf even vast houden om water te krijgen. Bij het dicht draaien het zelfde maar dan in de andere richting. Ik moest naar de toilet die op zicht zelf staand was. Ging zitten en mijn benen waren van de vloer want die was zo hoog geplaatst? Toen wij s’avonds terug kwamen van ons bezoek aan het bezoek van Mont Saint Michel en in het bed stapte. Kwamen we er achter dat het bed een banaan model was. Een soort van hang mat zeg maar. Al met al de Franse charme. Er werd mij verteld bij het in-checken dat het ontbijt apart betaald moest worden voor het ontbijt. Dat heb dan ook maar gelijk gedaan want een goed ontbijt is voor mij alles. Toen we daar om half acht naar binnen liepen met een zeer positief idee mede gegeven door de dame eigenaresse. Was ook dit net niet helemaal wat je verwacht. De koffie was bagger water, het worst beleg zaten de vel randje nog omheen en de boter was zo hard dat het niet te smeren was. Het lange brood was zo taai en oud. Dat kwam een jaar geleden van de toen nog warme bakker. Maar ook dit hebben we overleefd. Om 08:30 reden we daar weg en gingen we naar Pointe de Hoc. De plaats waar de Amerikanen eeste voet aan land zette om ons te bevrijden. Jammer genoeg regende het toen al behoorlijk. Even naar de wel bekende rotsen gelopen waar ze via touw ladders naar boven moesten komen en hierdoor velen zijn gesneuveld. Na een half uurtje reden we hier weg en reden we naar de grote begraafplaats waar natuurlijk teveel kruizen stonden van deze soldaten. Moet wel zeggen dat op de weg hier naar toen stonden er aan de zijkant van de weg vele foto’s van soldaten. Het graf zag er meer dan voortreffelijk uit en keurig onderhouden (zie foto’s). Hier besloten we besloten mede door de slechte weer omstandig heden om op de navigatie huis te kiezen. Dus om 11:15 begonnen we nadat we op de parkeer plaats nog even met een paar Oostenrijkse motor muizen hadden staan praten aan de terug reis. Het regende eigenlijk de hele dag maar op de snelweg leg je natuurlijk snel vele kilometers af. Wil ingediend dat we onderweg waren naar huis maar dat het waarschijnlijk zeven uur zo zijn voordat we daar zouden zijn. We kwamen nog in een grote file terecht bij Lille en wat uurtjes later bij Antwerpen waar ze een enorme aanpassing aan het maken zijn net voor de Kennedy tunnel. Wij hebben gekozen voor de LIefkenshoek tunnel wat verstandig was. Hier naartoe konden we aardig door rijden dus stonden we uiteindelijk op het Schepenpad 3 om 18:58. Dat was dus aardig ingeschat de de navigatie. We waren allebei verzopen. In de garage alles uitgetrokken en op de vloer gelegd waar ik de bestelde ballen gehakt al rook. Heerlijk want die simpele ballen met verse spinazie en gekookte aardappelen hadden we toch wel gemist. Wil natuurlijk wel blij dat we terug waren zonder brokken. Aan de tafel voor deze simpele maar smakelijk maaltijd. Na de maaltijd voor John een heerlijk Nespresso Cappuccino gemaakt en dit was de motor vakantie 2021. Wij hebben nog een Cruise in oktober op ons lijsten staan. John gaat dacht ik naar Ibiza in oktober.

Conclusie van deze vakantie:

1) Één week mooi weer gehad tot extreem warm

2) Één week met zeer veel wisselvallig weer met veel regen

3) Wat tijd verloren door het snel slijten van John zijn motor banden.

4) Totaal 5450km gereden verder zonder problemen.

5) We een zeer gul en prettig verblijf hadden bij Hannie en Alberto

6) Veel gezien en ook andere dingen gegeten.

7) Leuke vakantie zeker door de goede zorgen van mijn zoon John.

1. HanniecDuque:
    26 juni 2021
    Ten eerste heel fijn dat jullie gezond en wel weer thuis zijn!!!
    Jullie hebben prachtige dingen gezien en ook historische plaatsen.
    Dat de hotels niet altijd was wat jullie er van verwachten heeft ook weer zijn leuke kant, zoals die douche en wc ( ik zag het helemaal voor me Leen worstelend met de kraan en douchekop😂).
    Wij vonden het heel gezellig jullie hier te hebben, en hopen in de toekomst dat jullie nog eens langs zullen komen (misschien met Wil?)😊
    Groetjes en een dikke pakkerd uit Asturias 🙋😘
  2. Leen en John Kerkmans:
    26 juni 2021
    Hannie en Alberto, ik begrijp dat je nu in je eigen zwembad bezig bent. Vergeet je vlindertje niet om de armen hé Hannie. Anders verzuip je nog. Jullie waren geweldig en je koffie ook. We gaan jullie nog wel eens ergens zien. Gr. Uit Nieuw-Beijerland
  3. Marga en Caroline Polm:
    26 juni 2021
    Zo weer heelhuids thuis, erg leuk om jullie belevenissen zo te volgen en de foto's te zien. Caroline gaat een weekje naar Marrakech en daarna gaan wij met de boot op pad wens jullie een fijn weekend en de groetjes ook aan Wil
  4. Leen en John Kerkmans:
    26 juni 2021
    Geweldig dames in het Noorden, Maar Marrakech wil ik ook nog eens bezoeken. Kan me voorstellen dat jullie mooie boot het ruime soo gaat zien. Maar er wat van. Groetjes van ons.
  5. Leen en John Kerkmans:
    26 juni 2021
    Thuis is het ook niet slecht. Dat is de reden dat mijn vrouw nou niet staat te springen om op vakantie te gaan. Ik kan ook mijn ding doen thuis en kom de dagen goed door. Groetjes van ons
  6. PWM Snepvangers:
    26 juni 2021
    gelukkig weer heelhuids thuis dat is het voornaamste, ik heb ontzettend genoten van de verhalen je schrijft ze zo mooi en dan is het of je het zelf beleeft zeker omdat ik ook motor heb gereden, bedankt Leen en John tot de volgende reis. gr Peter & Ans
  7. Leen en John Kerkmans:
    26 juni 2021
    Tja Peter en Ans, we zijn eigenlijk zonder enig probleem te hebben gehad weer thuis. De banden van John had ik voordat we weg gingen ook niet gedacht dat die deze vakantie niet zouden halen. Maar je ziet, dat je dat moeilijk kan inschatten. Ik ben ook nog 2kg afgevallen. Dit komt omdat ik eigenlijk niet heb gesnoept. We gaan elkaar wel weer eens zien. Tot gauw
  8. Miranda Heeck den Boer:
    26 juni 2021
    Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn. En dit hebben jullie maar weer lekker gehad. Lekker genoten! En leuk om mee te lezen.
  9. Nico en Marijke:
    26 juni 2021
    Fijn toch weer thuis bij Wil na een mooie reis! Weer genoten van je verhalen! Jammer die 2sterren ellende op het eind maar de voorgaande accommodaties waren gelukkig niet verkeerd en ook heel gezellig bij Hannie natuurlijk! Prettig weekend.
  10. Leen en John Kerkmans:
    Ach ellende wil
    Ik het nou ook niet noemen. Ik heb met John er behoorlijk om liggen lachen. John zegt altijd. Dure voegt niets toe aan mijn vakantie. Maar toen hij dit mee maakte. Moest hij die mening wel aanpassen. Gr., Leen
  11. Frans van der have:
    26 juni 2021
    Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn en dat jullie kunnen terug kijken op een leuke zonnige en regenachtige vakantie met bezoek aan kennissen, mooie bezienswaardigheden , goede en minder goede onderkomens, en niet te vergeten het lekkere eten, soms goede koffie maar ook soms gewoon bruin water.
    Wij hebben genoten van de mooie verhalen en foto's, en zijn blij dat we met jullie mee konden reizen bedankt hiervoor.
    Wij wensen jullie ook weer veel plezier op jullie volgende reizen en met misschien iets beter weer.
    Eigenlijk ben ik ook wel weer blij dat jullie terug zijn want nu gaat mijn vakantie beginnen.
    Leen en Wil ik wil jullie ook alvast feliciteren met de verjaardag van John op maandag maak er een leuke dag van.
    Groetjes van Frans en Jolanda
  12. Pia:
    26 juni 2021
    Fijn dat jullie weer goed thuis zijn. Weer heel veel genoten van de leuke verhalen en mooie foto’s . Gr pis
  13. Leen en John Kerkmans:
    26 juni 2021
    Hoi Pia, we hebben het weer gehad en op naar volgend jaar. Jammer het weer de tweede week wat minder was. Maar dan waardeer des te meer als het zonnetje er wel is. Leuk weekend. Groetjes, Leen & Wil