Spanje motor toer - dag 3 naar Girona

19 juli 2019 - Girona, Spanje

De rest van gisteren en vandaag:

Om 23:00 waren we terug in hotel en konden we beginnen aan de wel verdiende nachtrust.

Vrijdag 19 juli 2019: Op naar Gerona via Andorra.

De wekker liep om 07:30 af na een verschrikkelijk nacht voor mijn persoontje. Mijn mede reiziger had geslapen als roodkapje. Op z’n buik met zijn hoofd in het kussen was de buiten wereld aan hem ontgaan. Ik moest gisteren avond ook ophouden met praten. Mijn nacht(rust) was iets wat anders geweest. Met lakens en dekend lopen zeulen en problemen met kramp  in mijn rechter been. Neen alle uurtjes waren aan mij voorbij gegaan. Alleen de laatste 2 uurtjes voordat de wekker af liep had nog een beetje rust gehad. Toen de wekker afliep had ik eigenlijk een beetje de smor in om wakker te worden. Maar moesten vandaag over vele kleine weggetjes (N wegen) langs Andorra en via de Pyreneeën naar Girona. Na een simpele Frans ontbijt zaten we om 08:25 op de motor met de GPS ingesteld op Girona. Het 295km rijden maar de rijtijd was in verhouding lang. Eenmaal buiten Carcassone natuurlijk een D weg. Dit keer de D56. Natuurlijk met ook veel gravel wat de moeilijks factor alleen maar groter maakte. Geen enkel recht stukje en in elke bocht gravel. Er kwamen nog twee problemen bij. Het 1st was benzine en de tweede was mijn stoelgang. Ik moest ik heel erg naar de toilet. Uiteindelijk de GPS maar op de dicht bijzijnde benzine station gezet met de hoop dat ze daar ook wel een toilet zouden hebben. Na 12km stonden voor een benzine station wat ook oplichter was gezien de prijs voor één liter benzine (net zo duur als wijn). Bij de vraag waar het toilet was kreeg in route beschrijving waar ik die toilet eventueel zou kunnen vinden???

Het heerschap wilde mij niet binnen hebben. Zijn maatje stond ook een beetje lachen en dacht “Rot jij maar op”

Dus het benzine probleem was opgelost en wij waren behoorlijk wat contant kwijt door deze geweldige oplichter. Maar bij mij was er niets opgelost. Na weer een behoorlijk stuk gereden te hebben en natuurlijk niets op de D weg te ontdekken wat ook maar op een toilet leek. Besloot ik om de landerijen van van deze streek maar te gaan bemesten. Gelukkig had ik John de wegenkaart als toilet papier in stroken geschuurd. Maar dit was niet nodig want ik had zelf schoonmaak doekjes bij me. Wat was dit een opluchting voor deze jongen, landerijen blij en ik was ook blij. Wat kan je beter hebben. Toen besloten we maar gelijk om de D wegen maar de gaan mijden en wat grotere doorgaande wegen te gaan rijden. In het plaatsje Tuchan een koffie stop waar we nog wat plaatselijk oudere mensen hebben zitten observeren. Altijd leuk. Eenmaal op de N116 richting Andorra. Zijn half twaalf bij een fruit winkel / zelfbedieningszaak gestopt. Om een lang brood te kopen met tomaat en Chorizo als beleg. Aan een tafeltje onder een parasol het Franse in lengte door midden en belegd. Dat smaakte voortreffelijk en dit samen met een Perrier. Om kwart over twaalf reden we hier weg met de GPS ingesteld op de Spaanse plaats in de Pyreneeën Pugcerda. De weg hier naar toe was bijzonder mooi. In de plaats Pugcerda zijn we op het plaatselijk pleintje iets gaan drinken. Het weer smoorheet vandaag. John nam een Cola light in een Perrier. Daar hebben we de GPS ingesteld op Girona. Via een schitterende weg N26o die ook door een Spanjool werd aangegeven dat we die weg moest gaan rijden met de motor. Het was echt een schilderij na schilderij wat we hier te zien kregen. Echt oog strelend en je kon elke 100 meter wel stoppen om een foto te maken. Hier Ripol kwam er een eind aan dit moois. Daar zijn we bij een Lidl vestiging gestopt waar ik bij een cafeetje buiten ben gaan zitten. En john naar binnen is gegaan voor wat hartigs vanavond en hij kwam ook met een doos Magnum’s naar buiten. Er zaten er 6 stuks in maar we hebben de andere 4 overgebleven aan mede terras genoten uitgedeeld die daar blij maar waren. De ober was een jongen man uit Honduras. Die stik gelukkig was met 2 ijsje. We hadden hier 2 x koffie en een spa rood voor 5,00 Euro. Wat is Spanje tocht voordelig. Ook bij de benzine pomp is het echt lachen geblazen. Voor 1,37 per liter krijg je hier de benzine. Wat een verschil met die oplichter van vanmorgen.  Na de plaats Ripol zijn we laatste 95km over een snel doorgaande weg gaan rijden om rond kwart over vijf in Girona voor onze overnachting lokatie te staan. Hier kon je de

1. Coby:
    20 juli 2019
    Had ik toch wel een foto van willen zien jij in een weiland 😀😀
  2. Miranda Heeck den Boer:
    20 juli 2019
    Wat een drama diarree! Ik weet er alles van helaas.