Supertoer 2019 - Dag 7 - laatste dag en verslag

21 juni 2019 - Nieuw-Beijerland, Nederland

Het vervolg van eer gisteren:

Vrijdag 20 juni 2019: Mooi weer en zeer goed geslapen.

Na een meer dan uitstekende nachtrust waar we allebei om 06:30 wakker werden. Liepen we om 07:02 de trap van dit laatste hotel naar beneden met de motor koffers en andere zaken. Alles klaar en gereed gemaakt op de motor. Naar dmooie ontbijt zaal om de heerlijke verse broodje te gaan verorberen.

We waren niet de eerste maar kan wel zeggen dat we er vroeg bij waren.

Om van voor half acht stapten we op de motor om aan de laatste lange etappe naar huis te gaan beginnen. De afstand naar de grens Duitsland / Nederland was alleen al 597km. En daar komen dan de afstand Emmerich Oostvoorne nog bij. We reden het eerste stuk over mooi glooiende binnen wegen waar het goed kon door rijden en daar was ook een snelheid van 100km toegestaan. Die snelheid reden we natuurlijk haast altijd. Net iets boven Frankfurt hebben we toen maar gekozen om voor de Duitse autobahn te gaan omdat het anders te laat in Oostvoorne komen zou worden. Dus rond elf uur zaten we op de lange strepen baan en was het alleen maar recht uit rijden met af en toen een beetje gas minderen. Rond 12:30 nog gestopt voor wat voedsel voor motoren en berijders. Het smaakte alle mede innemends heerlijk dus met volle tank en maagjes gingen we beginnen aan de laatste 383km. De kilometers schieten dan wel voorbij en om 14:30 reden de grens over en was meestel 130 en soms 100 km aan de orde. We zijn door gereden tot aan Gorinchem. Daar ook nog even iets gedronken en het thuis front geïnformeerd dat we omstreeks 16:30 in Oostvoorne zouden kunnen zijn.

Alles verliep eigenlijk vlekkeloos en zonder verkeerd problemen, behalve op de ring Rotterdam. Daar moesten we heel lang tussen de auto’s rijdend onze weg vinden naar Oostvoorne. Net na de Botlek tunnel was de baan weer vrij en was het nog 26km. Om precies 16:22 reden we bij John zijn erf op en stond Wil haast eigenlijk op ons te wachten. De boys waren ook al thuis dus we waren kompleet. Wij hadden Andijvie met ballen gehakt besteld. Een eigenlijk traditionele maaltijd van ons na een vakantie waar je meestel allerlei andere dingen krijgt te eten. Niels was vandaag ook geslaagd voor zijn proef rijden rij examen dus was er ook nog iets te vieren. Moet zeggen dat de jongere generatie aan tafel de Andijvie nou niet helemaal kon waarderen maar afzien hoort ook bij opgroeien, dus dat moest maar een keertje. Na deze heerlijk en simpel maaltijd nog een kopje koffie met taart. Reed in om 19:30 weg bij John met Oma in mijn kielzog richting Nieuw-Beijerland.

Ik kan echt zeggen een bijzonder leuke en geslaagde motor vakantie.

Wat gegevens:

Vertrek stand: 22.904 km

Aankmost: 26.312 km

Gereden kilometers: 3408 km

Totale gebruikte benzine: 170,4 Liter

Benzine kosten alleen: 265,82 Euro

Conclusie van dit alles:

1) Geen pech of ongelukken gehad.

2) Mooie weer met soms een klein drupje regen.

3) Ontzettend gezellig eigenlijk altijd maar vooral s’avonds met al de bikers om en aan de tafel. Altijd lachen.

4) Goede hotels met goed eten.

5) De Dolomieten blijft speciaal zeker met de motor / schitterend.

Weer een niet vergeet vakantie er bij.

1. Coby:
    21 juni 2019
    En zo heurt het ook zeggen ze op zijn haags
    Wel thuis
  2. Nico en Marijke:
    21 juni 2019
    Gelukkig weer heel thuis bij Wil. Ook fijn!
  3. Nico en Marijke:
    21 juni 2019
    Gelukkig weer heel thuis! En weer bij Wil ook niet verkeerd he? Groetjes uit Spanje - heerlijk weer hier en ook lekker eten! Gr van ons!
  4. Gerrit Van der kolk:
    24 juni 2019
    Vraag mij toch af misschien dat ik het verkeerd gelezen heb maar heb jij 2 nachten in VALGARDENA geslapen?
  5. Wil:
    25 juni 2019
    Inderdaad, wij hebben één nacht extra in Val Gardena overnacht en extra moeten bij betalen