Op naar de Franse Alpen en Italie 2020 - 26 augustus 2020

26 augustus 2020 - Val-d'Isère, Frankrijk

Woensdag 26 augustus - Schitterend weer mooie route:

We waren vroeg uit de veren. Vandaag was weer eens scheer dag om lekker gladjes de dag door te komen. Allebei een lekker after shave’tje op en klaar om van ons ontbijtje te gaan genieten. Dat was een ramp naar de ontbijt en daar stond helemaal niks en daar was ook niemand aanwezig? Jezus wat nu. Geen ontbijt waar we wel voor betaald hadden. Ik ben maar naar de voordeur bel gegaan en ben daar op gaan drukken. En jawel, na een paar minuten kwam de heer des huizes te voorschijn met zijn ongewassen hoofje. Hij zei, dat het tien minuten zou duren om alles gereed te krijgen. En inderdaad, na 10 minuten zaten we aan de lange ontbijt tafel met een andere motor rijder uit Andorra naast ons. Die vertelde dat hij de route Grand Alpes gingen rijden. En wij ook dus zeiden we “We komen je onderweg dan wel tegen” Na de ochtend maaltijd reden we tien voor half negen weg met de navigatie te hebben ingesteld op Route Grand Alpes. Eerst een klein stukje vanaf het hotel naar de oorspronkelijk route en toen kon het motor feest gaan beginnen. Aan het eind van deze woensdag wisten we. Dat het een schitterende motor dag was. Maar daar dat wisten we pas om 17:00 uur toen we in het Hotel Val D’Isere waren kamer 17. We hadden ons op deze mooi weer dag voorgenomen om er wat meer stops in te voegen. Gisteren hadden we iets teveel achter elkaar gereden met te weinig koffie / drank stops. Op de berg top Col de Saisies. In een lekker ligstoel gaan zitten liggen in het zonnetje bij 24 graden met een bakkie Cappuccino en een dubbele espresso voor opa. Hier hebben we zeker een half uurtje gezeten. En jawel, daar kwamen we ons hotel gast uit Andorra tegen. We vertrokken weer om na een klein uurtje bij een leuk tafeltje met een bank in een haarspeld bocht onze heerlijke krenten bollen van de warme bakker op te eten met een glas Perrier. Dit was in La Clusaz op route de Col du Ar. Na een klein uurtje reden we de Col du Roselare op route des Saiases. Langs een prachtig mooi groen gekleurd meer. We zijn daar even samen op de foto gegaan die we door een Italiaanse jonge dame hebben laten nemen. Dit was op route du Cormet. Het was alleen een beetje warm aan het worden en we besloten daarom om ergens hoog een hotel te gaan kiezen. Op de Route Des Alpes weken we even af en zijn we over de stuwdam gereden richting Tigne Valclaret. Ik was daar een paar keer op wintersport geweest en wilde het nu wel eens in de zomer ervaren. Dat is dan toch net even wat anders als in de winter met sneeuw. Bij John op zijn display begon het lampjes te branden dat hij wat olie moest bijvullen. En dat heeft hij dan maar even geluk gedaan, 300CC was voldoende om het waarschuwing lampje weer het zwijgen op te leggen. Nadat we hier een consumptie te gebruiken waar mensen om ons heen in een zonnestoel lagen te bakken in het zonnetje. Daar hebben we op de site van booking.com even ons hotel voor komende nacht zitten reserveren. Het werd Hotel Val D’Isere wat midden in dit wel bekende wintersport plaatsje was gelegen. Nadat we over de stuwdam waren gereden moesten we nog 4km naar Val D’Isere over open gebroken weg. Om 17:15 stonden we in het centrum van Val D’Isere en ging John even lopend in-checken in onze luxe onderkomen. De beide motors konden in de garage onder het hotel. Bij de receptie kregen we onze kamer sleutel op de begane grond nummer 17. Het was een simpele typische wintersport kamer met alles wat je nodig had maar ook niet meer dan dat. Uit de warme motorkleding en snel onder de douche. De straal uit de douche was heel goed eigenlijk wel bijzonder voor een hotel. Onder de douche even de onderbroek gewassen met de sokken. Klaar voor morgen om zonder geurtjes morgen fris en fruitig verder te kunnen gaan. Na de douche in de korte broek waar we op aanraden van de receptie naar Restaurant Avancher moesten gaan. Eerst even gezellig op het pleintje een bakkie koffie en een colaatje genomen (5,- Euro per stuk). Maar dat heb je in dit soort plaatsjes wat een beetje decadent is en waar de prijs altijd meer is dan normaal. Om 18:30 naar dit Restaurant Avancher. Dit restaurant bleek helemaal vol geboekt te zijn. Toen naar de 2de keus van de Hotel receptie Restaurant “La Garage” wat precies aan de andere kant van Val D’Isere was. Maar een beetje loop ontspanning kan geen kwijt. Om 19:30 stonden we daar bij de Balie waar we om een tafel vroegen voor 2 personen. Hier konden we plaats nemen met de afspraak dat we bij het lopen in het restaurant mondkapjes moesten gebruiken. Ik nam een US Hamburger en John nam een Pizza Calzone. Ik nam een glaasje Rode wijn erbij en John nam Tonic. Het smaakte voortreffelijk daar was niks mis mee en we hebben dit avond eten afgesloten met een dubbele espresso en een Cappuccino voor John. Dit alles voor 68,- Euro. O, 21:30 liepen we terug naar hotel waar ik dit verhaaltje ben gaan in tikken en John een film is gaan kijken op zijn Ipad. Ik ga hierna nog even de Gopro filmpjes laden in de Laptop. En dan is deze avond ook weer gevuld. Morgen was het ontbijt om 08:00. Weer een succesvolle en mooie dag gehad met schitterend zonnig weer.

Ga proberen om wat foto's toe te voegen?

Wordt vervolgd