Op naar de Franse Alpen en Italie 2020 - 27 augustus 2020

27 augustus 2020 - Vars, Frankrijk

Donderdag 27 augustus 2020 ; Schitterend weer en fantastische mooie route

Wat een dag zou dit gaan worden fantast weer en een bijzonder mooie motor route. Maar we beginnen bij het begin en dat was de afgelopen nacht. Ik en mijn slaapje zijn veel wakker geweest door kramp in onze benen. Geen idee waar dat door ontstaat maar het is en blijft lastig. Wel wat langer geslapen want net niet wakker geworden van de ingestelde wekker. Het was vijf voor acht toen ik in de badkamer stond voor het ochtend ritueel en bij terug komst in de kamer was John ook wakker. Om half negen zaten we in de ontbijt zaal waar heerlijke koffie werd klaar gemaakt met een lekker ontbijtje met lekker vers Frans stokbrood en was ook hamkaas, eitjes etc. Nee, dit was de eerste keer dat we ons tegoed konden doen en met een goed gevoel de ontbijt kamer uit liepen. We hebben eerste de motors uit de garage gehaald en die voor de deur van het hotel gezet. Daarna met onze bagage naar buiten en in de koffers van de motors gedaan. Om 09:00 uur reden we weg en rmet eigenlijk direct een heel mooi panorama voor ons. Het ging richting Col D’Iseran wat een bijzonder mooie weg naar boven is. Wat is dit toch een mooie ervaring om dit te ervaren met dit mooie weer. Deze berg is 2770 meter hoog stonden we om 10:00. Ik heb daar geprobeerd om de Drone wat te laten filmen maar er stond boven teveel wind. Hierna daalde we af en kwamen in het dal van Val Cerni.  en door de Lanslebourg. Hier hebben Wil en ik met de hele groep Oud-Beijerlanders eens een wintersport vakantie gehad. Hierna Val Cenis en verder daalde we af waar we uiteindelijk bij Fréjus aankwamen. Uiteindelijk kwamen we bij de Col du Telegraphe waar we op de top onze ingekochte brood met beleg heerlijk op een bankje ons middag maaltje hebben zitten op eten. Een grandioze lokatie met een beetje schaduw onder een grote boom. Het was behoorlijk warm. Na drie kwartier reden we verder en door het dal tussen de Telegraph en de Col du Galibier. Schitterend was het hier en je kon blijven stoppen om foto’s te maken. Toen uiteindelijk naar boven en over de Col du Galibier. Om 14:00 daalden we hier weer vanaf om in de warmte door Briancon naar Col du Iz oard. Hier boven gestopt bij restaurant Refuce Napoleon. Een sapje en een koffie genomen. Lekker buiten op het terras met een mooi uitzicht over het dal. Om 14:30 reden we verder na de top die op 2360 meter ligt. Het was hier behoorlijk druk dus zijn we gelijk verder gereden. We wilden hier eigenlijk al een hotel hebben maar helaas. Die konden we niet vinden omdat we geen Internet verbinding hadden. Het was toen zo warm dat we ons Cooldown vest bij een watervalletje in het water hebben gedaan om wat verkoeling op ons lichaam te krijgen. En dat werkt echt, zelfs John was er laaiend enthousiast over. Vervolgden onze mooie route richting Col du Vars en in het plaatsje Vars hebben op de Booking.com site zitten kijken naar een bed voor vannacht. Het werd Hotel Les Lores wat 6km verder op was. Bij de receptie waar de jongedame ons hielp en die was ook de eigenaresse kregen we een familie kamer. Twee aparte kamers waar John zijn eigen onderkomen kreeg. Een hele grote douche ruimte met een ruim bed. De hand doeken zouden we wat later krijgen omdat deze morgen de wasmachine kapot was gegaan. We hadden kamer 10 met een lekker groot balcon en was ondanks de warmte lekker koel. Ik ben dit gaan intikken en alle apparaatje gaan opladen. We hadden stopcontacten voldoende zelfs met USB aansluitingen. We hadden ook het eten voor vanavond besteld met rode wijn dus wij hoefde de deur niet meer uit. Het dagmenu bestond uit Bladerdeeg gevuld met kaas en spinazie als voor gerecht. Het hoofd gerecht kalfsvlees schotel met aardappels met appeltaart en slagroom als dessert. Wat zou dit smullen worden. Dat komt zeker goed.

Wordt vervolgd, morgen over de de hoogste te berijden berg van Europa en de Col de Lombarda?

1. Nico en Marijke:
    27 augustus 2020
    Smakelijk eten!
  2. Coby Christiaanse:
    27 augustus 2020
    Dat het jullie wel mogen bekomen 😉
    Jullie hebben wel mazzel met het weer hoor 👍👍
    Voorzichtige voortzetting