Op naar de Franse Alpen en Italie 2020 - 29 augustus 2020

29 augustus 2020 - Belgirate, Italië

Hallo Allemaal.

Ik heb een paar filmpjes op deze site gezet genomen tijden de rit over de Col du Bonett gisteren.

Ook een deel verslag van deze zaterdag

Zaterdag 29 augustus 2020 ; Het regent maar………

We werden om 07:30 wakker en bij het openen van de gordijnen van mijn slaapkamer zag ik de zwart hemel en waren de straten nat. Dat wordt dan onze eerste dag met regen. Even de gewone kleertjes aan naar het ontbijt buffet van dit mooie pensioen. Want was het eigenlijk. Dit was eigenlijk een heel dorp helemaal nieuw neer gezet in een mooie en bosrijke omgeving. Alles was hier echt mooi en met interesse gemaakt. Onze tafeltje met een kaartje er op van onze kamer Giobert. We kregen de koffie die we wilde en he buffet met een voor ieder wat wils recht voor onze snufferd. Alleen was het stokbrood wat verouderd. Maar de rest smaakte alles lekker. Om weer bij onze kamer te komen moesten we naar buiten en het regende nog steeds. Ik ben even mijn portemonnee gaan halen om bij de receptie te gaan betalen. Maar toen bleek, dat je alleen contant kon betalen en niet met een bank of credit kaart. Maar, er werd aangeboden dat ik de 192,- Euro mocht voldoen als ik thuis was. Dat heb ik nog nooit mee gemaakt. Maar ik kon niet anders, dus wij weg zonder te betalen. De Iban nr. etc via een Whatup’je aan Wil doorgegeven dan kon die dit in orde brengen. We reden daar om 08:15 weg met de instelling dat we veel regen zouden krijgen. De kleding dicht en motorpak aan de onderkant strak om de regen tegen te houden. We hadden ook gekozen om niet over van die avontuurlijke weggetjes te rijden maar gewoon direct naar het Logo Maggiore  naar het plaatsje Meina. Ik had d.m.v. Whats uppen met Hotel Bel Sit gecommuniceerd en een beetje over de prijs zitten onderhandelen. De prijs was 148,- Euro voor een kamer met balkon en meer zicht. Ik heb dit naar beneden kunnen krijgen naar 130,-Euro inclusief ontbijt - garage voor de motor en ontbijt voor ons beiden. En aangezien we hier een paar dagen willen blijven kan dit gauw 100,- Euro uitmaken.

Ergens onderweg zijn we bij een was staat gestopt omdat we de radiateur van John zijn motor wilde schoon spuiten en het oplopen van de motor temperatuur wilde tegen gaan. Dit was ook op het aanraden van Peter Snepvanger die dezelfde motor heeft en dit ook heeft ervaren. Zo gezegd zo gedaan. Onderweg gelukkig geen regen en liep de temperatuur alleen maar tot zelfs 25 graden maar er was geen zon. Bij een leuk terrasje koffie en voor mij water met bubbels genomen. Het was hier zo goedkoop dat John nog een bakkie nam. We moesten nog 142km rijden om bij het Logo Maggiore te komen. Om 13:00 nog even gestopt omdat de maagjes begonnen te knorren. Bij een warme bakker een soort van pizza gekocht want alles was weer dicht. Dus waren er niet veel mogelijkheden. Simpel maar wel smakelijk. De GPS gaf aan dat we rond 14:00 bij ons hotel zouden zijn. En inderdaad stonden we om 13:50 voor de ingang waar de garage deur direct werd open gemaakt. Motoren mooi in het hoekje bij elkaar gezet vlak bij de lift deur. Lekker makkelijk. Binnentassen uit de motor koffers en op naar de receptie. Daar was Isabella waar ik ook mee had zitten Whatuppen. Natuurlijk was een Credit kaart en ID kaart nodig om ons verblijf permanent te maken. We kregen kamer 114 op de eerste verdieping met een balkon en natuurlijk meer zicht. Van dit moderne hotel met 4 sterren. Onze kamer keek uit over het meer van Lego Maggiore maar helaas was het zicht niet helder. Het was hier wel stil leek ons. Het weer was niet slecht maar geen zon. De temperatuur was rond de 24 graden. Om 15:00 uur de TV op kanaal 14 gezet om de training van de Formule 1 te bekijken. Waar onze Max op plaats 3 van de start grid kwam te staan. Ik ben hierna onder de douche / hoge druk reiniger gegaan. Want in onze kamer was ook weer een douche met hoge druk spuit stralers. Was even wennen. Want als je niet hoe het werkt en de verkeerde kant uitdraait krijg je gelijk een koude hard straal op verschillende hoogte op je lichaam. Wat John ook was overkomen. John had mij verteld hoe en wat waardoor ik niet gewaterdstraald werd. Gelijk de sokken in de handen genomen met zeep en die als washandje gebruikt waardoor ze gelijk schoon werden. Dit samen met de onderbroek en alles was weer spek en span voor de komende dagen. Na de was beurt in de korte broek en naar het kleine centrum van het dorpje Meina waarvoor we stukje steil naar boven moesten lopen. Ik had me rugzakje meegenomen met me Goretex fiets jasje. Net boven bij het soort van stadhuis zat een koffie tentje waar we heerlijk Italiaanse koffie hebben genomen. Dit goddelijk bruine vocht wat ze hier in Italië bijzonder goed kunnen bereiden ging er in als koek. Nog maar een bakkie van dit sap genomen om daarna in fris buitje regen naar de lokale Spar te lopen om wat fruit en ijsthee voor op de kamer te kopen. We werden bij de kassa een beetje opgehouden door de plaatselijke snol (beetje ordinair met een rokje wat geen rokje was). Ze had heel veel katten thuis want de Spar was gelijk verlost van kattenvoer. Nadat John eindelijk kon betalen en wij naar buiten liepen gelijk een appeltje uit de verpakking gehaald. We zijn gelijk even het dorp gaan verkennen om te kijken waar we vanavond konden gaan eten. Het is nu 18:00 uur en we zitten Tour de France te kijken omdat het buiten behoorlijk regent. Om 19:30 gaan de eet gelegenheden pas open.

Wordt vervolgd

1. Nico en Marijke:
    29 augustus 2020
    Hopelijjk valt het mee met de regen! Goede reis morgen!
  2. Leen en John Kerkmans:
    Mogge Marijke en Nico,
    We zitten nu in sjeik onderkomen direct gelegen aan het Logo Maggiore.
    Op dit moment (11:00) hebben we de regen gehad en is de zon aan terug komen.
    Het plan is om hier een paar dagen te blijven en dan naar Livigno te rijden en via Zwitserland langzaam terug te rijden.
    Groetjes, Leen & John
  3. Frans van der have:
    30 augustus 2020
    Ik hoop dat alles goed gaat met de motor van john , mooie filmpjes ook .
    Ik lees dat jullie regelmatig lekkere koffie drinken maar ik lees niets over lekkere stukken gebak en normaal als ik john over de tours hoor vertellen gebeurt dat wel.
    Ik begrijp dat jullie het goed naar de zin hebben geniet er van.
    Groetjes uit het natte Nederland
  4. Leen en John Kerkmans:
    Goede morgen Frans,
    Hoe vind je het dat je verlost bent van de maatje. We zitten nu aan het Logo Maggiore met wat regen. Maar als de weermannen het bij het rechte eind hebben gaat dit vanmiddag veranderen. Gaan we eerst F1 kijken.
    Groetjes van ons.
    Opa Kerkmans en John
  5. Simon:
    30 augustus 2020
    Het zijn wel veel erg bochten in het filmpje.Veel plezier nog en succes met Max vanmiddag ,als er regen valt ,laat het dan maar bij Spa vallen.
  6. Leen en John Kerkmans:
    30 augustus 2020
    We wilde eigenlijk a.s. dinsdag richting Livigno rijden, maar
    Maar het gaat geen Livigno worden. Het weer is daar niet best.
    Dus blijven we zeer waarschijnlijk hier wat langer en rijden dan Zwitserland in.
    Het is eigenlijk alleen in dit gebied redelijk tot goed weer.
    Het is nu 25 graden met een staal blauwe hemel.
    Nu achter de TV om F1 te kijken.
  7. Nico en Marijke:
    30 augustus 2020
    Livigno was ook een mooi ski-oord! Benieuwd hoe het in de zomer is. En hopelijk voor jullie weer mooi weer! Groetjes
  8. Leen en John Kerkmans:
    30 augustus 2020
    Wel, het gaat geen Livigno worden. Het weer is daar niet best.
    Dus blijven we zeer waarschijnlijk hier wat langer en rijden dan Zwitserland.
    Het is eigenlijk alleen in dit gebied redelijk tot goed weer.
    Het is nu 25 graden met een staal blauwe hemel.
  9. Nico en Marijke:
    30 augustus 2020
    Nou prima toch - als je nog kunt veranderen door de mindere weersverwachting! En 25° is niet verkeerd.