Op naar de Franse Alpen en Italie 2020 - 30 augustus 2020

30 augustus 2020 - Belgirate, Italië

Het vervolg van gisteren en vandaag

Om kwart over zeven hebben de schoentje aangetrokken en zijn aan de wandeling begonnen om een restaurantje te vinden. John met de Iphone in zijn handen eerst maar naar de noordelijke gelegen tentjes. Maar we kwamen er al snel achter dat er veel dichte was hier aan het Logo Maggiore. Toen we die kant hadden gehad, totaal 3 zaken en allemaal dicht. Terug en naar zuidelijk gelegen eet lokalen. Haast alles dicht alleen een zaak Primavera was open. Maar buiten even staan kijken naar de verschillende prijzen van de voor-hoofd en na gerechten en dat was wel aan de prijs. Als je dit ging doen kwam je al gauw op 60,- Euro per persoon exclusief drankje. Maar goed, we konden niet anders en dus gaan we dit maar ervaren. Binnen komend werden is een soort van medische keuring te moeten ondergaan met koorts metingen etc. We kwamen allebei ongeschonden door de test. Eenmaal binnen bleek dat de bedieining werd gedaan door mensen met een down syndroom. Onze keuze werd wel opgenomen door een ander persoon. John ging voor gegrilde lams ribben en ik voor gegrilde Tuna. Ik nam spa rood als drankje omdat mijn suiker niveau aan het oplopen was zeker na de paar glazen wijn van de vorige avond. John keuzen werd op een soort van grill plaatje op de tafel gezet. Mijn Tuna had de gril maar heel even gezien of gevoeld want die was rauw. Er lag een soort van zeer klein beetje gebakken uien bij met koude spinazie (kosten 21,-Euro). Nee, ik vond het helemaal niets. John vond zijn gegrilde lams vlees wel smakelijk. Hij nam nog een dessert van een soort chocolade pudding. Dit was echt bevroren en eigenlijk had je hak bijl nodig om dit te kunnen eten. Nadat John de cappuccino op had ben ik gaan afrekenen en moest 62,- Euro betalen voor eigenlijk helemaal niks. Wij liepen nog na te praten over het eten van gisteren avond. Wat een verschil was dat. Terug komend in het hotel zijn we op het buiten terras gaan zitten met een drankje. We kregen gezelschap van een Zwitser. Hij vroeg ons wat we deden en natuurlijk was hij wel verbaast dat we dit soort motor toertjes elk jaar deden. Hij reed ook motor maar dit soort verre reizen op een motor vond hij te vermoeiend. Om 23:00 liepen we naar boven en gingen we vrij vlot slapen. We wisten dat het morgen, zondag een slechte dag zou gaan worden met veel regen.

Zondag 30 augustus: Wat een regen in de ochtend.

We waren om 08:30 wakker en niet veel later waren we beneden in de grote en gezellige ontbijt zaal met glazen wanden uitkijkend over het Logo Maggiore. Er waren donkere wolken met een dreiging van zware regen buien. We namen een tafeltje uitkijkend over het meer en bestelde onze koffie. Het was leuk om over het meer te kijkend met koffie en de buikjes te vullen. Wat langer getafeld dan te doen gebruikelijk voor ons want we zouden even niet op de motors kruipen. Er hingen zware donkere wolken en dat moest een ontlading krijgen. Net toen we dat uitspraken begon het te hozen. Dat heeft zeker een uur geduurd. Na deze plas met regen werd het geleidelijk lichter en kwam zelf de zon terug. Klein filmpje gemaakt met de Iphone. Om elf uur even met de jonge dame van het hotel staan praten over de muziek die hier aan stond. Ze vroeg of wij misschien andere muziek wilde horen omdat vertelde zei, de piano muziek ook niet echt mooi vond. Dus vroeg ik om  Eros Ramazzotti om iedereen blij te maken. Dat vond ze wel wat en via een keuze menu op de TV werd Eros Ramazzotti muziek aan gezet. Nadat we ons drankje op hadden zijn we naar onze kamer gegaan en via de deur naar ons balkon stonden we direct op het grote terras bij het zwembad. Heerlijk zitten / liggen relaxen waar door een bediende de stoel kussens werden gebracht. Om 13:00 andere kleertje aan we wilde bij de plaatselijke Espresso bar onze lunch gaan gebruiken. Maar helaas, alles was dicht. Omdat we wisten dat we wel in ons hotel een lunch konden gebruiken hebben we daar maar voor besloten. Bij binnenkomst gelijk het meisje wat hier de bediening deed en uit Albanië kwam onze wensen aangegeven. Voor mij werd het tonijn salade en voor John 2 stuks ham kaas tosti’s. Samen met koffie en sprankeling water was het een geslaagde lunch. Het zag er good uit en smaakte heerlijk. Verse salade met heerlijke olijf olie klaar gemaakt. Super lunch. Zo af en toe met onze Albaneze staan praten over van alles en nog wat. Om 14:00 waren we weer in onze zwembroek en bij het zwembad waar de temperatuur inmiddels was opgelopen tot 26 graden. Tot 15:00 hier gezeten en toen naar onze kamer en op kanaal 14 om de F1 race van België te bekijken. De race was saai waar Max Verstappen helemaal niks kon doen aan het oppermachtige Mercedes duo Hamilton en Botton. Om half vijf na de race andere kleertjes aan en zijn we op de motor naar het plaatsje Dormelletto gereden naar een plaatselijke Hamburger tentje. Want wat we gisteren avond hadden gehad dat gingen we niet herhalen. De hamburger smaakte voortreffelijk. Na deze maaltijd zijn we naar een Gelaterie gereden die we waren voorbij gereden op de heenweg. Hier gestopt en ik even de diabeet knop omgezet. Wat een heerlijk ijsje was dit. Het smaakt, smaakte, smaakte ontzettend goed en dat voor 8,-Euro. Na een kwartiertje hier weg en onze vervolgd terug naar ons hotel waar we in de plaats Arona gestopt aan de Boulevard waar het wel gezellig druk was. Daar bij een Koffie shop gaan zitten met uitzicht over het Logo Maggiore. Heelijk weer ook op dit tijdstip. Het was nog steeds 26 graden om 20:30 uur. En dit weer met zo’n heerlijke koffie voor je snufferd. Kunnen er niet veel dingen verkeerd zijn. John nam nog een kopje Cappuccino maar ik was bang dat ik dan vanavond niet kon slapen. Om 2:00 reden we weg en terug naar ons hotel Bel Sit.  Op Internet kan je kijken hoe dit er uit ziet. http://www.bel-sit.it     De motors gelijk weer in de garage gereden onder het hotel en geparkeerd vlak bij de lift naar onze kamer. Het is nu 21:10 en nog even met het vrouwtjes zitten Facetimen zodat wij en ook Wil weer op de hoogte was van onze en wij van haar dag verrichtingen. We gaan nu even de route voor morgen uitzetten. We blijven hier tot dinsdag 1 sept. en dan gaan we ondanks dat het daar een graadje of 15 kouder is toch de gok nemen om naar Livigno te rijden. Dan is de bedoeling om via een één baan tunnel naar Zwitserland te rijden richting Noorden / huis.

Wordt vervolgd

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Frans van der have:
    31 augustus 2020
    Jammer dat er zo veel restaurantjes dicht zijn , en dat je er dan toevallig een tegen komt waar het eten niet veel voorstelt.
    Voor de rest nemen jullie het er goed van en aan de foto's te zien hebben jullie een prachtig terras met een geweldig uitzicht hopen dat het weer mee blijft zitten.
    De race met Max viel inderdaad tegen maar wat kan je eraan doen.
    Ik kon voor het eerst al jullie foto's bekijken en het ziet er allemaal gezellig uit.
    Vandaag nog lekker rustig aan en voor morgen weer een leuke en mooie droge reisdag gewenst.