IJsland cruise 2023

22 juni 2023 - Inverness, Verenigd Koninkrijk

Het vervolg - laatste stukje

Toen wij aanbood kwamen zijn we eerst nog wat koffie en thee gaan drinken samen met een heerlijk gemaakt koekje en wat koud water. Om half zes waren we in ons hut want we wilde vanavond weer in het Orleans Restaurant eten. Ik ben dit nog even gaan zitten intikken en daarna in de spijkerbroek en overhemd om naar de achterkant van het schip naar de 3de etage af te zakken voor de avond hap. In de gang naar onze warme hap liep er een stel wat bij ons aan de tafel zit Wilma en Daan voor ons in de gang. Om tien over zes zaten we weer netjes op onze plaatsen in het Restaurant. De menu kaart bestudeert en onze keuze was snel gemaakt. In de wacht periode over van alles en nog wat zitten praten. De maaltijd bestond uit Parmacotto met blauwe kaas - Zucchini cream met knappende spekjes en zwarte peppers.

De hoofd maaltijd bestond uit kleien gehakt balletjes met aardappeltjes - blueberry en paddenstoelen saus. Het smaakte niet slecht maar ik wel eens iets lekkerder gegeten.

Om tien over acht verlieten we de tafel nadat ons kelner nog even had verteld dat hij er ook in IJmuiden af zo gaan. Terug naar India en waar hij in september zou gaan trouwen. We zijn vanuit het restaurant naar onze hut gelopen om nog even te gaan bekijken dat het schip de plaats Kirkwall ging verlaten en op naar de volgende plaats Invergordon in Schotland. We zouden daar om 07:00 moeten zijn. We gaan straks eerst nog naar het theater waar de gitarist Maximillen Philipe een stukje gaat spelen. Dan zal het wel kwart voor tien zijn als we terug zijn. Wij vonden die Maximillen Philipe wel aardig tot hij een kerst liedje begon the spelen. Wat vreemd in deze juni periode.

Om tien voor tien waren we terug in ons hutje en begon er een andere leuke periode. Kleertjes uit en pyjama aan. Altijd voor ons de relax periode van de dag. Het was nog helemaal licht buiten en we hadden de Shed eilanden nog aan onze rechter kant in het zicht. Wij gingen een heerlijk koude Cola Zero nemen en een TUC die we vanmiddag hadden gekocht.

Morgen Invergordon of Inverness wat aan het meer van Loch Nesh ligt.

Dus vroeg op voor een vroeg ontbijtje om ook vroeg naar Inverness te kunnen gaan.

Donderdag 22 juni 2023: Invergordon - lekker zonnig weer

We waren weer lekker vroeg op. Om 07:00 waren we gesteld en liepen we naar dek 9 voor de ochtend hap. Daar hebben we zitten kijken hoe het schip aanmeerde in Invergordon. Om 09:15 liepen we op de kaden en moesten we even uitzoeken hoe we in Inverness zouden kopen. Net voor de uitgaan stond er man van een informatie bureau die ons all informatie gaf die we wilde hebben. Net buiten de poort stond er een bureautje die tickets verkocht naar Inverness. En dat voor 40,- Engelse rondjes heen en terug. Om half tien vertrok de bus met een reisleider die je ook nog all informatie gaf wat jet onderweg tegen kwam. Een klein uurtje later waren we in Inverness voor de Kathedraal die je voor 2,- Pond kon bezichtigen. Wij hadden dit bij terug komst gepland omdat nu iedereen naar binnen ging. Ik was hier natuurlijk in 2015 op de motor met John geweest. Maar het was toch wel gezellig met een heerlijk zonnetje hier te wandelen. We wandelde langs de Rivier Ness en de brug over om in het centrum te komen. We waren niet de enige want als zo’n Cruise boot de mensen los laat is druk. We hebben ergen aan het water front wat zitten drinken. En niet veel op een andere lokatie een dubbele Espresso en een Cola. Dit hebben we zonder problemen tot 13:15 vol gehouden.

Er was ook nog een manier die zijn vrouw kwijt was maar toch in de bus stapte met de denk wijze dat zijn vrouw de bus wel zou vinden. Net over half twee reed de hier weg om aan de terugweg te beginnen naar Invergordon.

Nu reed de bus een andere route langs het Calladoning kanaal. Altijd leuk om dit kanaal te zien met de vele sluizen met elke keer een aantal meters hoogte verschil. Om kwart voor  drie stapten we uit vlak bij het schip.

Al met al hadden we ook vandaag weer 9652 stappen gedaan. Ik was best wel moe. Wordt vervolgd