Lofoten 2023 - 6 juli / Prachtig weer met regen in de laatste uurtjes

6 juli 2023 - Namsos, Noorwegen

Donderdag 6 juli 2023: Prachtig weer - einde van de dag uurtje regen

Vanmorgen om 7:45 werden we uit onze eigen wakker. Ik begreep van John dat hij al om 04:00 wakker was. Ik had een voortreffelijk nacht achter de rug met weinig plas beurten. Dat zegt genoeg. Gelijk naar beneden toen we in onze korte broek waren met een T-shirt met korte mouwtjes. Want het zonnetje was al ruimschoots aanwezig. Beneden aangekomen zagen we al gauw dat het weer een smul partij zou gaan worden. Ik met de rem er op maar John nam het maar weer eens flink van. Ik nam 2 knakken boterhammen met zalm. John had zijn behoorlijke grote bord vol leggen met gebakken eieren-gebakken spek-salami en vers gebakken warm brood.

Nadat we de bekers met koffie hadden gevuld was dit ontbijt weer kompleet.

Om kwart voor negen reden we hier weg met een staal blauwe hemel en de navigatie op het plaatsje Leland wat 88km rijden zou zijn. Dit plaatsje lag op de weg 17. Het was 25km rijden. Toen we daar waren de navigatie ingesteld op de plaats waar we vanavond slapen Namsos. Maar om daar te komen moesten we 3 veer pontje nemen. Bij de eerste ferry waren we de klos want die vaarde net voor ons neus weg. We hebben dus 2 uur moeten wachten voordat we weer konden varen. Het was 14:45 toen we aanboord reden met wat meer kleur op de wangen. We hadden lekker in het zonnetje gezeten.

Toen we aan de overkant er af reden moesten we weer 25 km rijden en konden we haast gelijk de pont op reden. Om het een kleine 25 minuten later weer aan de overkant weer 58km te rijden om naar het het volgende schuitje te rijden. Daar hadden we helemaal geluk want daar waren we echt de aller laatste die aanbood mochten. In de lift van deze veer boot nog even met wat andere Nederlanders staan praten. Op het achterdek het gesprek een vervolg gegeven. Al met al was deze oversteek kort en niet veel later moesten we er weer van af. Het begin was een hopeloze weg met veel gravel. Vanaf dit punt hadden we nog 140 km te rijden naar ons Hotel Timo’s in Namsos. Helaas begon het ontzettend te regenen. En  op een gegeven moment wilde we zelfs stoppen. Omdat het met bakken naar beneden kwam. We zijn toch maar door gereden en om 18:32 stonden we voor onze overnachting plaats. Een klein beetje verzopen. Bij het hotel werden we haast opgewacht door de eigenaar. Die zei dat de motoren in de garage konden. Zo gezegd zo gedaan. Motors droog in de garage en wij direct naar onze kamer 302. Een ruime kamer met een zitje en een tafeltje. John natuurlijk weer als een raket onder de douche. Helaas was deze douche voorzien van een douche gordijn die natuurlijk tegen je kont en rug gaat aan plakken als je warm water gaat gebruiken. Ik ben niet veel later onder de warme water straal gaan staan. We roken weer naar bloemetjes na deze opfris beurt. Ik de lange broek aan en een wit T-shirt dan kan je de eventuele vlekken beter zien. Dat zou vanavond als ik Spaghetti Boulagnaise zou gaan eten, zeker het geval zijn. John ging vanavond voor een biefstukje van de haas met verse groeten en in kaas gebakken aardappeltjes. Om 20:30 waren al onze wensen uitgekomen en stonden voor ons op de tafel. Ik nam dit met een een fris glaasje spa rood en John zoals te doen gebruikelijk een Cappuccino. John was zeer tevreden over zijn smakelijke biefstukje en ik tevreden met de Spaghetti. Om 21.30 waren we terug in de kamer 203. Waar ik even Wil heb gebeld.

Alles was aan beide kanten dik in orde. Zowel in Nieuw-Beijerland als hier in Namsos. Morgen weer een lekker ontbijtje en weer een nieuwe dag.

Het wordt 200km rijden naar Trondheim waar we vroeg zullen zijn. Omdat we deze plaats echt willen gaan bezichtigen. Ik ben hier tien tallen malen op het vliegveld geweest omdat ik voor mijn werk naar de papier fabriek in Skogn moest. Maar de stad Trondheim had ik eigenlijk nooit gezien. Dus dat gaan we nu doen. Wordt vervolgd

1. Miranda Heeck den Boer:
    6 juli 2023
    Veel plezier morgen in Trondheim!
  2. Nico en Marijke:
    6 juli 2023
    Jammer van de regen vandaag! Goede reis morgen!
  3. Travel the World:
    6 juli 2023
    Mooie foto’s weer ,jammer van de regen maar over het algemeen hebben jullie toch goed weer , morgen veel plezier in Trondheim waar jullie waarschijnlijk weer mooie dingen gaan zien.
  4. Coby Christiaanse:
    7 juli 2023
    Ziet er tof uit allemaal hoor. Die regendag maar gauw vergeten
  5. Pia:
    8 juli 2023
    Ziet er allemaal mooi uit.