Zaterdag 19 juni 2021 van Santiago naar Finisterra naar Hanny en Alberto?

20 juni 2021 - Candás, Spanje

Zaterdag 19 juni 2021: Via Fisterra naar Hanny en Alberto?

Bij het wakker worden natuurlijk het dagelijkse ritueel. Eerst even naar buiten kijken hoe het weer er uit zag. En dat was was kom si kom sa weer. Het zou eigenlijk alle kanten uit kunnen gaan. Eerst maar eens even naar de begane grond met de lift om de ochtend maaltijd te nuttigen. Nadat we onze buikjes hadden gevuld en de koffie ons goed had laten smaken. De andere kleertjes aan en ik ook maar de warme fleece onder het motorpak want ik had het vermoeden dat het niet warm zou gaan worden. Moet zeggen achteraf is de dag echt mee gevallen. Om 08:10 reden weg van ons goede onderkomen. Maar nu de juiste weg vinden uit de stad naar Finisterra. Ook nu de communicatie werkte niet helemaal vlekkeloos en dit keer ging John verkeerd en ik als tweede rijden zijn tegen John dat we in de stad rechts af moesten maar hoorde John niet. Dus John rechtdoor en ik rechts af. En ja, toen gebeurde wat we niet wilde. We raakte elkaar kwijt in Santiago. Gelukkig bracht de telefoon de oplossing. Na een kwartiertje waren we weer een duo. Nu op wag naar Fisterra wat een kleine 120km rijden is over kleine maar mooie wegen. Uiteindelijk ook op de kustweg met inderdaad een klein zonnetje. Dat was al vele beter als dat we vanmorgen konden verwachten. Het is was niet warm maar daar kan je je eigen tegen kleden. Om 11:00 via een mooie weg stonden we op het meest westelijke puntje van Europa bij de Vuurtoren. Het was hier niet druk dus alle plaats op parkeer plaatsen. Een paar plaatjes geschoten om dit vast te leggen dat we dit toch wel hadden meegemaakt. Toen naar het restaurantje voor een kopje koffie met een bakker vlinder. Om 11:30 reden we hier weg met op de navigatie Hanny en Alberto’s adres als bestemming. Al dachten wij dat we dat niet zouden gaan halen. Het was nog 388km en dat halverwege de dag. Nee we zouden wel een hotel nemen en dat had ik Hanny ook verteld. Dit bleek een verkeerde inschatting. De kilometers vlogen onder onze wielen en het aftellen in afstand ging veel sneller als wij dachten. Om 13:30 nog gestopt voor een middag hap en toen om 14:00 weer op de motor. Toen hadden we 290km te gaan naar Hanny. Maar gedachte kwam wel in ons op dat Hanny en Alberto’s adres misschien toch wel haalbaar zou zijn. IN de plaats Mondonedo normaals een koffie stop gemaakt en toen ook weer zitten afwegen reden we toch door of…….. Ik zou nog even wachten om hun in te lichten om te vertellen dat de plannen waren gewijzigd. 100km voor Gijon toch de knoop maar door gehakt en Hanny en Alberto geïnformeerd dat we toch maar door gingen rijden dus rons 19:00 bij hun zouden kunnen zijn. Het spontane antwoord “Geen probleem” was voor ons voldoende om te proberen daar op tijd te zijn. We hoopten natuurlijk wel dat we het huis / adres makkelijk konden vinden door onze navigatie. Toen we daar in de buurt waren bleek dit valse hoop te zijn geweest. He was vrij lastig om het adres te vinden. Via Whatup kregen we wat specifiek gegevens die ons dichter en dichter bij bracht maar nog niet voor de deur. Door een telefoontje en een route begeleiding van Alberto werd ik geleid naar hun huis. Een paar honderd meter voor hun huis kwam Hanny ons tegemoet lopen en kwamen dan uiteindelijk bij hun schitterende onderkomen. Het automatische hek ging open en jawel daar ware we dan. Bij Hanny en Alberto’s mooie onderkomen en naar later bleek een vijf sterren Hotel voor ons. We kregen een mooie kamer op de onderste etage met douche etc. John ging ook nu haast direct onder de douche. Ik heb toen even met hun zitten praten want was natuurlijk veel te vragen en te beantwoorden als je elkaar zo lang niet hebt gezien en gesproken. Om acht uur ben ik onder de douche gedoken en wat andere kleding aangedaan. Een neef en zijn vrouw waren inmiddels ook aangekomen. Dus een gezellige groep maar Spaans gaat ons niet zo goed af. Hanny is ons avond maaltje gaan maken wat bestond een soep gemaakt van Courgette. De hoofd maaltijd bestond uit gebakken blokjes aardappelen en Carne Guisada. Dit is mager vlees met wat groente. Smaakte meer dan voortreffelijk. Hanny was dus een echte kokkin. Er werd ons nog een dessert aangeboden. Maar dat was net een beetje te veel. Onder de voetbal wedstrijd aan de eetkamer tafel door zitten praten. De wedstrijd werd 1-1. Om 23:30 besloten we om het bed maar eens te gaan opzoeken.

Zondag 20 juni 2021:

1. Nico en Marijke:
    20 juni 2021
    Groeten aan Hannie en Alberto! Gezellig verblijf daar! Zal wel lukken!
  2. Frans van der have:
    20 juni 2021
    Hier Jolanda weer , Frans zit nog op zijn werk , jullie allebei ook een mooie Vaderdag vandaag .
    Fijn dat jullie het toch nog konden regelen om daar op tijd te zijn , nu lekker bijkomen en veel kletsen om weer helemaal op de hoogte te zijn van jullie vriendschap met Alberto en Hanny .
    Wij kijken weer uit naar de volgende blog , groetjes Frans en Jolanda
  3. Leen en John Kerkmans:
    21 juni 2021
    Goeden avond Jolanda en Frans, Helaas moesten we vandaag de route in Pico Europa een beetje aanpassen. Het was niet al te best weer en John zijn banden waren ook ineens op en moesten nodig worden vervangen. We zijn daarom maar naar een grote stad Santander gereden om een kans te hebben banden te kunnen krijge. Morgen ochtend om 10:00 worden ze vernieuwd. We zitten nu in een super de luxe mooi hotel.
    Wordt vervolgd
  4. Miranda Heeck den Boer:
    20 juni 2021
    Ik miste gisteren al een verhaaltje....
    Veel plezier daar!
  5. Coby Christiaanse: