Playa del Ingles - Riu Papayas 2023

3 april 2023 - Nieuw-Beijerland, Nederland

Het vervolg:

We waren iets eerder in het theater waar om 20:00 een gitarist / zanger en een zangeres een showtje gaven met verschillende oude nummers. Zeg maar een soort mee zingen zangers. We zijn tot 21:45 daar gebleven onder het genot van koffie en thee. Om half negen zou de saxofonist met een zangeres moeten gaan beginnen. Maar dit was dus niet het geval. Die waren niet aanwezig??

Dat was de reden dat we theater uit liepen voor onze brood nodige nachtrust.

Woensdag 29 maart 2023 - Prachtig weer max 33 graden:

Vandaag wat eerder wakker maar wel heerlijk geslapen allebei.

Ik had alleen last van kramp in mijn rechter voet. Misschien moet ik nog meer drinken bij dit warme weer.

Om 08:15 zaten we aan een leuk tefeltje buiten op het terras.

We zaten net toen de ober al kwam met een thermo kan lekkere koffie.

Wil ging voor haar zelf een kannetje heet water halen voor haar theetje.

Na een bakkie koffie en thee naar binnen te hebben gewerkt. Werd het tijd om een te gaan bekijken wat er vandaag allemaal voor lekkers op ons stond te wachten. Voor werden het 2 stuks bruine boterhammen met daar boven op 2 vers gebakken ronde spiegel eitjes en dan daar weer boven op 2 soorten gebakken ontbijt spek. Dat zag er weer zeer smakelijk uit. Wil had weer haar yoghurt met Allbram en een van vers en warm kadetje met kaas als beleg.

Dit smullen in de ochtend neemt toch wat tijd in beslag en om 09:10 waren we klaar en gevuld. Laat de dag maar komen.

Naar de 2de etage om ons gereed te maken voor het strand.

Het zou vandaag warmer gaan worden als gisteren. En dit was niet gelogen want toen we lopend bij het strand aan kwamen stond de thermometer al op 29 graden. Het waaide ook behoorlijk wat ons verblijf op strand draaglijk maakte. Om 11:00 was het 32 graden en begon de wind sterker te worden.

Het voelde aan als een soort van zandstralen. Ik ben voor Wil bij zo’n strand tentje een cola Zero gaan halen. En we hadden vanmorgen al een 1 1/2 liter Spa rood gekocht. Om 13:30 was de wind echt zo sterk en ook moesten wij ook uit de zon om verbranden te voorkomen.

Een beetje kreeften rood was al zichtbaar.

Om twee liepen we terug naar ons Riu hotelletje waar we het best naar onze zin hadden. Eenmaal daar aangekomen na een stijgende weg naar boven te hebben gelopen wat een goede test was voor mijn hartje.

Zijn we direct naar het restaurant gelopen om iets te drinken te nemen. We stierven van de dorst.

We hadden een droge strot door de wandeling waarschijnlijk.

Ik heb toen ook een schaal met vers fruit genomen. Heerlijk vers kant klaar gesneden. Het bestond uit plakjes sinas appel-meloen-kiwis en ananas. Echt luilakkers fruit. Alleen slikken.

Je kon je hier echt te goed doen aan allerlei lekkere en gezonde fruit soorten.

Om kwart over drie zaten we bij het zwembad in een ligstoel onder een soort van overdekt terras.

Daar hebben we ook nog wat te drinken genomen. Ik heb de Airpods in gedaan om wat muziek te hebben tijden het lezen. Wil ging ook lezen onder het genot van een lekker zonnetje.

Na een half uurtje een plons in het zwembad die voorzien was van een soort naar beneden aflopende pad waar je uiteindelijk op de 1.2 meter diepte uitkwam. Erg handig, zo hoefde je niet via een trappetje het water in. Misschien een ouwelullen toegang tot het zwembad.

Om vijf uur liepen we naar onze kamer 202 waar het kamer meisje weer keurig haar best had gedaan. Wij hadden voor haar een klein geld bedrag neergelegd. Altijd goed voor iets.  En als dank had zei een beeldje met een handdoek gemaakt. Het was een soort van Zwaan geworden, leuk gedaan.

Ik ben maar gelijk de badkamer ingedoken voor een scheer beurt en een douche om de zonne créme van het het lichaam af te wassen.

Na mij ging Wil en om 17:35 waren we allebei weer heerlijk fris.

Nog even op bed gelegen om ons om 18:00 in wat nettere kleertjes naar het restaurant te begeven. Eigenlijk weer het zelfde gezellige tafeltje buiten op het terras. We kozen vanavond als aanvang voor alleen maar gezonde salade en andere toevoegseltje die allemaal gezond waren. Zoals asperges - bonen - salade - komkommer - wortel - taugé - uien - olijven etc…….

Dit gedeelte was prima, uiteindelijk stonden we dan toch met een schaaltje bij het uitgebreide dessert buffet. En daar ging het natuurlijk fout. In mijn geval chocolade ijs - soort slagroom - kleine stukje appeltaart - soesje gevuld crème en nog vele andere kleine lekkernij. Het smaakte echt uitmuntend. Niet goed voor mijn suiker niveau maar het moest maar een keertje zo zijn. Op het einde raakte we in gesprek met een Belgisch stel en de dochter van hun. Die waren hier al eerder geweest en die informeerde ons een beetje wat er zoal te zien was in deze omgeving. Om 20:00 waren we boven in ons onderkomen.

En ging de televisie aan. Ik was echt moe. Dat zal wel de warmte zijn en de warme en stijgende wandeling terug. Nog een uurtje TV liggen kijken maar toen was welletjes voor vandaag. De luiken gingen dicht.

We hadden vandaag 8736 stappen gedaan.

Donderdag 30 maart 2023 - Weer prachtig weer met veel wind 25 graden:

Om half acht begon deze dag voor ons. Iets te vroeg voor de zon.

Die kwam pas te voorschijn rond half negen toen wij beneden weer zaten te genieten van het grandioze ontbijt. Alles wat je als mens kan bedenken als ochtend maaltijd was aanwezig. Je moest echt opletten om niet teveel op het bordje te leggen. Wat een grandioos ontbijt buffet en dit samen met een lekker bakkie bruine vloeistof. Om negen uur waren de buikjes weer gevuld en liepen we terug naar onze kamer 202. We hadden besloten om vandaag maar eens naar de dorps kern van Maspalomas te gaan. Mede omdat er teveel wind stond voor het strand. We zijn gaan wandelen naar Shopping Centre Cita. Dit was een kleine 20 minuten lopen. Natuurlijk eerst een beetje lopen zoeken en verkeerd gelopen maar dat hoort erbij. Uiteindelijk liepen we waar we moesten zijn. Veel winkels waren niet op. Te vroeg, de meesten gingen pas om 10:30 open. Dus moesten we tijd even door brengen met bekijken waar we straks moesten zijn. Zo gezegd zo gedaan. Na afloop nog even iets gaan drinken op een terrasje. Om 11:00 waren we terug in ons hotel waar we naar eerste boven gingen om zwem kleding aan te doen. Eigenlijk hebben we hier de gehele dag door gebracht. Met een kleine onderbreking om 13:00. Toen zijn we de lunch gaan gebruiken. Voor mij een klein beetje spaghetti met groeten en Spaanse pepertjes met wat fruit als toegift. Wil nam een pizza puntje en een broodje kaas. Met ijs als dessertje. We hebben daar wel veel vocht tot ons genomen. Want het was vandaag toch nog wat warmer dan gisteren. Om 14:00 zaten we weer op de ligstoelen bij het zwembad. Om 16:00 zijn we nog even naar de koffie bar gelopen omdat ik trek had in een dubbele Espresso. Het was daar lekker vertoeven omdat deze koffiebar in de schaduw lag en er een lekker windje doorheen blies. Om 17:30 liepen we naar onze kamer waar helaas de digitale sleutel niet werkte. We moesten terug naar de receptie om de sleutel kaart te laten resetten.

Na deze ingreep konden we onze kamer in. Alle hand doeken buiten op het balcon opgehangen om te laten drogen. En snel onder de douche om de smeer middeltje van het lijf te wassen. Vanavond hadden we om 18:30 een Spaans etentje gereserveerd. Nog even op het balkon gezeten en om18:15 in de wat nettere kleertjes om daarna naar het Spaanse restaurant te gaan in het zelfde Hotel. Daar aangekomen stonden er nog een paar mensen buiten om hier binnen te komen. Maar je kon alleen naar binnen als je had gereserveerd. We krijgen tafeltje 23 en serveerster kwam haast gelijk nadat we zaten met de vraag wat we wilde drinken. Voor mij werd het witte wijn omdat ik wist dat ik vis ging eten. Wil ging voor koud water. We konden beginnen met een zeer uitgebreide vooraf buffet. Daar stond van alles op ons te wachten.

Eerst gingen we de menu kaart eens bekijken wat voor lekkers we zouden nemen. Ik ging voor gebakken zeebaars op de huid gebakken. Wil voor een stukje Ossenhuis met een soort van aardappel puré.

Toen op naar het vooraf buffet. Het was moeilijk kiezen maar uiteindelijk lukte dat wel. Met een klein bordje vol lekkers liepen we terug naar onze tafel.

Alles smaakte lekker en het bordje was dus zo leeg. Na tien minuten werd ons hoofd gerecht opgediend. Sorry, het is niet anders, maar Zeebaars was werkelijk heerlijk. Ook Wil zat te genieten van het stukje zeer malse Ossehaas, dat was botermals. Toen de ober de lege bordjes kwam ophalen konden we niet anders en hebben een groot compliment gegeven voor het hoofd menu.

Het dessert was ook weer van bijzondere smul kwaliteit.

Dat bestond stukje amandel taart - potje crème slagroom - brownie en een potje met gemimed fruit. Toen we dit alles naar binnen hadden gewerkt liepen we om 20:15 uit dit Spaanse restaurant.

We zijn toen naar de koffie bar gelopen waar ik een koffie Amerikano nam en Wil een kopje thee. Om 20:45 waren terug in kamer 202.

Waar we 2 Nederlandse TV zenders konden krijgen op kanaal 45 en 46.

Niet al teveel maar voldoende als slaap mutsje. Ik ben dit verhaaltje even gaan intikken. Om 21:00 was dat gebeurt en zijn we lekker op bed in onze koele kamer TV gaan liggen kijken.

Vrijdag 31 maart 2023 - Prachtig weer 28 graden / relax dag:

Om 08:30 liep het vrouwtje al door de kamer heen te schuifelen toen ik de oogje open deed. Het vrouwtjes was al helemaal klaar, haartje gekamd en onder de douche geweest. Ik moest daarin tegen nog alles gaan doen. Maar bij mij gaat dat als een speer. Om tien voor negen liepen we naar het ontbijt buffet restaurant om weer eens te bekijken wat voor lekkers er vandaag op ons stond te wachten. Ik kan er niks aan doen maar ontbijtje is mijn alles.

Zo’n start van een dag kan die dag bij mij niet meer stuk.

En helaas, het is niet anders, de Riu koks hadden weer hun uiterste best gedaan. om het ons gasten het naar de zijn te maken. Op ons gemakje zitten ontbijten. We besloten om maar weer eens naar het strand te gaan. En vandaag maar een met de shuttle service bus. Om 10:00 stapte we in de bus richting strand waar we 10 minuten later uit stapten direct bij het strand. Daar was een soort van wandel pad van hout aangelegd die je direct naar de vloedlijn van de zee bracht. Een klein stukje daar vandaan ons basis kamp voor deze dag hier neer gelegd. Dat bestond uit ons gekochte kleed van hassan uit Senegal met daar boven op de twee badlakens van ons hotel.

Er is altijd genoeg te zien op zo’n strand waar allerlei figuren bezig zijn met van alles en nog wat. De één is bezig met Zand kastelen die niet veel later worden verzwolgen door de zee. Andere ouders die met hun kindertjes een kanaal graven van de zee naar een iets verder op strand gelegen van zand gemaakt toren kasteel. Maar die halverwege afhaken omdat dit kanaal toch wel wat dieper moet zijn dan gedacht. Je kan er uren naar kijken als buitenstaander. Voordat we het wisten was het half drie en we wilden nog wat drinken voordat we aan de bus reis terug van 10 minuten zouden beginnen.

Dus op een terrasje 2 colaatjes genomen ter waarde van 7,00 Euro. Die barretjes die weten het wel. Om drie uur stond de Riu bus op het afgesproken plekje en reden we terug naar ons Hotel. We zijn weer gelijk naar het snack restaurant gelopen voor wat lekker vers fruit en een paar glazen water met bubbeltjes. Na dit intermezzo naar het zwembad om 2 lig stoeltjes te vinden die niet bezet waren. Die waren snel gevonden met een verkoelende parasol er bij voor de brood nodige schaduw. Want warm was het nog steeds ook al was dit de koelste dag in onze vakantie, het was vandaag 28 graden.

Om 17:30 zijn we naar boven gegaan voor een verfrissende douche.

Om 18:10 liepen we weer richting restaurant voor de warme maaltijd.

Dat was wel moeilijk om een keuze te maken maar lukte uiteindelijk wel.

Ons dessert viel iets groter uit dan verwacht en ik had ook nog 2 biertjes gedronken. Al met al hadden we weer het Zwitserleven gevoel.

Om half acht zijn we naar buiten gelopen om dat Wil dacht dat de winkeltjes die naast het Hotel gelegen waren. Kleding verkochten, maar gelukkig was dit niet het geval. Wel was er een ijs zaak waar ik 2 bakkies heerlijke koffie heb gedronken. Het was half negen toen we met een zak chips weer terug waren in onze hotel kamer. Nog een volle dag hier en dan gaan we weer terug naar Nieuw-Beijerland. Wij zijn er wel achter dat een verblijf van langer dan 2 weken. Zou niks voor ons niks zijn. Nee heerlijk in je eigen huis is voor ons de beste keuze. Dan kan je een beetje hobbyen of wat andere dingen doen.

Zaterdag 1 april 2023 - Prachtig week 29 graden - veel wind:

Ik had een zeer slechte nachtrust achter de rug. Wil had wel redelijk geslapen. Het  maakte niet uit de dag was gewoon begonnen om 08:30 maar wel met een duffe kop.

Even snel wat water over het slaperige hoofdje en de tandjes een goede beurt gegeven. Wil was al helemaal gesteld. Gedouched en de andere ochtend rituelen. Om negen uur liepen we richting restaurant waar het eigenlijk behoorlijk druk was. Een beetje ongebruikelijk eigenlijk.

Ons plekje was nog vrij en bij het zitten gaan werd ons al gevraagd of we koffie wilde. De koffiekan stond binnen no-time op onze tafel. Het ochtend maaltijd kon beginnen. Het werd eigenlijk het gebruikelijke. Een klein uurtje later verlieten we het restaurant achter ons en gingen we terug naar onze basis.

Hier de zwemkleding aan gedaan want ook vandaag zouden we naar het strand gaan. Om 10:00 reden we met de bus naar beneden richting strand.

Een kleine tien minuten later stapte we uit op het zeer winderige strand.

Op het strand aangekomen hebben we maar twee strandstoelen met parasol gehuurd want die stonden beschut achter een doorzichtig zeil om het zandstralen van het lichaam te voorkomen. Het moet gezegd, het is wel goed toefen als je op deze manier uit de wind kan zitten. Naar ons zat een jonge vrouw met ontbloot boven lichaam met siliconen jongens? Want deze beide boys bleven keuring rechtop wijzen. Terwijl de natuurlijk jongens altijd (haast) een beetje inzakken?

Ik ben nog even wat koude Cola Zero gaan halen maar om 14:30 liepen we richting ophaal plaats van de bus. Ik moest nog even mijn blaas leeg maken voordat we in de bus zouden stappen. Net na drie uur stapten we in de shuttle bus die ons weer netjes naar het hotel terug bracht. Wij als een haas naar het snack restaurant voor wat vers fruit en een verfrissend drankje.

Om 16:00 zaten we bij het zwembad waar we de ligstoelen overnamen van een stel uit Zweden uit Sundsvall. Deze plaats in Zweden was voor mij heel bekent want daar was ik heel veel geweest in mijn werk periode.

Nog een uurtje hier door gebracht en toen terug naar de kamer. Wil al lang blij kon ze de koffer lekker gaan inpakken. We zouden morgen om 09:20 worden opgehaald door bus 50. We zouden om 12:50 moeten gaan vliegen.

Maar eerst nog even een avond maaltijd hier gebruiken.

In het hotel was vandaag de zomertijd ingegaan. Daar kwamen wij pas achter toen we het restaurant in wilde lopen. Dat was nog gesloten en zou pas om 18:30 open gaan. Om de tijd een beetje te doden zijn we maar naar de koffie bar gelopen en hebben daar iets te drinken genomen. Dat werd voor mij een Campari met soda en voor Wil een Cola Zero. Dit gezellig in de tuin zitten op drinken. Toen we dat achter over hadden gedrukt. Zijn we naar ons avond maal restaurant gegaan. En ons eigen tafeltje weer ingenomen. Het werd het gemixte salade voor ons beiden - varkens fricandeau met een pepper saus en aardappel puré. Het was weer smullen geblazen. Als dessert werd het mokka - chocolade ijs met slagroom met daar boven op een soort van taartje.

Nee, veel langer moet je hier niet vertoeven. Want dan zou je echt helemaal dicht groeien. Als allerlaatste heeft Wil nog wat verschillende kaas soorten gehaald met een cracker.Tjonge jonge wat hebben we weer zitten vreten. Onder eten raakten we aan de praat met onze buren die aan een tafeltje naast ons zaten. Dit stel van rond de 65 jaar woonde 30km onder London.

Hij was van origine Nigeriaan en zij was een verpleegster geweest. Over van alles en nog wat zitten praten en voordat we er erg in hadden was het 20:15

We hebben toen maar afscheid genomen en zijn naar het naast het hotel gelegen koffie tentje gelopen voor mijn laatste lekkere bakkie koffie. Om 20:40 waren we weer in onze kamer waar Wil verder ging met inpakken.

Ik ben dit verhaaltje gaan intikken en tegelijkertijd alle spulletjes een beetje opgeladen voor morgen de terug reis in het vliegtuig.

We gaan het mooie weer zeker missen maar kijken toch uit naar ons eigen huisje.

Zondag 2 april 2023 - Mooi weer / Home sweet home:

Na weer een mindere nacht rust (heimwee waarschijnlijk) was daar dan toch de wekker om 07:00 want die hadden we toch maar voor alle zekerheid gezet. Wil was al helemaal gesteld en stond helemaal gereed om te vertrekken. Ik moest nog even wakker worden wat tegenwoordig nou niet mijn snelste eigenschap is. Ik ben tegenwoordig een soort van Diesel.

Het gaat wel gebeuren maar langzaam.

Om half acht was ik dan gereed nadat de tandjes waren gepoetst en de baard haartjes waren gekort. Wil had ondertussen de koffer dicht geritst en niet veel later liepen we op de gang met de grote koffer en het andere gepak.

Op naar de receptie waar we de 2 stuks digitale sleutels inleverde bij de receptie en de koffers bij de receptie konden parkeren. Daarna naar het ontbijt restaurant voor de laatste ochtend maaltijd van dit ontzettend goede Riu hotel.

Deze morgen maar een licht ontbijt genomen met een paar Crosantjes met kaas en een soort van Italiaans broodje. Om negen uur verlieten we het ontbijt terras en gingen we naar de verzamelplaats waar we om 09:20 zouden worden opgehaald door bus nr. 50 van Tui reizen. En jawel die bus was precies op tijd. De koffers werden ingeladen door de chauffeur en hup daar gingen we richting Las Palmas luchthaven. Vijf en dertig minuten laten stonden we bij de ingang van Las Palmas airport en liepen we de luchthaven binnen.

We moesten inchecken bij 126-133 balie. Gelukkig geen ellen lange rijen.

Een klein kwartiertje later hadden we instap kaarten en via de controle van hand bagage en voor mij tegenwoordig handmatig foeieren vanwege de ICD liepen we naar de Tax free winkeltjes naar een koffie tentje. Het was toen ongeveer 10:00 en we hadden nog wat tijd voordat we het vliegtuig in mochten. We begrepen dat het Tui toestel wat later aankwam door de problemen met Franse verkeersleiders. Die ook aan het staken waren vanwege de pensioen leeftijd. Het was kwart over twaalf toen wij aanbood konden een klein half uurtje later dan voorzien. Wij namen weer plaats in onze gangpad stoelen 18C en 18D die we van te voren hadden gereserveerd.

Het vliegtuig vertrok om 12:30 wat ook 40 minuten later was dan was aangegeven. De pilot informeerde ons dat ze zouden proberen om wat tijd in te lopen gedurende de vlucht. Na de maaltijd die je tegenwoordig moet betalen stonden om 18:00 in Amsterdam. Eenmaal aangekomen op Schiphol moesten we wel weer een pokken eind lopen naar de band D20.

Ook daar was onze koffer er razend snel. Dus liepen we om 18:30 buiten naar de bus van P3. Ook die stond er haast gelijk en omdat de bus ook vol zat reed hij haast direct weg. Om 18:45 stonden we bij onze auto die netjes was opgeladen zodat we geen pitstops behoefde te maken om energie bij te laden. Om kwart voor acht waren we thuis en deed ik snel de TV aan om Sport in beeld te kijken. We waren weer op onze basis na een zeer geslaagde vakantie in een ontzettend goed Riu hotel. Wij hebben eigenlijk nog nooit zulk goed eten gehad als hier. Dit is zeker voor herhaling vatbaar.

Ook Tui doet er alles aan om informatie te verstrekken indien nodig

We zijn weer thuis. Op naar de Cruise vakantie die op 11 juni 2023 gaat beginnen en naar IJsland gaat.

1. Nico en Marijke:
    3 april 2023
    Was weer lekker hè jullie waren er aan toe! Tot gauw groeten ook van Nico!
  2. Leen en John Kerkmans:
    3 april 2023
    Ik ben echt verschrikkelijk buiten alle boekjes gegaan met eten en drankjes.
    En het verrassende was dat ik 400 gram ben afgevallen.
    Dus wat moet ik gaan doen in de toekomst.
  3. Coby Christiaanse:
    3 april 2023
    Goed bruin alle twee. Welkom terug in het koude kikkerland, zal even wennen worden.
    Fijn dat jullie het naar je zin hebben gehad
  4. Leen en John Kerkmans:
    Wat donkerder geworden.
    Ik heb werkelijk alles gegeten en gedronken wat ik niet had moeten doen.
    Ondanks dit toch 400 gram afgevallen?
  5. Nico en Marijke:
    Lekker zo doorgaan goed ritme! Dus afvallen! Gr
  6. Miranda Heeck den Boer:
    3 april 2023
    Wat een heerlijke relaxvakantie is dit geweest. Welkom thuis en was weer leuk om mee te lezen. Op naar IJsland !
  7. Leen en John Kerkmans:
    4 april 2023
    Inderdaad, niet veel gedaan. Maar voor dit keer meer dan genoeg.
  8. PWM Snepvangers:
    4 april 2023
    Mooi vakantie verslag leen lekker he z'n weekje weg om de accu op te laden wij komen donderdag terug dus kunnen nog een paar dagen genieten gr Ans &Peter
  9. Leen en John Kerkmans:
    4 april 2023
    Het was een luilekker vakantie met heerlijk weer. Dat is nu wel even wat anders.
    Ben net terug van 62km fietsen in de 9 graden.
    En dat is toch best wel fris. Dus geniet er maar van Peter en Ans
  10. PWM Snepvangers:
    4 april 2023
    Zeker weer gauw naar de kleinkinderen geweest,die had je al een weekje niet gezien he gr.Sbx en Peter
  11. Leen en John Kerkmans:
    4 april 2023
    Daar zijn we nog niet aan toe gekomen. Ik ben net terug van 62km fietsen naar Hendrik Ido Ambacht.
    Ik was doodop toen ik thuis kwam.
    Ga nu even in de tuin zonnebakken.
    Trouwens "Kleinkinderen" zeg maar Grote kinderen.