Motor toer Spanje 2019 : Zaterdag 27 juli

27 juli 2019 - Remoulins, Frankrijk

Zaterdag 27 juli 2019: Vertrekken uit San Antoni De Calonge.

Het is een bijzondere dag geworden en dat was het. Alles een beetje anders verlopen als gepland en verwacht. Onze jongste vriend was iets te laat binnen en die hebben we maar wat meer slaap gegeven maar wel op strand in mijn nieuw aangekochte stoeltje. Wij hebben daarom tot 2 uur op terrasje door gebracht omdat we 10:00 uit ons appartement moesten en de schoon maaksters stonden te trappelen om alles gereed te krijgen voor de volgende gelukkige bewoners. Want wij kunnen niet anders zeggen, wij zijn erg blij met dit onderkomen geweest. Met betrekking tot de luxe - de lokatie en mooie zwembad wat we vaak voor ons eigen hadden. Toen Duncan wakker was zijn we naar een broodjes zaak gelopen en heeft Duncan een croissant met water  gegevens. Maar die was nog niet helemaal op aarde geland. We zijn toen terug naar de camping gelopen en hebben hem daar naar Rien Baas de vader van Duncan zijn vriend Joeri. Wij hebben toen bij de receptie ons motor pak gehaald en daar aangetrokken. Het regende behoorlijk buiten maar daar kan zo’n motorpak wel tegen. Om 14:32 reden we weg van San Antoni en zijn we binnen door naar de grens Spanje-Frankrijk gereden. Net voor de grens kwamen we op de snelweg uit waar het druk was en niet veel later stonden we in de file. Met zo’n motor kan je toch wel aardig tussen door rijden. Net voor de grens nog even afgetankt met goedkope Spaanse benzine en gelijk een sanitaire stop. Na een kwartiertje reden we weer verder en was de GPS op de bestemming Pond Du Card. Daar moest een bijzonder bouw werkjes te zien zijn. Net voor Nimes op de snelweg hebben we de warme maaltijd gebruikt zodat we vrij in onze hotel keuze waren en niet op tijd in een hotel moesten aankomen. We hebben daar een hotel besproken via booking.com. Het werd Hotel Le Clycines in de plaats Remoulins. Moest natuurlijk wel een hotel kamer zijn met twee aparte bedden en een air conditioner. Want de temperatuur was gaande de weg naar het Noorden steeds meer opgelopen. Toen we in de buurt van Pond du Card waren was het inmiddels weer 26 graden. Aangekomen bij dit bouwwerk moesten we wel eerst even 2 x 9,50 Euro neerleggen. Ik twijfelde nog omdat het inmiddels 19:30 was. Maar nu bleek dat het tot 22:30 open was en met verlichting zou het ook een bijzonder mooi moeten zijn. Je moest een kwartiertje lopen om bij deze brug die gebouwd was door de Romeinen gemaakt als aquaduct. Om water over het dal te transporteren naar de plaats Nimes. Het moet gezegd, het was een bijzonder bouwwerk waar het water 23cm per kilometer naar beneden liep. De overspanning loopt de rivier Gardon. In totaal is er 90 jaar over gebouwd. Om 21:00 liepen wij dit complex af en niet veel later zaten we op de motor naar ons boeking.com hotel. Motor op het pleintje tegen over het hotel geparkeerd en naar de receptie van dit typisch Franse hotel. Ik had al 87,50 Euro betaald. Maar moest nog 20,-Euro bij betalen voor “Le Petit Dejeuner” Zo’n ontbijtje is mij alles dus dat mag wat kosten. Snel naar onze kamer nr.7 gelegen op de 2de etage. Snel uit de kleren en onder de douche en ik mijn geval in bad. In bad Wil even ge-facetimes met de Lap Top aan het voeteinde van het bad en even bij zitten praten. We hebben afgesproken dat we morgen ochtend om 08:00 gaan ontbijten. De rit wordt morgen naar de Mont Ventoux die volgens John rond 63km hier vandaag ligt. Daarna gaan we St. Entienne. Daarna zal het wel snelweg worden richting Oostvoorne / Nieuw Beijerland

1. Nico en Marijke:
    27 juli 2019
    Goede reis naar huis! Weer fijn bij Wil - ook de moeite waard! Was weer leuk om te lezen.
  2. Coby:
    28 juli 2019
    Mooie brug en een veilige thuisreis