Het gaat weer gebeuren over ruim een weekje

2 juli 2024 - Nieuw-Beijerland, Nederland

De zomer motorvakanties begint op 11 juli 2024.

We zijn op zondag 30 juni op de motor eerst nog naar de Moto GP race in Assen geweest. Wat altijd een leuk en gezellig evenement is. Ook de motor reis er naar toe en ook de weg terug reis is een belevenis. Waar veel mensen je langs de snelweg en op viaducten je uitbundig staan toe te juichen.

Ook de parkeer plaats in Assen is een hele grote show room van twee wieders.

Maar onze eigenlijke motor vakantie dit jaar is de Formule one race in Boedapest. De reis hier naar toe gaat voor ons dus op 11 juli beginnen.

De kaarten voor deze Formule one race hadden we al in september 2023 gekocht. Ik had in dezelfde periode een Hotel in Boedapest besproken. Dus zeer ruim van te voren wat een goede beslissing is geweest. Want dezelfde kamer kost nu 3x zoveel. De race is in het weekend van 21 juli en we hebben een mooi plaatsje op de tribune in de bocht voor het rechte eind.

We gaan de motor trip er naar toe op ons gemakkie doen. De eerste dag naar ons hotel in de Vogezen doen we over de snelweg. Maar haast alle dagen erna over mooie binnenwegen. Dag twee brengt ons naar Zurich.

Waar we in een hotel overnachten vlak bij het meer en centrum.

Op dag drie rijden we o.a. over de Sustenpass in Zwitserland en eindigen we in Ilanz. Om op dag 4 via Davos over de Julianpass en in de plaats MariaSanta Val Mustal via de Umbrail pass naar de Stelvio pass rijden. Die we dit keer vanaf de andere kant aan rijden en komen we in de afdaling 48 haarspeld bochten tegen. Om uiteindelijk te overnachten in Merano. De volgende dag gaan we via mooie weggetjes naar de plaats Coldai waar we twee (2) dagen blijven. Dit hotel ligt in de Dolomieten aan een schitterend meer. Genoeg te doen als verveling toe slaat. Berg wandeling of kano varen is hier mogelijk.

Op onze  7de motor reisdag gaan we naar Slovenië waar we in een prachtig Hotel overnachten. Dit is Hotel Fani&Rozi in de plaats Maribor en wat ligt aan de rivier de Drava. De volgende dag 18 juli rijden we aan de parallel weg ten Noorden van het Balaton meer naar de mooie plaats Veszprém in Hongarije. Het is dan nog maar een klein stukje naar Boedapest. Waar we we de volgende dag 19 juni vroeg in ons Hotel hopen aan te komen.

Spulletjes in de kamer te leggen en dan op die middag met de Metro die vlak bij ons Hotel ligt naar het Circuit de Hungaring te gaan.

We hopen in de vrije tijd de Stad Boedapest te gaan bekijken.

Na de race  op zondag te hebben gezien rijden we op de 22st Juli weg uit Boedapest om in Noordelijke richting te gaan waar we in de Tsjechische plaats Dolní Morava om daar de aller langste Hangbrug van de Wereld te gaan belopen. We gaan een stukje verder op slapen in de plaats Zamberk. Om de  volgende dag in de Sächsische Schweiz aan te komen niet ver van Dresden.

Hier hebben we nog geen hotel maar dat zal wel goed komen met booking.com op onze telefoon. Op woensdag 24 juli gaan we dan op een snelle manier naar huis rijden. Dat zou eventueel nog een keertje overnachten kunnen worden ergens in de buurt van Kassel maar misschien rijden we door.

Wordt vervolgd?

1. Coby:
    2 juli 2024
    Leuk vooruitzicht en hopelijk met mooi droog weer
  2. Nico en Marijke:
    2 juli 2024
    Mooie reis! Leuk om weer te volgen! Geniet ervan!
  3. Hannie Duque:
    2 juli 2024
    Weer een mooie reis in het vooruitzicht.
    Geniet ervan!!
    Maar voorzichtig
  4. PWM Snepvangers:
    2 juli 2024
    Ziet er goed ui t leen zal wel een mooie tour worden, maar doen jullie wel voorzichtig en gezond weer terug, gr. Peter en Ans.
  5. Peter Snepvanger:
    2 juli 2024
    Wij doen altijd voorzichtig.
  6. Pia de heus:
    5 juli 2024
    Mooie reis gaan jullie tegemoet. Wel voorzichtig doen ook namens mijn kleinzoon. Gr Pia en Vincent
  7. Leen & Wil Kerkmans:
    5 juli 2024
    Komt zeker goed. Ik heb mijn persoonlijke begeleider bij me.
    Passen jullie maar op Wil

Jouw reactie